וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': "נחצה קו אדום"; קיטל: "התקשורת בקריסת מערכות"

טל שלו

19.12.2012 / 13:05

מיקי רוזנטל במסיבת עיתונאים של העבודה: "בערוץ 10 נפסל בשבוע שעבר תחקיר שקשור בהתנהלות של אדם קרוב מאוד לנתניהו. נאמר להם שאי אפשר להרגיז עכשיו את רה"מ"

מפלגת העבודה כינסה היום מסיבת עיתונאים מיוחדת בעקבות המשבר בשוק התקשורת. ?ביבי מפחד מתקשורת חופשית? היתה כותרת האירוע, בו תקפו בחריפות יו"ר המפלגה, ח"כים ומועמדים עיתונאים לשעבר את מדיניותו של ראש הממשלה על רקע המשבר בערוץ 10, חברות החדשות של 2 והחדשות המקומיות.

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' אמרה כי ?הגיעו מים עד נפש. נחצה קו אדום?. לערוץ 10 יש הסכם חתום וסגור, הראל לוקר מביא את כל המשרדים להסכמה וראש הממשלה באופן אקטיבי מונע הוצאת ההסכם לפועל, ובלילה שמודיעים על סגירת הערוץ לוקר מופיע ומבקש עוד שבועיים. המטרה היא לענות אותם שיזחלו על גחונם שיתחנפו שיפסיקו לעשות עיתונות טובה ואמיצה, ושלא יפרסמו תחקירים ככה לא מתנהלת דמוקרטיה. אנו קוראים מכאן לראש הממשלה לאשר לאלתר את ההסכם שכבר הושג ומקובל על האנשים שהוא עצמו מינה".

בהמשך, שיבחה יחימוביץ' את עובדי הערוץ שלטענתה "הראו לזכיינים ולבעלי השליטה שוועד עובדים הוא לא ההיפך מטובת הערוץ אלא יש לו תרומה אדירה להצלת הערוץ. גם בערוץ 2: תהליך של הידרדרות שעלול בסופו של יום להביא למצב של ערוץ 10".

"יש עשרות תחקירים שהתקשורת לא עשתה כי ביבי הצליח"

גם העיתונאית לשעבר, המועמדת מרב מיכאלי, שנכחה במקום, התייחסה למשבר בענף ואמרה: כי "עיתונות היא אחד המקצועות הכי פחות בטוחים היום. במאמץ משותף של נתניהו ובעלי ההון מחלישים בעקביות את העיתונאים והעיתונאיות כדי שלא יוכלו לפרסם את מה שהם חושבים וחושבות".

מיקי רוזנטל, אף הוא עיתונאי עד לאחרונה, אמר: "יש עשרות תחקירים שהתקשורת לא עשתה כי ביבי - שטבע את הביטוי הם מפחדים - הצליח. בערוץ 10 יש קרב בימים האלה על פרסום תחקיר שקשור ישירות בביבי, בכלי תקשורת מרכזי נפסל בשבוע שעבר תחקיר שקשור בהתנהלות של אדם קרוב מאוד לראש הממשלה, ונאמר להם שאי אפשר להרגיז עכשיו את ראש הממשלה".

"עצוב לי לשמוע ש'פגוש את העיתונות' יורדת"

שלום קיטל מייסד חברת החדשות של ערוץ 2 וכיום היועץ האסטרטגי של יחימוביץ', אמר: "אנחנו בקריסת מערכות ומצב חירום שבו עומדת סכנה ברורה ומוחשית לערוץ 10. אני חושש גם למצבו של ערוץ 2. אתמול היה לי ערב עצוב מאוד לראות שתוכנית חשובה כמו 'שש עם' יורדת מהמסך ומהדורה שטרחנו ובנינו אותה לתלפיות מתקצרת".

"עצוב לי לשמוע ש'פגוש את העיתונות' יורדת ועצוב לי לראות את מצבם של העיתונאים בכל כלי התקשורת. מערכת צריכה אוויר חופשי כדי לפעול. יש ראש ממשלה ושלטון שרוצים שיקריאו דפי מסרים במקום תחקיר, צייתנות ופחד במקום חדוות יצירה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully