וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל"צ הפסיקה ההתקשרות עם רענן שקד; בוחנת תוכנית בהגשת דרור אידר

8.1.2013 / 15:43

לוואלה! ברנז'ה נודע כי "מבקר בשישי" הוסרה מלוח השידורים של התחנה. גורם בכיר בידיעות אחרונות: "מאז מינויו של ירון דקל למפקד הפכה גלי צה"ל לסניף של 'ישראל היום'"

תכניתו השבועית של רענן שקד בגלי צה"ל, "מבקר בשישי", הוסרה מלוח השידורים של התחנה וההתקשרות עמו הופסקה - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. במקומה, תשודר תכנית בהגשת יואב קוטנר. בגלי צה"ל מסבירים את המהלך ככורח המציאות בשל קיצוצים נרחבים שהשית על התחנה משרד הביטחון, אולם, לוואלה! ברנז'ה נודע עוד כי בשבועות האחרונים הקליט בתחנה פובליציסט "ישראל היום" דרור אידר פיילוט לתוכנית שצפויה לעלות בהגשתו.

גורם בכיר בהנהלת "ידיעות אחרונות" אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "בחודשים האחרונים מאז מינויו של ירון דקל למפקד גלי צה"ל הפכה התחנה לסניף של 'ישראל היום' - זה התחיל בהשתלחויות היומיות של ג'קי לוי בידיעות אחרונות (לוי נמנה על מגישי 'המילה האחרונה' והוא בעל טור ב'ישראל היום', ד.א). וכעת עם ההחלטה לשכור את שירותיו של כותב הנאומים – המכונה העיתונאי דרור אידר".

בין אנשי "ידיעות אחרונות" לאנשי "ישראל היום" מתנהלת בשנה האחרונה מלחמה קשה, במסגרתה פרסמו בכירי "ישראל היום" שורה של מאמרים שתקפו את המתחרים מבית "ידיעות אחרונות", ואלה מנגד האשימו את "ישראל היום" בהעמקת המשבר בשוק העיתונות.

"פובליציסט מטעם ראש הממשלה"

אולם, בתחנה הצבאית אומרים כי טענת "ידיעות אחרונות" אינה מדויקת. גורם בגלי צה"ל אומר היום כי אידר אכן זומן להקליט פיילוט עבור התחנה אולם אין בשלב זה כוונה להעניק לו תכנית קבועה. "אין שום קשר בין הפיילוט של אידר לבין זה שהתכנית של רענן שקד ירדה מהאוויר", אמר הגורם, שציין כי ההחלטה התקבלה ממניעים זהים לאלה שהביאו להחלטה שהתקבלה בעניין עודד מנשה - שאת הגשתו את "קולה של אמא" הוחלט להפסיק בתום שלוש שנים במסגרת צמצום העסקתם של אלה המכונים במשרד הביטחון "יועצים חיצוניים" - כלומר, פרילאנסרים.

עיתונאים בתחנה הצבאית הגיבו בזעם לאפשרות כי אידר יגיש בה תכנית קבועה. "איך ייתכן שעיתונאי שכתב לשר לאיומים אסטרטגיים ומייצג כלי תקשורת בלתי עצמאי יישקל לקבלת תכנית?", אמר לוואלה! ברנז'ה אחד מעיתונאי התחנה. "נכון שראוי לתת מקום לקולות מכל הקשת הפוליטית, אבל דרור אידר איננו עיתונאי אלא פובליציסט מטעם ראש הממשלה". העיתונאי הוסיף כי "מדובר בניסיון למצוא חן בעיני השלטון".

גל"צ: "ההחלטה בעניינו של שקד התקבלה בצער"

דרור אידר אמר בתגובה לוואלה! ברנז'ה: "התאכזבתי לשמוע שתכניתו של רענן שקד ירדה מהאוויר, שכן אהבתי להאזין לה - למרות שהיו בה דברים שקוממו אותי, אבל שמחתי על הוויכוח. איש לא דיבר איתי על החלפה. מכל מקום, גלי צה"ל זו התחנה שאני מאזין לה יותר מכל תחנה אחרת הרבה והיא שייכת לציבור כולו. יש להביא בה גם קולות נוספים לצד הקולות המשובחים הקיימים".

מגלי צה"ל נמסר לוואלה! ברנז'ה בתגובה: "ההחלטה בעניינו של רענן שקד התקבלה בצער וכחלק מתהליך ההתייעלות שהתחנה עוברת בימים אלה. במקום תוכניתו של רענן שקד, תשודר החל מיום שישי הקרוב כיתת אמן, שיתוף פעולה של התחנה עם בית הספר רימון ובהגשתו של יואב קוטנר". לעניין דרור אידר, נמסר מהתחנה: "טרם התקבלה כל החלטה בעניינו של דרור אידר".

רענן שקד מסר בתגובה: "צר לי על הפסקת התוכנית, שנהניתי מאוד לעשותה, אבל אין לי ספק שהדבר נעשה משיקולים ענייניים. אני מודה לגלי צה?ל על התקופה בה ניתנה לי ההזדמנות להגיש את התוכנית, ומקווה לשתף פעולה עם התחנה המצוינת גם בעתיד".

ב"ידיעות אחרונות" בחרו שלא להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully