וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס אילת 2012: "מעדיף להיות הדום לרגלי יהודי חם מלרגלי תומך נאצי"

5.11.2012 / 12:21

סערה בפאנל שדן ביחסים שבין התקשורת לנתניהו כאשר דרור אידר אמר ליוסי שריד, כי "הארץ" מקבל מימון ממשפחה בעלת עבר נאצי, אמירה בעקבותיה עזב האחרון ורבים אחרים את האולם

היחסים המורכבים של התקשורת והעיתונות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עמדו לדיון במרכז הפאנל "הם מפחדים, אין מלך בעירו" שהתקיים הבוקר, יומו השני של כנס אילת לעיתונות, בהשתתפות העיתונאים בן כספית, דרור אידר וחיים יבין, יו"ר ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה יעקב שחם, חבר הכנסת לשעבר יוסי שריד ופרופ' יריב צפתי מאוניברסיטת חיפה. את הפאנל הנחה עיתונאי ערוץ 10 עמנואל רוזן. ראש מערך ההסברה הלאומי לירן דן שאמור היה להשתתף בפאנל, ביטל את השתתפותו. סערה התעוררה במקום כאשר דרור אידר העלה טענה ישנה לפיה עיתון הארץ מקבל מימון ממשפחה בעלת עבר נאצי, בעקבותיה קם שריד ועזב את האולם.

לפני כן נשאל שריד על ידי רוזן על התקופה בה ביקר בצורה חריפה את יצחק רבין, ועל כך שהתקשורת גינתה אותו על כך. "האם אפשר לסקר את נתניהו לא באובססיביות?", שאל רוזן. "אני לא זכיתי כפי שבן כספית זכה - וגם כאשר נתניהו חיזר על הפתחים של עיתונאי – אני לא זכיתי, כאשר הציג עצמו בפני עיתונאים כאיש חדש. כל העיתונאים המכובדים והמובילים בעולם הם כולם בלי יוצא מהכלל עיתונאים מזוהים. והם לא רק לא מתביישים בשקיפותם – אלא בזו גאוותם, אבל לא בישראל. הציעו לי לעבוד בישראל היום – וסירבתי. לא כל אחד צריך להיות עלה תאנה", אמר שריד וכינה את ישראל היום "הדום לרגליו של נתניהו, ילך באשר ילך". אידר ענה לו: "אני מעדיף להיות הדום לרגליו של יהודי חם מאשר הדום לרגליו של תומך נאצי", כאשר הוא מתייחס לפעילות בית ההוצאה של דומונט שראוברג בתקופת מלחמת העולם השנייה. דבריו של אידר כללו קריאות בוז מהמקהל, וכשליש מהנוכחים קמו ועזבו את האולם במחאה. אידר סירב לחזור בו מדבריו.

"הוא מחק אותי כמו שהוא מוחק את כל התקשורת"

בן כספית נשאל כמה פעמים בשנה האחרונה שוחח עם ראש הממשלה. "אתה שואל בסאטירה?" אמר כספית. "ב-2006 הייתי אחד היחידים שכתבו בעדו. לאחר מכן הוא נפגש איתי בדירת מסתור כמה פעמים, במגדלי אקירוב. שנתיים אחר כך כשציפי ליבני ניצחה בקדימה הוא אמר לדובר שלו שצריך לפגוש איתי. שרה גילתה את הפגישה בעת קיומה והתקשרה באמצע הפגישה – ומאז לא נפגשנו יותר. לאף אחד מאנשי הלשכה אסור שייראה הטלפון שלי על הצג שלו. יש חרם מוחלט וטוטאלי, הוא מחק אותי כמו שהוא מוחק את כל התקשורת".

"נתניהו חזר לשלטון עם מדיה, והוא במקביל לוקח את כל מוקדי ההתנגדות – ערוץ 10 כבר לא איתנו עד הבחירות, מעריב בימים אחרונים, הארץ מתנדנד, ערוץ 2 תחת רגולציה קשה וידיעות אחרונות מפחדים משלדון אדלסון".

דרור אידר התבקש להתייחס לדברים. "המלחמה בנתניהו היא אפשרות בחילופי המשמרות של קבוצה אחרת שתלך ותתפוס את מקום האליטה הקודמת. השנאה אליו מאבדת רסן לעומת ראשי ממשלות אחרים. מה שאני רואה פה זה לא נתניהו האיש, מאחוריו יש מחנה גדול שהוא רוב הציבור והעיתונאים שנלחמים מולו מייצגים את הסדר הישן".

"זלזול באנשי ערוץ 10"

"התקשורת ברובה נוקטת בחוסר הגינות ואובייקטיביות כלפי ראש הממשלה – ישראל היום בחוסר אובייקטיביות וכל השאר בחוסר הגינות", אמר יעקב שחם, והזכיר את הדיווח של אמנון אברמוביץ' לפיה יהיה באיחוד "הליכוד" עם "ישראל ביתנו" הסכם רוטציה ככזה שנוגד לפגוע בצעד של נתניהו.

סוגיית ערוץ 10 עלתה גם היא לדיון בהקשר של נתניהו. יעקב שחם התייחס לדיונים האחרונים במצבו של הערוץ, ואמר כי או שנתניהו עומד מאחורי הדברים, או פקידי אוצר מטעמו. "הנהלת ערוץ 10 באה עם בקשה אחת, הגיונית, שהרשות תומכת בה, שהיא פריסת חובות בסכומים לא גבוהים. הקימו את ועדת לוקר שאמורה הייתה לסיים את זה תוך 45 יום אבל מרחה את זה ומרחה את זה. אתמול התקיימה פגישה מכרעת שבה האוצר הגיעו לסכומים פנטסטיים שהם דורשים מהערוץ", אמר.

"היה שם זלזול באנשי ערוץ 10", תקף שחם את אנשי לשכת ראש הממשלה והאוצר "מר לוקר אמור היה להיות שם אבל לא היה שם. הייתה שם החשבת הכללית, שהודיעה אחרי עשר דקות שהיא עסוקה מאוד וצריכה ללכת והשאירה את נציגי דירקטוריון ערוץ 10 להתווכח ולהיכנס למשאים-ומתנים עם דרג נמוך. בהנהלה הבינו שזה סוף הדרך. אם ביבי עומד מאחורי הקטע הזה זו בעיה ענקית. אם הוא לא עומד מאחורי ומובילים אותה פקידי אוצר – הבעיה היא אחרת".

בן כספית העיר כי "לרביב דרוקר יש תחקיר מוכן על ישראל היום עם תגובות והכל, אבל הוא לא מפרסם כי הוא מפחד". דרור אידר אמר כי אין קשר בין הקשיים של התקשורת לבין מסקנות בנושא נתניהו. "חייבים לבקר את ראש הממשלה, אבל הייתי מצפה שהיא תבקר אותו גם מימין, כמו למשל ההקפאה של הבנייה בירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully