וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "מה שעושה ערוץ 10 זה סחיטה באיומים"

20.12.2012 / 17:10

שר החוץ היוצא במתקפה חסרת תקדים על התקשורת: ”בין העיתונות הישראלית והאמת אין שום דבר משותף; נחום ברנע שקרן בלתי נלאה ואני אשמח אם יתבע אותי כי גם ביהמ"ש יקבע כך"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק

מתקפה חסרת תקדים של אביגדור ליברמן על התקשורת הישראלית, זאת בכנס לציון עשרים שנה להתאחדות היזמים שהתקיים היום (חמישי) במלון דן בתל אביב.

ליברמן התייחס בכנס לסיקור התקשורת את פרשת החקירות שלו וכיוון את האש לערוץ 10: "מה שעושה ערוץ 10 זה סחיטה באיומים והפעלת לחץ בלתי סביר על כל מקבלי ההחלטות. כל אחד שמנסה להיות אובייקטיבי פשוט מאוים". ליברמן הוסיף ואמר: "אני אתן שתי דוגמאות לעיתונאים שקרנים. האחד זה העיתונאי המכובד ברוך קרא שהתראיין אצל לונדון וקירשנבאום. הוא אמר ש'אם כל מה שיישאר מתיק ליברמן זה רק פרשת השגריר, אני הראשון להגיד שאני חוזר מכל מה שאמרתי עליו, כל מה שהאשמתי אותו ואני אגיד שצריך לסגור את כל הפרשה'. אבל כשזה קרה, הבן אדם המשיך להתנפל. לא עלי, מילא עלי אני רגיל, אלא על כל המעורבים בפרשה באיומים בלתי מרומזים".

"אשמח אם נחום ברנע יתבע אותי לדין"

שר החוץ המתפטר התייחס גם לפרשן הפוליטי הבכיר של ידיעות אחרונות, נחום ברנע, ואמר: "עוד עיתונאי מכובד נוסף הוא נחום ברנע. הוא שקרן בלתי נלאה שכתב במאמרו שלשום 'תראו את דני איילון שהודח מתפקידו כשסגן שר החוץ אבל כשיתעורר נושא חקירת חברי וועדת המינויים במשרד החוץ הוא הוחזר לתפקידו'. ואת זה הוא כותב, אני לא זוכר את כל המילים, ליעקב נאמן 'שהובא למשרד המשפטים בכדי לשמור על ליברמן'".

לדברי ליברמן, "איילון מעולם לא הודח ממשרד החוץ והוא עדיין מכהן כסגן שר החוץ. איילון לא נכלל ברשימת ישראל ביתנו לכנסת. ברנע כתב את זה בכדי לרמוז שאם איילון הודח ועכשיו יוחזר לתפקידו הוא יתן עדות מעוותת לטובת ליברמן".

ליברמן לא הסתפק בכך ונתן דוגמא נוספת לטענותיו. "נחום ברנע כותב בטורו ששר החוץ משחק טניס בגבעת רם בעוד מאבטחיו דחפו בגסות רוח את השומר האתיופי המסכן שעמד בכניסה על מנת להכניס את השר כמה שיותר קרוב, כדי שלא יצטרך ללכת ומוסיף גם כשמעט והיכו אותו (את השומר המסכן). כמובן שברנע לא כתב שליברמן היה שר החוץ הראשון בישראל שמינה אישה מהעדה האתיופית לכהן כשגרירה".

לדברי ליברמן, "נדהמתי מהסיפור שהוא פרסם, צלצלתי לראש השב"כ כדי לנסות לאמת את הסיפור. הוא בדק וחזר אלי ואמר שהדברים לא היו מעולם וגיבה את זה במכתב. הדובר שלי התקשר לברנע ואמר לו שהנה יש מכתב ביד שאומר שהסיפור לא נכון, ברנע אמר 'השב"כ משקרים ותמיד מזייפים דברים לפי צרכיהם'. התקשרתי לנשיא האוניברסיטה העברית לאמת גם איתו האם אכן היו הדברים, הנשיא בדק עם קצין הביטחון וחזר אלי גם כן עם תשובה שלא היו דברים מעולם".

"אלו דוגמאות קלאסיות שחלק מהעיתונים בישראל באים עם אג'נדה", סיכם ליברמן ואמר "בין העיתונות הישראלית והאמת אין שום דבר משותף. הם שקרנים ללא גבולות ואני אשמח אם נחום ברנע יתבע אותי לדין על פגיעה בשמו הטוב כי אז גם בית המשפט, לא רק אני, יקבע שהוא השקרן הגדול בעיתונות הישראלית".

ברוך קרא מסר בתגובה: "כל הידיעות שאנו מפרסמים בעניינו של ליברמן מגובות ומאומתות. נשמח אם ליברמן יגיב לתוכנן ולא יפריך קונספירציות באוויר. אנחנו מבינים את האכזבה מכך שאנחנו לא חוששים לפרסם, אבל מה לעשות ככה זה בדמוקרטיה. מי שיצפה בתוכנית לונדון את קרשנבאום ממאי 2010 יראה שבמשך האייטם כולו אני מסביר את חומרת העבירה של ליברמן ואפילו מתווכח על עמדתי. ההערה שאליה מתייחס ליברמן עניינה אך ורק בדבר החשד לשיבוש. עניינו של הקידום של בן אריה לא מוזכר באייטם?.

נחום ברנע בחר שלא להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully