וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר הסכם להצלת ערוץ 10: הזיכיון יוארך בשנתיים

4.12.2012 / 8:05

על פי ההסכם המדינה תעניק לערוץ הלוואה על סך 65 מיליון שקלים, אשר תוצע גם לזכייניות ערוץ 2. ערוץ 10 יקבל פטור מלא מדמי זיכיון ותמלוגים כבר מהשנה הבאה

מתווה ועדת לוקר להסדרת חובו של ערוץ 10 אושר היום (שלישי) לפנות בוקר על ידי כל הגורמים שהיו מעורבים בפעילות הוועדה. בישיבה ארוכה, שהסתייימה לפני מספר שעות, הוחלט על הארכת זיכיון הערוץ לשנתיים, ומתווה ההבנות יועבר למשרד התקשורת על מנת לגבש הצעת חוק בעניין. כזכור, השבוע התחייב בעל המניות הדומיננטי בערוץ , רון לאודר, לעמוד בכל התנאים הכספיים שהציבה ועדת לוקר בפני ערוץ 10.

ועדת לוקר הוקמה על ידי שר האוצר יובל שטייניץ בסוף חודש אוגוסט, לאחר תקופה ארוכה בה סירב השר להיפגש עם הנהלת ערוץ 10 ומטרתה הייתה למצוא הסדר לפריסת חובות הערוץ תוך 45 ימים, הסדר שיאפשר את המשך פעילותו והמעבר לרישיונות. בצוות חברים מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, הממונה על התקציבים במשרד האוצר גל הרשקוביץ והחשבת הכללית מיכל עבאדי-בויאנג'ו. חברי הצוות ערכו מרתון פגישות עם הנהלת ערוץ 10 בהם יו"ר הדירקטוריון אבי בלשניקוב, יו"ר ועדת הכספים של הדירקטוריון מיכל גרייבסקי ומנכ"ל הערוץ יואב הלדמן.

לוח זמנים צפוף לחקיקה

היום בשעה 13:00 אחר הצהריים יגיעו אנשי הנהלת ערוץ 10 למשרד האוצר בירושלים, ויחתמו מול האוצר על ההסכם שגיבש מנכ"ל משרד ראש הממשלה. מכאן ואילך, מדובר בלוח זמנים צפוף ומוגבל במיוחד, שכן בסוף חודש דצמבר אמור זיכיון הערוץ לפקוע, והכנסת נמצאת בפגרה. על פי המתווה שהושג, הליך החקיקה צפוי להסתיים בהליך מזורז עוד בכנסת הנוכחית בכינוס מיוחד. ההסכם כבר הועבר הבוקר למשרד התקשורת שיגבש תזכיר חוק, והטיוטה שלו תובא לועדת השרים לענייני חקיקה שאמורה הייתה להתכנס בשבוע שעבר אך מועד הכינוס נדחה מסיבה שלא נמסרה, והיא תניח אותה על שולחן הכנסת.

לאחר שמליאת הכנסת תאשר את תיקון החוק בקריאה ראשונה הוא יועבר לוועדת הכלכלה שתעבור על פרטי ההסכם, ותיאלץ לשמוע התנגדויות לו - במידה שיהיו. זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת, וגורמים אחרים כמו ארגוני היוצרים והרשות השנייה, צפויים שלא להעלות התנגדויות לתיקון החוק - והוא יושב למליאה לקריאה שנייה ושלישית. גורם בכנסת אמר היום לוואלה! ברנז'ה, בתשובה לשאלה בדבר הסיכויים לסיים את ההליכים הבירוקרטים תוך שלושה שבועות: "כל הגורמים יודעים מה התפקיד שלהם כרגע, וכולם יעמדו בו ובהסכם. כשהקואליציה רוצה לסיים הליך תיקון חוק מזורז - היא יודעת איך לעשות את זה". גורם בערוץ אמר כי: "זה מבחן הכוח האמיתי של ההתחייבות שנתן ראש הממשלה".

ערוץ 10: דרשו רישיון, קיבלו זיכיון מוקטן

דיוני הוועדה התארכו פי שניים מהמצופה, כאשר בערוץ טוענים כי הוועדה עסקה ב"מריחת זמן" על מנת להביא אותו לנקודת הסיום - סוף השנה נוכחית, בה מסתיים זיכיון השידורים שלו ולקראת תקופה בה העברת חקיקה בכנסת היא פרוצדורה מורכבת. בערוץ 10 דרשו הסדר לקראת רישיון שידור ל-15 שנים, כזה שיאפשר להם אופק תעסוקתי, והתנגדו להסדר של הארכת הזיכיון הנוכחי.

על פי המתווה שהוצג בפני אנשי הערוץ הזיכיון יוארך בשנתיים באמצעות חקיקה, זאת לאחר שהערוץ יפרע באופן מיידי את חובותיו למדינה שעומדים על 45 מיליון שקל, ויוזרמו לו 85 מיליון שקלים לייצובו הפיננסי - תשלום אותו התחייב בעל השליטה בערוץ רון לאודר להעביר לצד ערבויות של 167מיליון שקלים. לערוץ תינתן הלוואה בתנאים מיוחדים, והיא תוצע גם לזכייניות ערוץ 2 קשת ורשת. תשלום התמלוגים של הזכיינים למדיה בהיקף של 1.5% ממחזור הפעילות העסקית - יבוטל החל מהשנה הקרובה.

עוד בנושא:
לאודר התחייב? במשרד רה"מ קיצרו את טווח הארכת הזיכיון להצלת ערוץ 10
היום: לאודר ימסור הודעה מיוחדת הנוגעת לערוץ 10
בלשניקוב: "לאודר לא יהיה הפראייר התורן של המדינה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully