וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרמרי: "כיום הארץ אינו במגרש"; בן: "מרמרי מעדיף עיתונות בסגנון ישראל היום"

8.1.2013 / 14:28

בראיון שהעניק ביקר עורך "הארץ" לשעבר את השינויים האחרונים במבנה העיתון ואת עורכו הנוכחי אלוף בן: "דה מרקר הפך לעיקר, והארץ הפך למעטפת מדוללת"

"כיום 'הארץ' אינו במגרש, אלא הפך משחקן למשקיף מהמרפסת, וכשאתה משקיף מרוחק אתה לא בהכרח רואה טוב יותר את המהלכים המורכבים שבמשחק – ובוודאי משפיע פחות", כך אומר עורך "הארץ" לשעבר חנוך מרמרי, וכיום העורך הראשי של "העין השביעית". הוא הוסיף כי "מטריד לראות איך הזיכרון הקולקטיבי של עיתונאיו נשחק במהירות והמיומנות המקצועית מתדלדלת".

בראיון שהעניק לאתר "פרספקטיבה", ביקר מרמרי בחריפות לא רק את השינויים האחרונים במבנה העיתון ופעילותו העיתונאית, אלא גם את עורכו הראשי הנוכחי אלוף בן. "אחד הדברים החשובים שנדרשים מעורך ראשי, הוא לשמור את העיתון בכיוונים הנכונים ובתוכם לאפשר מרחב ביטוי ומגוון דעות. העיקרון הזה לא תמיד נשמר", אמר בראיון.

לטענתו, "הציר האידיאולוגי – לו הוא מייחס חשיבות פחותה – במסגרתו העיתון, שתמיד נודע כמייצג השקפות שמאל במובהק, התרחק מעמדותיו המסורתיות עד שנסחף אל השוליים שמשמאל למרחב שבתוכו מנהל הציבור הישראלי את הויכוח".

"לא 'הארץ' נסחף שמאלה, אלא מרמרי נסחף ימינה"

מרמרי, שהתנגד בזמנו להפרדת המערכות של "דה-מרקר" ו"הארץ" ובשל כך התפטר מתפקיד עורך העיתון, התייחס גם לעיתון הכלכלי של הקבוצה. "דה מרקר הפך לעיקר, ו'הארץ' הפך למעטפת מדוללת, למטרד בצמיחה של 'דה-מרקר'.", אמר. "העיתון בגודל מופרז מצד אחד ובאי ספיקה מצד שני, אין מנוס מלמזג מחדש את 'הארץ' עם 'דה-מרקר' ולהחזירו לגודל בו יוכל לעמוד בהתכווצות השוק".

עורך "הארץ" אלוף בן דחה את דבריו של מרמרי, ואמר בתגובה כי "עמדות העיתון, המבוטאות במאמרי המערכת, לא השתנו בעשרות השנים האחרונות. לא "הארץ" נסחף שמאלה, אלא מרמרי נסחף ימינה".

בן התייחס גם לעניין דה-מרקר ואמר כי "מצער לראות שהוא (חנוך מרמרי, ד.א) ממשיך במאבק הזה, למרות שהמציאות הוכיחה את טעותו. דה מרקר הביא להארץ קהילות חדשות של קוראים, חולל מהפכה בעיתונות הכלכלית, והוביל מאבקים ציבוריים חשובים להורדת מחירי הסלולר ונגד הריכוזיות במשק".

בן הוסיף כי "זכור לי היטב שכעורך הראשי של הארץ, מרמרי נמנע במופגן מקשר ישיר עם ראש הממשלה והשרים הבכירים, כיוון שרצה למנוע השפעה לא ראויה. חבל שהוא מעדיף עכשיו עיתונות בסגנון ישראל היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully