וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבי החוץ ליועהמ"ש: פעל להפסקת הפגיעה בעיתונאים

גלעד גרוסמן

11.2.2013 / 11:20

הכתבים דורשים מויינשטיין שיפעל להפסקת הפגיעה בעיתונאים המסקרים את המתרחש באיו"ש. כמו כן, הם דורשים לפתוח בחקירה נגד חיילים ושוטרים שפגעו בכתבים, ומאיימים בתביעה

התאחדות כתבי חוץ בישראל, The Foreign Press Association, פנתה היום (שני) ליועץ המשפטי לממשלה, בדרישה שיפעל בדחיפות להפסקת הפגיעה בעיתונאים המסקרים את המתרחש באיו"ש. כמו כן, דורשים בהתאחדות לפתוח בחקירה נגד חיילים ושוטרים שפגעו בכתבים.

במכתב, שנשלח גם לפרקליט הצבאי הראשי, ליועץ המשפטי של המשטרה, לאלוף פיקוד המרכז ולמפקד מג"ב, באמצעות עורכי הדין אופיר טל ונעמי ווסטפריד ממשרד גלעד שר ושות', נטען כי למרות דיווחים על פתיחה בחקירות שונות, לא חל כל שינוי ביחסו של צה"ל וחיילי צה"ל לעיתונאים, ואלו נתקלים שוב ושוב בתקיפות – מילוליות ופיזיות מצד חיילי צה"ל.

במכתב נטען כי האגון התלונן בשנה האחרונה על עשרה מקרים שבהם התלוננות עיתונאים על כך שנתקלו באלימות מצד כוחות הביטחון. שני מקרים - תקיפה לכאורה של כתב של סוכנות הידיעות הצרפתית אי-אף-פי ליד הכפר קדום, והתעללות לכאורה בשני כתבי סוכנות הידיעות רויטרס - הובילו להודעה מצד הצבא על פתיחה בחקירה. אולם, לטענת הארגון הם אינם מצליחים לקבל עדכונים על התקדמות בחקירה. במכתב נטען כי העובדה שלא נוהלה חקירה אפקטיבית בשני המקרים מהווה רוח גבית להמשך האלימות כלפי עיתונאים.

המכתב מונה גם מספר מקרים של תקיפה לכאורה של עיתונאים בשבועיים האחרונים. אתמול, כך נטען, נעצר צלם של סוכנות אי-פי במהלך הפגנה בדרום הר חברון והושכב על הקרקע כהוא אזוק למשך מספר שעות. לפני כשבוע וחצי נחבלה מפיקה של הסוכנות כאשר נדחפה לקרקע על ידי שוטר מג"ב. לטענת הארגון, חיילים מנעו את פינויה מהמקוםץ באותה הפגנה גם איים שוטר מג"ב לעצור צלם של אי-אף-בי בביתו, מול אשתו וילדיו.

עורכי הדין מוסיפים במכתב כי חלק מהרשתות הזרות בישראל בוחנות כעת את האפשרות להגיש קובלנות פליליות ותביעות אזרחיות נגד אנשי כוחות הביטחון שהיו מעורבים לטענתן בתקריות שצוינו במכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully