וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ חסון: פגיעה בתפקידה של הרשות השנייה ערב בחירות

19.12.2012 / 10:46

ח"כ יואל חסון מ"התנועה": "הממשלה מנסה לקבוע עובדות בשטח. החלטת חדשות 2 להוריד משידור את 'שש עם' ואת 'פגוש את העיתונות' מהווה פגיעה בשיח הציבורי"

חבר הכנסת יואל חסון (התנועה), יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, טוען כי החלטת חברת החדשות של ערוץ 2 להוריד משידור את "שש עם" ואת "פגוש את העיתונות" מנוגדת לחוק, ודורש ממבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה לפעול על מנת להפוך את ההחלטה.

"ביטול תכניות האקטואליה ערב הבחירות מהווה פגיעה בתפקידה של הרשות השנייה, ומביא לשידורים בלתי מאוזנים ובלתי הוגנים", כתב במכתב לשניים, ששלח גם ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית ולנשיאת מועצת העיתונות, וציין את הסעיף בחוק הרשות השנייה עליו הוא מסתמך במכתבו.

חסון התייחס למהלכים של הימים האחרונים, בהם מלבד ביטול התכניות גם פיטורי עובדי ערוץ 10. "אירועים אלה, שהם בעלי משמעות הרסנית בכל עת, חמורים שבעתיים כשהם מתרחשים בעת מערכת בחירות", ציין. "יצוין, כי אין מדובר באירועים מקריים, אלא בניסיון מכוון ומתוזמן היטב להצר את צעדיה של העיתונות, והכל בכדי למנוע דיון ציבורי, שיש לו חשיבות מיוחדת בתקופת בחירות".

"החשכת שידורי ערוץ 10 לצד ביטול תכניות האקטואליה של ערוץ 2 פוגעים ברב-גוניות של התקשורת בישראל וממילא בחופש העיתונות. פעולות אלה מצמצמות את השיח הציבורי ואת החלפת הדעות החיונית כל כך במדינה דמוקרטית", כתב ח"כ חסון. "לממשלת ישראל ולעומד בראשה יש אינטרס ברור למנוע דיון בהתנהלותם. הם חפצים בקיום ערוץ תקשורת "מטעם" המשדר רק את מה שהם מבקשים להשמיע, לצד 'חינמון' רב תפוצה המהווה – אף הוא – שופר של הממשלה".

"האירועים הללו חמורים במיוחד, כשהם נעשים בתקופה בחירות, שעה שממשלת מעבר מנסה לקבוע עובדות בשטח, על מנת להשפיע באורח בלתי הוגן על המידע המוקנה לציבור", כתב חסון, וביקש מהמכותבים להפעיל את סמכויותיהם על מנת להפוך את ההחלטה.

טרם התקבלה תגובת חדשות 2 בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully