וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש אישר את עסקת ”מעריב”

23.10.2012 / 7:53

על רקע ההסכם אליו הגיעו עובדי מעריב ושלמה בן צבי, בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר את עסקת הרכישה. בן צבי לוואלה! ברנז'ה: "חש מחוייבות כלפי עובדי מעריב"

(עדכון אחרון: 14.29)

בית המשפט המחוזי בתל אביב בראשות השופטת ורדה אלשיך אישר בשעות הצהריים (שלישי) את המלצת נאמני העיתון עו?ד שלמה נס ועו?ד ירון ארבל להעביר את עיקר הבעלות על העיתון לידי שלמה בן צבי. דקות לאחר שפרסם בית המשפט את החלטתו, אמר שלמה בן צבי לוואלה! ברנז'ה בתגובה ראשונה: "אני שמח מאוד על החלטת בית המשפט וחש תחושה של אחריות ומחויבות. אחריות כלפי עובדי מעריב שבסופו של דבר נתנו בי את אמונם, ומחויבות עמוקה לכל קהל קוראי מעריב, אשר חלקם הגדול גדלו עם העיתון ורוצים כמוני לראות את העיתון שלהם שב להיות עיתון מוביל ומשפיע בישראל".

?לפני חודש מעריב היתה בהנשמה מלאכותית עם אפשרות לאולי עסקה?, אמר עו?ד נס בפתח הדיון. ?בסופו של דבר מעריב חיה וקיימת ותשאר חיה וקיימת ומאולי 300 עובדים זה יגיע ל- 1,420 עובדים בוודאות. זה לא עניין של מה בכך. על פי הנחיית בית המשפט, שיקול מרכזי במו"מ היה לא רק התמורה אלא ענין תעסוקת עובדים והתוצאה בעניין זה אחרת לגמרי". בדיון לא הוצגו התנגדויות להצעת הנאמנים.

עובדי מעריב חתמו הלילה (שלישי) על הבנות מול הבעלים החדשים, שלמה בן צבי, לפיהן זכויותיהם בעיתון יעוגנו בהסכם קיבוצי שייכנס לתוקף במידה ובית המשפט יאשר בהמשך היום את עסקת המכירה. כפי שהחליטו אתמול בערב, ועד העובדים של מעריב הביע התנגדות לעסקת מכירת העיתון לבן צבי, וההבנות אליהן הגיעו מולו בתום משא ומתן ממושך - אפשרו את תמיכת העובדים בהמלצת הנאמנים. לפי ההבנות, ייחתם הסכם שכר קיבוצי מול העובדים, והוא יקיף את כל ארבעת הוועדים הקיימים בעיתון כיום. כמו כן, שופרה במעט הצעתו של בן צבי בדבר היקף העובדים שייקלטו בחברתו ומשך ההתחייבות על תקופת העסקתם. בעקבות ההבנות בוטלה משמרת מחאה שתוכננה להתקיים מול הדיון בבית המשפט.

אתמול בערב התקיים כינוס עובדים, ובו עלתה ההצעה להשבית את העיתון. מרבית העובדים התנגדו לכך - ולכן הוחלט על פשרה, במסגרתה יופקע העמוד הראשי ויובא בו מסר של העובדים. בתחילה הייתה כוונה לפרסם התנגדות למכירת העיתון לשלמה בן צבי אולם גורמים רבים, בהם כתבים בכירים, הזהירו כי הבעת התנגדות פומבית לעסקה עלולה לסכל אותה. השופטת ורדה אלשיך תדון היום בהמלצת הנאמנים, ובדיון יביעו גם העובדים את עמדתם. כיוון שכעת הם צפוים להביע תמיכה רשמית בהצעה - היא ככל הנראה תאושר.

על פי של הצעתו של בן צבי, החברה בבעלותו תתחייב להעסיק 330 עובדי מנהלה ומערכת עיתונאית למשך חצי שנה לפחות, 50-70 קבלני ועובדי הובלה אשר הועסקו על ידי חברות הקבוצה כקבלנים עצמאיים, גם הם למשך חצי שנה לפחות ובין 70 ל-110 עובדי דפוס יועסקו במסגרת ההתקשרות המסחרית עם רוכש בית הדפוס, עמוס מימון. מסמך ההבנות בינו לבין העובדים יוצג בהמשך היום בבית המשפט.

"העמוד שאתם מחזיקים בידיכם הוא אכן העמוד הראשון של העיתון. "מעריב", הבוקר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעמוד הראשי של מעריב לא הופיעו הבוקר כל ידיעות, הפניות או פרסומות אלא הודעה קצרה במרכזו. כמו כן, הקרדיט לעורך העיתון הושמט."העמוד שאתם מחזיקים בידיכם הוא אכן העמוד הראשון של העיתון "מעריב", נכתב שם, "הסיבה לכך שאלה פניו היא שהיום ייחרץ דינו של העיתון וייקבע גורל עובדיו. ביום זה אנו חשים שסכנה גדולה עדיין מרחפת מעל עתידנו", נכתב על העמוד הראשי. "הבוקר תוצג בפני בית המשפט המחוזי בתל אביב הצעה למכור את העיתון ואת בית הדפוס שלו בעסקה משולבת לשני רוכשים שתוצאותיה יהיו הרות גורל עבור "מעריב" ועובדיו.

"אנחנו מנצלים את הבמה הזאת באופן יוצא דופן כדי לפנות אליכם במילים פשוטות: 64 שנים לאחר שנוסד, ניצב "מעריב" מול המשבר הקשה בתולדותיו. בשבועות האחרונים יצאנו לרחובות, הפגנו בכיכרות, עלינו לכנסת ישראל והעברנו את המסר - עובדי "מעריב" הם לא הפקר. אנו מבקשים היום להפנות את תשומת לבו של הציבור בישראל, של בית המשפט ושל כל אלה שמלווים את מאבקנו לגודל השעה בפניה אנו ניצבים".

"במקום בו אלף מילים לא מספיקות ואף תמונה לא מסוגלת לספר את הסיפור, אולי עמוד אחד לבן יצליח להעביר את המסר: אנחנו רוצים להמשיך להיות "מעריב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully