וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מינוי גינת - שלב ראשון בחיזוק הקשר בין ערוץ 10 לידיעות אחרונות"

25.1.2013 / 12:42

על מינויו המפתיע של רפי גינת למנכ"ל למדו עובדי הערוץ דרך התקשורת והמהלך תוכנן בקפידה מעל ראשיהם. כך או אחרת, בשיחות עם בכירים, עולה שוב ושוב שמו של אחד: נוני מוזס

"לא הכל זה קונספירציות, לא תמיד ציניות היא במקום", צייץ אתמול בערב בטוויטר מנכ"ל רשת אבי צבי - זמן קצר לאחר שדירקטוריון ערוץ 10 הודיע על זהות מנכ"ל הערוץ החדש. לא סתם השתמש צבי במילה "קונספירציות" - לצד התגובות על המהלך בו ניכס לעצמו ערוץ 10 את אחד העוגנים החזקים של הזכיינית המתחרה, עלתה גם השאלה כיצד ומאיפה עלה שמו של גינת לשולחן ועדת האיתור שהקים הדירקטוריון, מי עומד מאחורי המינוי ומה המשמעויות ארוכות הטווח שלו. בשיחות עם גורמים בערוץ 10 ובכירים בתעשיית התקשורת עולה שוב ושוב שמו של איש אחד: נוני מוזס.

רפי גינת בהלוויתו של איש העסקים סמי עופר, מאי 2011. שי אוקנין
"המהלך תוכנן בקפידה יחסית". גינת/שי אוקנין

"יום חג, לא פחות"

אבל ראשית, התגובות. עובדי ערוץ 10 לא קיבלו הודעה על כך שיש להם מנהל חדש והם למדו על המינוי דרך התקשורת. ולמרות זאת, התגובות, ברובן, חמות. עיתונאי בכיר שנשאל על הלך הרוח בערוץ אומר: "המינוי של גינת הוא אחת ההחלטות החכמות ביותר שעשו בערוץ 10, אחרי שנים של החלטות לא-חכמות. רפי גינת מבין טלוויזיה ומבין חדשות, המוניטין שלו בציבור יעשה טוב למוניטין של הערוץ והוא חזק גם בדרגים הגבוהים. זה יום חג, לא פחות". ניסיונות לגלות מתי עלה שמו של גינת מעלים נקודת זמן של לפני שלושה שבועות, אז עלה השם לראשונה בקרב בכירים בבית הוורד. העובדה שהמינוי נעשה לאחר ירידה של עונת "כלבוטק" ולפני עלייתה של העונה הבאה מלמדת כי המהלך תוכנן בקפידה יחסית.

אודי אנג'ל. יוני טובלי
ההערכות הן כי המהלך תואם לחלוטין עם בעל המניות של רשת. אודי אנג'ל/יוני טובלי

"גם במינויים יש משחקי אגו ונקמנות"

עיתונאי אחר בערוץ שנשאל מה ההערכה הרווחת במסדרונות לגבי מקור המינוי, אומר שיותר מאשר מדובר במינוי של ראש לארגון, מדובר בכזה שהמשמעות שלו היא כלפי חוץ. "על פניו זה חלק במלחמה עם רשת בשני מישורים", הוא אומר. "העניין עם זה שהם לקחו לערוץ את העוגן היציב והמרוויח 'הישרדות' אז עכשיו לוקחים להם בדיוק את אותו הדבר בדמות 'כלבוטק' - גם במינויים יש משחקי אגו ונקמנות. גם רשת וגם ערוץ 10 רוצים להפשיט אחד את השני מנכסים, זה לא סתם".

העיתונאי רומז למהלך האיחוד בין ערוץ 10 לרשת, מהלך עליו מדובר בתעשייה מזה שנים. אם לחזור ל"לא הכל זה קונספירציות" של אבי צבי, אז הערכה רווחת בסוף השבוע הזה היא כי המהלך מתואם לחלוטין עם בעל המניות של רשת, אודי אנג'ל, שתמך בעבר במינויו של גינת למנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2 - מינוי שכשל לבסוף. רפי גינת, לפי ההערכה הזו, הוא האיש שיכול להוביל מהלך של מיזוג עתידי בין שני הגופים.

נוני מוזס. ברני ארדוב
שורת פגישות עם נציגיו של לאודר. מוזס/ברני ארדוב

המטרה: חיזוק קבוצת 'ידיעות' אל מול זכיינית ערוץ 2 קשת

ובעוד מיזוג בין ערוץ 10 לרשת נראה רחוק, יחסית, קרבה בין ערוץ 10 לגוף תקשורת אחר נראית דווקא קרובה יותר - קבוצת 'ידיעות' בראשות המו"ל נוני מוזס. בתעשייה יודעים לספר על שורת פגישות שערכו בחודשים האחרונים עם מוזס נציגיו של בעל המניות רון לאודר, ראשי הדירקטוריון גרייבסקי ואבי בלשניקוב. השניים נחשבים לעצמאים בעבודתם, והמינוי של גינת מיוחס ישירות להם. מיכל גרייבסקי היא עיתונאית לשעבר ב"ידיעות" ונחשבת למקורבת למו"ל, וההערכות בתעשייה הן כי המינוי של גינת מצביע יותר מכל על התחממות מואצת בגזרה הזו.

גינת, נזכיר, נמנה גם הוא על המעטים המקורבים לנוני מוזס והוא ערך את "ידיעות אחרונות" במשך שנתיים. בכיר בתעשייה אומר כי מינויו של גינת הוא "שלב ראשון בחיזוק הקשר בין ערוץ 10 לידיעות אחרונות", כאשר לדבריו השלב השני יהיה הטמעה של תכני הווידאו של נענע10 באתר ynet, בדומה להטמעה שמתקיימת כיום עם התכנים של HOT אשר בבעלות חלקית של מוזס. מיזוג כזה יחזק את קבוצת 'ידיעות' אל מול זכיינית ערוץ 2 קשת עמה היא נמצאת בסכסוך עסקי מתמשך.

גולן יוכפז. ברני ארדוב
מנכ"ל חדשות 10 הבא? יוכפז/ברני ארדוב

על הפרק: איוש מנכ"ל לחברת החדשות וסמנכ"ל לערוץ

מינוי מנכ"ל לערוץ 10 הוא ראשון מבין שורת מינויים הצפויים בשבועות הקרובים בערוץ, בעידן של אחרי הזרמת הכספים מצד הבעלים ואישור הכנסת את הארכת זיכיונו בשנתיים תוך מתן אופק למעבר לרישיון שידורים קבוע. המינוי של גינת חיזק את גל השמועות לפיהן מנכ"ל חדשות 10 הבא, שצפוי היה שיאויש אחרי שייכנס המנכ"ל לתפקיד, הוא זה של עורך "אולפן שישי" בערוץ 2 ומגיש "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל - גולן יוכפז.

שמו של יוכפז עלה בעבר כמועמד, אולם בשבועות אחרונים לא היה ניכר כי הוא מוביל לקבלת התפקיד. עתה, עם הגעתו של גינת - התמונה שונה: יוכפז שימש במשך כעשור כעורך "כלבוטק", וגינת רוחש לו הערכה מקצועית רבה. גורם בענף אמר אמש בהקשר הזה: "גינת היה האיש שהכיר ליוכפז את עולם הטלוויזיה, ובתקופה שערך את "ידיעות אחרונות" הוא נהג להיוועץ ביוכפז לעיתים תכופות". תפקיד נוסף שיאויש בקרוב בערוץ 10 הוא תפקיד הסמנכ"ל.

david_a@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully