וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10 מאיים: במוצ"ש נפטר את כל העובדים ונחשיך המסך בסוף החודש

13.12.2012 / 16:43

במכתב ששלח היום יו"ר דירקטוריון ערוץ 10 ליועמ"ש, אשר תוכנו הגיע לידי וואלה! ברנז’ה, דורש בלשניקוב מוויינשטיין לחייב הממשלה לדון בתזכיר החוק בעניין הארכת הזיכיון

יו"ר דירקטוריון אבי בלשניקוב ערוץ 10 מאיים בפיטורים מידיים של כל עובדי הערוץ, זאת אם הממשלה לא תדון בנושא בישיבתה הקרובה ביום ראשון. עוד אומר בלשינקוב היום כי אם לא תושלם החקיקה בימים הקרובים - יחשיך את המסך בסוף השנה. במכתב ששלח היום בלשניקוב ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין ושתוכנו הגיע לידי וואלה! ברנז'ה, הוא מבקש את התערבותו הדחופה לצורך קידום הליכי החקיקה להארכת זיכיונו של הערוץ.

מוקדם יותר היום בכירי ערוץ 10 נפגשו עם יו"ר הכנסת רובי ריבלין בירושלים וניסו לקבל ממנו הבטחה שתזכיר החוק שמאריך את זיכיונם יובא לשולחן הממשלה, אך גם שם פניהם הושבו ריקם. בתוך כך, עובדי ערוץ 10 פנו הערב למשטרה בבקשה לקבל אישור להפגין מול ביתו של ויינשטיין בהרצליה.

במכתבו מבקש בלשניקוב מווינשטיין להורות לממשלה לדון בישיבתה ביום ראשון הקרוב בתזכיר החוק בעניין הארכת הזיכיון, המבוסס על הסדר ועדת לוקר, וזאת על מנת שניתן יהיה להשלים את הליכי החקיקה בלוח הזמנים הנדרש - שבועיים וחצי, מועד פקיעת זיכיון השידורים של הערוץ.

"הגענו לרגע האמת – זיכיונו של הערוץ מסתיים בעוד כשבועיים, אלא אם יוארך בחקיקה שתיכנס לתוקף בתוך אותם שבועיים. כל עיכוב נוסף עלול למנוע את האפשרות להארכת הזיכיון, אפילו במישור הטכני-פרוצדורלי, ולהוביל לסגירתו המידית של הערוץ", כתב בלשניקוב, וציין כי התערבותו דרושה על מנת "למנוע סגירה של ערוץ טלוויזיה, ערב בחירות, משיקולים אסורים, תוך פגיעה בשורה ארוכה של אינטרסים ציבוריים כבדי משקל".

"חשש כבד כי שוב נמנע קידומו של הסדר ערוץ 10 מסיבות בלתי ברורות"

כזכור, ועדת לוקר בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הגישה את המלצותיה בעניין ערוץ 10 לשר האוצר ואלו הותוו להסדר להארכת זיכיונו של ערוץ 10 בכפוף לתשלום מלוא חובותיו בגין דמי זיכיון ותמלוגים. "נוכח דעות שונות שהובעו בהקשר זה, ההסדר גם לקח בחשבון את העובדה שהוא נקלע לתקופת בחירות, ועקב כך ניתנה במסגרתו הארכת זיכיון לתקופה קצרה", התייחס בלשניקוב לפעילות הוועדה. שר האוצר אימץ את המלצות הצוות בו ביום שהוגשו לו, ותזכיר חוק המעגן את המלצות הצוות הוגש למזכירות הממשלה ואמור היה לעלות בישיבתה הקרובה.

"חרף המאמצים הרבים שהושקעו על ידי גורמי המקצוע, מתוך ראיית האינטרס הציבורי שבהארכת הזיכיון ונוכח לוחות הזמנים הקצרים ביותר, נמסר לנו כי תזכיר החוק טרם נכלל בסדר היום לישיבת הממשלה הקרובה ועולה חשש כבד כי שוב נמנע קידומו של הסדר ערוץ 10 מסיבות בלתי ברורות", כתב בלשניקוב.

"על יסוד הדברים הנכוחים שהשמעת בפגישתנו איתך, אני סמוך ובטוח שלא תאפשר סגירתו של ערוץ טלוויזיה בישראל, בוודאי לא ערב בחירות, ובמיוחד לא במקרה בו אף אחד מהגורמים המקצועיים במשרדי הממשלה אינו סבור כי זוהי תוצאה שניתן להשלים איתה".

"עיתונאי חדשות 10 ייערכו להשתלט על המסך בהדרגה"

בתגובה להחלטת דירקטוריון ערוץ 10 על סגירת החברה ופיטורי מאות עובדים, נמסר היום מוועד עובדי הערוץ: ?היום נקרעה סופית המסיכה מעל פניו של ראש הממשלה. למרות שבעלי המניות קיבלו את כל דרישות המדינה ואף חתמו עמה על הסכם מחייב, בנימין נתניהו נחוש להחריב את מקור פרנסתן של אלפי משפחות בשם תאוות נקם בלתי נשלטת על תחקירים נוקבים ועל ביקורת. כמו בברית המועצות הסובייטית, פועל נתניהו לעצב מציאות שבה יידע כל עיתונאי כי יאבד את משרתו אם לא ימהר להתיישר עם דף המסרים של ראש הממשלה. עיתונאי חדשות 10 ייערכו להשתלט על המסך בהדרגה כדי להסביר לציבור את הסיבות שבגינן עומד להיסגר בסוף החודש ערוץ טלוויזיה עצמאי, חושב וחופשי".

גם ברשות השנייה נדרשו היום לנושא ואמרו כי "קיים צורך דחוף בעיגון פרטי ההסדר במסגרת תיקון חקיקה עוד לפני תום שנת 2012, שאם לא כן לא תוכל מועצת הרשות השנייה לדון בהמשך שידורי ערוץ 10 משנת 2013 ואילך. בשל דחיפות וחשיבות העניין ובהתחשב בכך שנותרו עוד ימים ספורים עד למועד בו יסתיים הזיכיון בערוץ 10, נבקשכם לעשות כל שבידיכם להביא לכך שהליכי החקיקה על כל התהליכים הכרוכים בכך יושלמו לפני תום השנה האזרחית על מנת להבטיח את המשך השידורים בערוץ 10. בכך יובטח שהציבור יזכה בפלורליזם והיקף הפקות משמעותי של תכני שידורים בשני ערוצים מסחריים – ציבוריים בישראל".

איומי פיטורים בערוץ - לא בפעם הראשונה

אין זו הפעם הראשונה בחודשים האחרונים בה מודיע דירקטוריון ערוץ 10 על פיטורים מידיים של עובדי הערוץ, מאז החל במאבק להמשך פעילותו מעבר לסוף השנה הנוכחית.

בסוף חודש אוגוסט הודיע הדירקטוריון על תכנית קיצוצים נרחבת שתכלול את פיטורים של 150 עובדים, אולם לאחר התערבותו של יו"ר ההסתדרות עופר עיני, שניהל מגעים בנושא עם ראש הממשלה ושרי האוצר והתקשורת, הוחלט על ביטול המהלך. כשבוע לאחר מכן עמדו שוב הפיטורים של הפרק לקראת חילוט ערבויות הערוץ, אולם ההחלטה עם הקמת ועדת לוקר הביאה את הדירקטוריון, שוב, לבטל את ההחלטה על פיטורים.

גורם בערוץ 10 אמר הערב לוואלה! ברנז'ה כי ההחלטה הרשמית, הפעם, צפויה להתקבל ביום שבת בערב - והיא תבוטל רק אם סוגיית ערוץ 10 תעלה לדיון בישיבת הממשלה ביום ראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully