וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאית עפרה אליגון הלכה לעולמה

23.12.2012 / 14:13

העיתונאית והסופרת הוותיקה, זוכת פרס ז'בוטינסקי לעיתונות, הלכה לעולמה בגיל 91. אליגון היתה הכתבת האישה הראשונה בצה"ל ונחשבה מראשונות הכותבות בסגנון הניו ז'ורנליזם

העיתונאית והסופרת עפרה אליגון, פרס ז'בוטינסקי לעיתונות, הלכה אמש לעולמה בגיל 91. הלווייתה תתקיים מחר (שני) בבית הקברות טרומפלדור בתל אביב.

נולדה בפולין בשנת 1921, ואת דרכה כעיתונאית החלה בעיתוני הנוער שנפוצו בטרם קום המדינה. היא שימשה כעורכת "דבר הפועלת" וכתבת "בדבר". במשך 25 שנה שימשה ככתבת בכירה ב"מעריב", עד שפרשה מהעיתון באמצע שנות השמונים. אליגון נחשבת למי שהייתה הכתבת הצבאית הראשונה. באתרה מצוין כי היא כינתה עצמה "כתבת צבאית מטעם עצמה", וכי וליוותה לוחמים בשדה ברבות ממלחמות ישראל במסגרת עבודתה במעריב. בשנים האחרונות ניהלה את "הקרן לקידום התרבות היידית".

אליגון הרבתה לכתוב בנושאים חברתיים ולהביא סיפורים אישיים של המתיישבים החדשים והעולים. היא פרסמה טור השבועי בשם "בינינו", בתחילה ב"דבר" ובהמשך ב"מעריב". על סגנון כתיבתה, ניו ז'ורנליזם, אמרה: "אני המצאתי את הניו ז'ורנליזם. היום כולם כותבים כך, אבל אז לא היה נהוג לכתוב כתיבה אישית סובייקטיבית". אליגון כתבה כ-1,500 סיפורים קצרים שהתפרסמו ב"דבר השבוע", ב"מעריב" ובמוספים ספרותיים, ופרסמה ארבעה ספרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully