וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: מוסף ”עסקים” של מעריב ייסגר; פיטורים המוניים בעיתון

8.11.2012 / 14:49

(עדכון) כך הודיעה הנהלת מעריב החדשה לעובדי העיתון. עשרות עיתונאים פוטרו היום. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז’ה - בן כספית יעזוב אף הוא. NRG ימוזג עם "מקור ראשון"

(עדכון אחרון: 19:42)
(עדכון: 16:42)

מוסף "עסקים" של מעריב ייסגר - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. בשעות האחרונות הודיעו על כך נציגי הנהלת מעריב החדשה לעובדי העיתון. פוטרו כל 20 עובדי המוסף, למעט שתי עובדות הנמצאות בהיריון, והמוסף יפסיק לצאת לאור. המגעים אל מול העיתון הכלכלי "גלובס" באשר להפקת התוכן הכלכלי של מעריב נמשכים. בנוסף, דווח הבוקר גם על סגירת מחלקת הווידאו של העיתון ופיטורי העובדים.

בשעה זו מדווחת החברה לבורסה על פיטוריהם של כל הסמנכ"לים ומחזיקי המשרה בעיתון, ועד כה דווח על פיטורים של סמנכ"ל המנויים איילה רהב, סמנכ"ל משאבי האנוש תמר רגב, יועמ"ש ומזכיר מעריב סער פרג, סמנכ"ל השיווק יפעת קרני, סמנכ"ל הטכנולוגיות אריאל שקרצי, חשבונאי החברה אלון גרוס, סמנכ"ל התפעול יעקב דורי, סמנכ"ל הסחר רוני זילברברג ומנהלת מערך המקומונים של מעריב סימה אביהו.

"סופשבוע": אורי גליקמן יערוך, ליאורה תעזוב ומדורה ייסגר

מוסף "סופשבוע" של מעריב: אחרי עזיבתו של העורך נטע ליבנה לעורך המוסף ימונה, כפי שמסתמן עיתונאי "מקור ראשון" אורי גליקמן שעבד בעבר במעריב. כל עורכי "סופשבוע" פוטרו והם אינם צפויים לחזור למעריב למעט סגנית העורך נועה ידלין. רונן טל, מאור זכריה והמפיק הוותיק אמוץ טוקטלי לא ישובו ביום ראשון לעבודה. מרבית הכותבים התבקשו להישאר במוסף החדש, בהם חן קוטס בר, ליאת שלזינגר, גבי גולדמן, אלקנה שור, רותי רוסו ומרדכי חיימוביץ' ושגיא בן-נון. ליאור דיין יעזוב את המוסף. בכוונת הנהלת מעריב החדשה לשלב במוסף כתבות בסינדיקציה ממוספי מקור ראשון. עוד נודע כי מדור הרכילות של "סופשבוע" ייסגר והכתבת ליאורה גולדברג-שטרן תפרוש ממנו בתום 12 שנות עבודה בעיתון.

עתידו של מוסף התרבות לא ברור בשלב זה. בתחילה הודיעו אנשיו של בן צבי כי ז'ורנל ייסגר ועמודיו יכנסו לתוך "סופשבוע", אולם בהמשך חזרו בהם מההחלטה. העורכת ליאת להב הודיעה כי לא תמשיך את עבודתה בעיתון, כך גם סגנה איתי זיו והכתב הילו גלזר. רועי בהריר יישאר בעיתון.

NRG יאוחד עם "מקור ראשון"; קלמן ליבסקינד ובן דרור ימיני יישארו

לתפקיד מערכת החדשות, במקום יואב ריבק ועומק ברק שעזבו, ימונה ראש הדסק איתי אשר. רכז הכתבים ליאור לנדנברג ימשיך בתפקיד, וכך גם כמעט כל כתבי החדשות בהם אחיקם משה דוד, אורי בינדר, אבי אשכנזי, יובל גורן, עדי חשמונאי, עמיחי אתאלי ויונתן הללי. כמו כן התבקשו להישאר קלמן ליבסקינד ובן דרור ימיני. כתבים שלא ימשיכו בתפקדים הם פרשן המשפט נועם שרביט וכתב הערבים רימון מורג'ייה. ההערכה בעיתון היא שאת תחום המשפט יסקר דסק המשפט של מקור ראשון שבראשו עומד יהודה יפרח.

עתידו של מוסף "סגנון" לא ברור בשלב זה, והוא ככל הנראה ייסגר. העורכת עופרה מזרחי צפויה לשוב חזרה לכסא עורכת מגזין "את", אשר אותו ערכה עד לא מזמן אביה בן דוד עד שמונתה לעורכת הוצאת הספרים של מעריב. נעה ידלין מ"סופשבוע" ככל הנראה תמונה לסגניתה.

עורך מוסף השבת של העיתון אליק מרגלית יישאר בתפקידו, ובילי מוסקונה לרמן תעזוב את העיתון.

עורך NRG אודי הירש צפוי להישאר בתפקיד, אולם מערכת האתר תצומצם למינימום והוא צפוי להתאחד עם אתר מקור ראשון. עורכת הרכילות צביה בלום לא תשוב לתפקיד, ולמעשה כל תחום הרכילות במעריב בוטל. הטור "מלכת הביצה" בכתיבתה של מיקי לוין בחמש השנים האחרונות יבוטל, והיא תעזוב את העיתון. אבי יופה עורך "המגזין" נשאר בתפקידו, אולם כמעט כל צוות המערכת עזב, למעט שלושה אנשים. מבחינת היקף הוא יישאר כרגיל.

"מה שקורה פה כרגע זה לא פחות מטירוף מוחלט"

ראשי מערכת החדשות עורכים בשעה זו סבב שיחות טלפוניות לכתבי העיתון ומודיעים להם מי מהן מזומן להמשיך ולעבוד בעיתון. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, הפרשן הבכיר בן כספית אינו צפוי להמשיך בתפקידו, וכך גם הפרשן הכלכלי יהודה שרוני.

"מה שקורה פה כרגע זה לא פחות מטירוף מוחלט", אומר אחת מכתבי מעריב. "יש אנשים שכבר יודעים שהם לא ממשיכים לעבוד במעריב ורק מחכים לקבל את המכתב וללכת הביתה, אחרים מחכים לטלפון הגורלי שיבשר להם האם הם ברשימת הממשיכים או שהם הולכים הביתה. זה מורט עצבים, זה פשוט תחושה נוראית".

עוד בנושא:
בתחתית עמודי מוסף הספורט נכתב "מרעיב" במקום "מעריב"
מסתמן: בן כספית יעזוב את מעריב
אחרי 20 שנה: יהודה שרוני פורש ממעריב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully