וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן צבי בוחן: "דה מרקר" במקום מוסף "עסקים"

19.11.2012 / 15:04

לאחרונה פנו אנשיו של בן צבי להנהלת "הארץ" וביקשו לבחון אפשרות של הסכם סינדיקציה בין העיתונים, זאת לאחר שגם עם "גלובס" ניהלו לאחרונה מגעים - כך נודע לוואלה! ברנז'ה

מו"ל מעריב שלמה בן צבי בוחן שיתוף פעולה עם העיתון הכלכלי "דה מרקר" לטובת מוסף "עסקים" של העיתון - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. לאחרונה ערכו אנשיו של בן צבי פנייה להנהלת קבוצת הארץ וביקשו לבחון אפשרות של הסכם סינדיקציה בין העיתונים. במקביל מתנהלים מגעים דומים גם אל מול העיתון הכלכלי גלובס, אולם בשלב זה אין בהם התקדמות של ממש, כך אומר גורם המעורה בפרטים.

מבין כל מוספי מעריב הייתה זו מערכת "עסקים" ששינתה את פניה באופן הקיצוני ביותר, והמוסף עומד בפני איחוד מלא עם דסק הכלכלה של "מקור ראשון". העורך הכלכלי של העיתון, ערן בן-טל, מונה לעורך עסקים במקום איתן מרקוביץ' שפוטר מהתפקיד לאחר עסקת הרכישה, כמו גם סגנו הדר חורש שהחליף אותו למשך זמן קצר. יחד עם השניים פוטרו מהעיתון כל כתבי ועורכי "עסקים", כ-20 איש, ולהם נמסר כי בכוונת ההנהלה החדשה לסגור את המוסף.

עלות הפקת מוסף "עסקים" עמדה על כ-200 אלף שקלים לחודש

בימים האחרונים החלו לכתוב במוסף כתבי כלכלה של "מקור ראשון", מרביתם פרילאנסרים. גורם במערכת אומר היום כי "מדובר בפתרון ביניים עד לייצוב של המוסף עם מערכת ומקורות תוכן קבועים". המשא ומתן גם עיתון גלובס, כאמור, נמשך - אולם הצדדים מתקשים להגיע להסכמות באשר למחיר העסקה. לפי גורם במעריב, עלות הפקת מוסף "עסקים" עמדה עד לרכישת מעריב על ידי שלמה בן צבי על סכום של כ-200 אלף ש"ח בחודש. בן צבי מעוניין להפיק את המוסף ברבע מההוצאה, כ-50 אלף שקלים, ובגלובס מבקשים לעלות את המחיר.

שיתוף פעולה בין מעריב לבין דה-מרקר, אם ייצא לפועל, יסמן שלב חדש ביחסים שהיו עד עתה מהעכורים ביותר בין שני העיתונים זאת על רקע הבעלות הקודמת של מעריב של יו"ר IDB נוחי דנקנר. היחסים הגיעו לתגרה כתובה של ממש כאשר בדה-מרקר הקדישו שליש מגיליון העיתון לסיקור ביקורתי חריף של הפסדי IDB, מה שהביא את אנשי מעריב לפרסם טורי דעה קשים נגד קבוצת הארץ בעמודיו הראשיים של העיתון ולטעון כי בדה מרק מבקשים "להרוג את מעריב". בין שני העיתונים קיים גם סכסוך היסטורי בן עשור, במסגרתו הפסידו לאחרונה בדה-מרקר לתביעה של מעריב בגין העתקת ידיעות ממוסף עסקים ופרסומם בדה-מרקר. עשר שנים אחרי ואחרי חילופים של שלושה מו"לים במעריב, עשויים השניים להשיק שיתוף פעולה.

תגובות מעריב וקבוצת הארץ לדברים טרם התקבלו.

עוד בנושא:
פרויקט מיוחד: 40 הפנים של מעריב
הכוכבים של שלמה: שפרה קורנפלד תכתוב למעריב
מעריב: מאיר עוזיאל חוזר לעיתון; רועי בהריר ישמש כעורך ז'ורנל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully