וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: זליג רבינוביץ' ימשיך לכהן כעוזר המנכ"ל

18.10.2012 / 12:05

בקביעתו נתן ביהמ"ש תוקף של החלטה להסכם מלפני חודשיים לפיו רבינוביץ' לא יעסוק במינויים או במבנה הרפורמה ברשות

זליג רבינוביץ' ימשיך לכהן כעוזרו הבכיר של מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם – כך קבע בית הדין האזורי לעבודה בירושלים. אגודת העיתונאים בתל אביב עתרה לבית הדין בדרישה לבטל את מינויו אשר נעשה, לטענתה, שלא כדין ובניגוד לתנאי נציבות המדינה והתקשי"ר. בקביעתו דחה בית הדין את הדרישה לבטל את המינוי, אולם נתן תוקף של החלטה להסכם מלפני חודשיים לפיו רבינוביץ' לא יעסוק במינויים או במבנה הרשות במסגרת תפקידו כרכז הרפורמה, ועל הרשות להעביר לבית המשפט פירוט של סמכויותיו במסגרת התפקיד.

בעתירה שהגישה האגודה באמצעות עו"ד אילן בומבך נטען כי מינויו של רבינוביץ' מעלה חשש לניגוד עניניים לנוכח תפקידים נוספים ברשות השידור אותם הוא ממלא. "יש בעיה מהותית הנובעת מריכוז כוח רב בידי אדם אחד, שלא נבחר לתפקיד ניהולי כלשהו במכרז", נכתב בעתירה, וצוין כי המינוי "מעלה חשש אינהרנטי לניגוד עניינים, כמו גם לפיתוי תמידי לשימוש בכוח זה". בעקבות ההחלטה צפויה רשות השידור להוציא מכרז לתפקיד משנה למנכ"ל רשות השידור, תפקיד שלא אויש באופן רשמי מאז עזב אותו רון נחמן – המכהן כיום שראש העיר אריאל.

"אלא אם עושה את הדברים כידו הארוכה של המנכ"ל"

רבינוביץ' יימנע, כאמור, מעיסוק בענייני כוח אדם – אולם למניעה זו צורפה הסתייגות שהוסכמה על ידי הצדדים: "אלא אם עושה את הדברים כידו הארוכה של המנכ"ל", כך לפי החלטת בית הדין, שהורה לרשות השידור להעביר לעיונו את חוזה העבודה של רבינוביץ' ואת טופס ניגוד העניינים עליו הוא חתום.

הבוקר נתן מנכ"ל רשות השידור הוראה למנהל מחלקת כח האדם להעביר את המסמכים, זאת לאחר שבית הדין נזף בפרקליטי רשות השידור על כך שלא העבירו מסמכים כנדרש ואף קנס את הרשות בסכום של 2,500 ש"ח, עלות הדיון הקודם שהיה מתייתר, כך לפי בית הדין, אם המסמכים היו מועברים כנדרש. הרשות נדרשה אז לפרט בפני בין הדין מהו אופי העבודה המתוכנן של רבינוביץ' כמרכז הרפורמה – אולם לא עשתה זאת.

רבינוביץ' מכהן ברשות השידור בשבעה תפקידים, כך נטען בעתירה, שאותם מילא במקביל לפקיד כעוזר בכיר – ולפי הוראות התקשי"ר אסור היה לו למלא. כך מלבד תפקיד העוזר ומרכז הרפורמה, מונה רבינוביץ' גם לממלא מקומו של מנהל הטלוויזיה מושון מצליח, רכז המגעים אל מול וועדי העובדים, ראש צוות הקמת מחלקת הניו-מדיה של הרשות, חבר משלחת רשות השידור לאולימפיאדה בלונדון ודירקטור בקרן "ידע" של עיתונאי הרשות. את רבינוביץ' ייצגה בדיון עו"ד סיגל פעיל.

באגודת העיתונאים קיבלו היום בשביעות רצון את ההחלטה. "במהלך ההתדיינות המשפטית, כאשר הבינה רשות השידור שהיא הולך להפסיד היא הודיעה שרבינוביץ' לא יעסוק באף אחד מתפקידיו הרבים – זולת עוזרו האישי המנכ"ל", אמרו היום לוואלה! ברנז'ה. "המשמעות של זה היא מקבילה למנהל לשכה, פחות או יותר. מבחינת עיסוק ברפורמה, כיוון שנאסר עליו לעסוק בנושאי כוח אדם – בפועל אין לו סמכויות כרכז הרפורמה לרבות יצירת קשר עם עובדים לגבי אופן עבודתם".

באגודת העיתונאים מתכוונים להשתמש בטופס ניגוד העניינים כדי להצביע, כך לטענתם, על יחסים בין בן-מנחם לבין רבינוביץ' אשר הוסתרו מבין הדין ומהוועד המנהל ומליאת רשות השידור. באגודה צפויים להגיש עתירה נוספת שתדרוש את הדחתם של השניים. מרשות השידור נמסר כי: "הנושא ייבדק לעומקו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully