וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נמרודי הביע נכונות לעזור בכיסוי החובות לפי אחוזי הבעלות"

17.10.2012 / 13:39

בוועד העובדים של מעריב מביעים אופטימיות בהמשך לפגישתם השבוע עם עופר נמרודי, יו"ר "הכשרת היישוב", בה הוחלט על פתיחת מו"מ בין הצדדים

"נמרודי הביע נכונות לעזור בכיסוי החובות לפי אחוזי הבעלות שלו בעיתון, ובישיבה נפתח ערוץ למשא ומתן, שעורכי הדין של שני הצדדים ממשיכים בימים אלה", כך אומרים הבוקר (רביעי) בוועד העובדים של העיתון, בהמשך לפגישתם השבוע עם עופר נמרודי, יו"ר "הכשרת היישוב" אשר החזיקה בעיתון במשך 18 שנים ועם עורך דינו. יצוין כי נכון לעכשיו לא ברור מהו ההיקף המדויק של החובות לעובדים ושבדיקה של הסוגיה באופן רטרואקטיבי נעשית בימים אלה.

בוועד ממשיכים בימים אלה במגעים אל מול דסק"ש ובעל השליטה האחרון במעריב נוחי דנקנר במאמצים לקבל מהם התחייבות בכתב לפעילות בנוגע לכיסוי החובות. דרישתם לכך שהועבדה אליו לפני כשבועיים על ידי עו"ד גלילה בורנשטיין המייצגת אותם, נענתה על ידי עו"ד דוד חודק שאך ורק חזק על דברים שאמר דנקנר בעבר ולפיהם דנקנר ימליץ לדירקטוריון לאשר את כיסוי החובות, אולם אין בכוונתו לעשות זאת בשלב זה. בשעה זו נפגשים נציגי הוועד צפויים בוועד להיפגש עם עופר קריב, הבעלים של חברת הביטוח "קריב" – זאת בעקבות תלונות רבות של עובדים על כשלים באופן שבו מנהלת חברת הביטוח את קרנות הפנסיה שלהם.

בפני נאמני מעריב עומדות בימים אלה שלוש הצעות לרכישת עיתון מעריב בשלמותו – זו של מו"ל מקור ראשון שלמה בן צבי, מו"ל הג'רוסלם פוסט אלי עזור והפרסומאי הדר גולדמן., ואלה עומדות לצד הצעות לרכישת חלקים ממנו כגון אלה של מול "אינדקס הגליל" יצחק בן חמו ומו"ל "טיים אאוט" יובל סיגלר. בימים הקרובים יקדמו עובדי מעריב פגישות עם המציעים המרכזיים. "אנחנו פועלים בערוצים שונים כדי לקדם את האינטרסים של העובדים בעתיד", הודיעו במכתב לעובדים. "ועדי העובדים החלו, וימשיכו בימים הקרובים, במשא ומתן עם הקונים הפוטנציאליים במטרה לשפר ככל האפשר את ההצעות לעובדים. ראוי להדגיש שוב כי המטרה העיקרית בפגישות אלה היא השגת זכויות ותנאים כמה שיותר טובים למספר גדול ככל האפשר של עובדים".

בשבוע הבא ולאחר שנאמני העיתון יעבירו את המלצותיהם לבית המשפט, יתקיים דיון בעניינו של מעריב ובו יתבקשו גם העובדים להעביר את המלצתם בדבר זהות הרוכש של העיתון. את תגובתו של עופר קריב לא ניתן היה להשיג.

מ"הכשרת הישוב" נמסר בתגובה: "בפגישה עם נציגי הוועד הובהר לעובדים כי מבחינה משפטית לא קמה חבות כלשהי מצד הכשרת הישוב כלפי מעריב או עובדיה. אנשי הכשרת הישוב הזכירו והדגישו כי רואי חשבון ועורכי דין מהמובילים בישראל בחנו מטעמה של דסק"ש את נושא זכויות העובדים בעת העברת השליטה לדסק"ש, וכי לא נמצא רבב בכל הנוגע להפקדות ולהפרשות הנוגעות לעובדים, כפי שבוצעו בתקופה בה הכשרת הישוב היתה בעלת השליטה במעריב. יחד עם זאת, ציינו נציגי הכשרת הישוב כי מעריב הינה חברה הקרובה מאד לליבם והם מצטערים מאוד על ההתדרדרות במצבה".

"לאור זאת, נציגי הכשרת הישוב ביקשו מנציגי ועד העובדים להשלים את בדיקת תמונת המצב לעניין היקף זכאותם לפיצויים, תוך הבאה בחשבון של סכומים שאמורים להתקבל עם השלמת תהליך מימוש נכסי מעריב על ידי הנאמן שמונה לחברה, ושתמורתם אמורה לשרת בראש ובראשונה את תשלומי הפיצויים לעובדים, וציינו כי כאשר יתבררו הנתונים, וככל שיתברר שיש פער, יהיו מוכנים לשקול, מבלי להתחייב, כמחווה אנושית של רצון טוב – להמליץ בפני דירקטוריון הכשרת הישוב לשקול סיוע למי מעובדי מעריב, לפי שיקול דעתה הבלעדי, על מנת שעובדים ששירתו את מעריב נאמנה לאורך שנות עבודה רבות, יוכלו לפרוש בכבוד ממעריב ולקבל את הפיצויים המגיעים להם", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully