וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי ערוץ 10 מאיימים: "אם נקוצץ - לא נשדר פרסומות"

17.10.2012 / 14:33

באסיפת עובדים סוערת שהתקיימה היום בעקבות הודעת דירקטוריון הערוץ על ביצוע קיצוץ של כ-18 מיליון שקלים, החליטו העובדים לנקוט בצעדים ארגוניים כבר בתחילת השבוע

"היום אנחנו מותחים קו אדום", כך אומרים עובדי ערוץ 10 בתום פגישת עובדים שהתקיימה היום בדסק החדשות בעקבות הודעת דירקטוריון הערוץ להנהלה על ביצוע קיצוץ של כ-18 מיליון שקלים בתקציב הערוץ – קיצוץ שצפוי לכלול פגיעה משמעותית במשכורות העובדים. בתום הפגישה הוחלט ברוב קולות שאם הדירקטוריון יאשר סופית קיצוץ משכורות בכינוסו מחר, העובדים ינקטו בצעדים ארגוניים כבר בתחילת השבוע. בשלב הראשון צפויים אנשי המערך הטכני לשבש את תשדירי הפרסומות המסחריות, כלומר, כל תשדיר שאינו תשדיר שירות או תשדיר של עמותה – לא ישודר.

בכינוס היום נכחו גם מנכ"ל הערוץ בפועל יואב הלדמן ומ"מ חדשות 10 אורי רוזן. "הם אמרו שאין מנוס ואי אפשר יהיה להתחמק מהקיצוץ הזה", מספר אחד העובדים. "אבל למה שוב על חשבון העובדים? אנחנו ספגנו כבר שלוש פעמים הורדה במשכורת וכל פעם שצריך להתייעל אנחנו הראשונים להיפגע. זה לא בחשבון לאור זה שאנחנו אלה שנאבקנו כדי שהמקום הזה ימשיך לפעול. אנחנו לא מוכנים – פה אנחנו מותחים קו אדום".

אחד מעובדי ערוץ 10 אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי תחושתם היא שההנהלה לא עושה מספיק על מנת לקצץ באפיקים אחרים, כגון אל מול חברות ההפקה שעובדות עם הערוץ או ניסיונות ממשיים לשינוי חוזים להפקת תכניות. "יותר קשה להם לשנות חוזים ולהקטין את הרווח של חברות ההפקה, כי זה שם אותם מול איום בתביעה", אמר אחד העובדים. "אבל גם אנחנו מתכוונים לעמוד על הזכויות שלנו בדיוק כמו גורמים אחרים, התקופה בה היה הכי פשוט לפגוע קודם כל בעובדים – הסתיימה".

הרוחות בכינוס היו סוערות במיוחד. אחד העובדים הוותיקים אמר כי הוא עובד בערוץ כבר עשור, וכיום הוא מרוויח משכורת נמוכה יותר משהו מרוויח כאשר היה עובד חדש. אחרים התלוננו על כך שהסכימו לקיצוצי שכר קודמים כיוון שניתנה הבטחה כי הם יושבו – ובמקום זה הם עמדו בפני קיצוצים נוספים. "יש תחושה שהעובדים תמיד הראשונים לשלם את המחיר, אבל הפעם לא ניתן לזה לקרות", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם בוועד העובדים. נציג הוועד צפוי להציג את עמדת העובדים מחר בפני דירקטוריון הערוץ.

מערוץ 10 נמסר בתגובה: ?צעדי הקיצוץ כואבים לכולנו אך לאחר הצהרתו של מר לאודר כי ימשיך להשקיע בערוץ ולאור ההסדר המתגבש עם המדינה, צעדי הקיצוץ הללו הנם הכרחיים בכדי לשמר את ערוץ 10 כערוץ פעיל. תהליך הקיצוץ ייעשה בשיתוף ועד העובדים תוך מאמץ גדול למזער פיטורין".

עוד בנושא:
לקראת הסדר אפשרי: ערוץ 10 מקצץ בשכר העובדים
לקראת העברת השליטה לידי לאודר: קיצוצים גם בנענע10
המירוץ לסמנכ"לות חדשות 10 מתחמם: נטע ליבנה קיבל הצעה לתפקיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully