וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נתחפש למדורת שבט שבה אנשים יושבים בשעה שמונה וצופים בחדשות"

4.3.2013 / 14:49

עורכי שלושת האתרים הישראלים המובילים, וואלה!, ynet ומאקו התייחסו הבוקר לתמורות האחרונות באתריהם בתחומי הווידאו והחדשות ולנפח ההולך וגדל של תכני הוידאו באתרים

"לא נתחפש למדורת שבט שבה אנשים יושבים בשעה שמונה וצופים בחדשות – זה נוגד את הרעיון של האינטרנט כספק VOD", כך אמר הבוקר (שני) עורך ynet, יון פדר, בפתח הפאנל "קודם הפרינט - עכשיו הטלוויזיה" שהתקיים במסגרת הכנס השנתי של איגוד האינטרנט הישראלי. "החוכמה היא לא להתחפש לטלוויזיה", אמר. "לא כי האינטרנט לא מסוגל, שכן מבחינה הפקתית וטכנולוגית אנחנו יכולים לעשות את זה לא פחות טוב מהטלוויזיה החוכמה היא למצוא את המודל האינטרנטי שעושה שימוש ביכולות הטלוויזיוניות". פדר אמר כי אין כוונה לעלות באתר מהדורת חדשות מרכזית אחת.

עורכי שלושת האתרים הישראלים המובילים, וואלה!, ynet ומאקו התייחסו לתמורות האחרונות באתריהם בתחומי הווידאו והחדשות ולנפח ההולך וגדל של תכני הוידאו באתרי האינטרנט הישראליים. את הפאנל הנחה לי-אור אברבך, עורך מגזין "פירמה", והשתתף בו גם עורך "העין השביעית" חנוך מרמרי.

עורכת מאקו שלומית אברהם דיברה על היחסים בין אתר קשת לבין חברת החדשות של ערוץ 2, על רקע הקמת מחלקת האקטואליה באתר. "לא הקמנו מערכת חדשות עצמאית נפרדת, הזרוע החזקה שלנו עדיין היא חדשות 2", הבהירה. "אנחנו עושים מוצר משלים למה שאנחנו מקבלים מחדשות 2, ולא מרוקנים אותה מתוכן".

פדר: "ובטלוויזיה אין תוכן שיווקי? רחוק מלהיות כך"

"השידורים החיים האחרונים שנעשו אצלנו היו מפגן כוח", אמר עורך וואלה! ינון מגל, שהתייחס לאירועים החדשותיים האחרונים שסוקרו בשידורים חיים באמצעות אולפני וואלה! החדשים ובהם מערכות הבחירות בארצות הברית ובישראל, האירועים בסוריה ופרשת האסיר X. "אלה אירועים בהם הציבור רוצה לצרוך וידאו, גם אם הוא לא נמצא בבית מול הטלוויזיה".

השלושה התבקשו להתייחס לעובדה לפיה אתרי האינטרנט וערוצי החדשות שלהם אינן כפופים לרגולציה בדומה לחברות החדשות בערוצי הטלוויזיה. "אנחנו פועלים לפי אתיקה עיתונאית מובהקת", אמר פדר, וביטל את ההנחה לפיה הרגולציה מביאה להתנהלות אתית-יתרה בערוצי הטלוויזיה. "אין תוכן שיווקי? זה רחוק מלהיות כך". הוא קרא להפחתת הרגולציה ונימק: "אם אתה מתחיל לספק לקוראים מידע מעוות ושקרי ומתומחר על ידי יחצ"נים – הם הראשונים להרגיש בזה והם יעזבו. אנחנו לא צריכים עוד רגולציה, אלא כמה שפחות".

"רגולציה? זה פחות יומיומי בעבודה שלנו"

שלומית אברהם נשאלה כיצד קשת, אשר עיקר עסקיה הן בטלוויזיה שם היא מפוקחת – עושה שימש בהיעדר הרגולציה באינטרנט. "אני עובדת הרבה שנים בקשת ועשיתי שם הרבה תכניות אקטואליה שניסו אז לשלב כוחות עם מאקו שהיה אתר צעיר", אמרה. "זה פחות יומיומי בעבודה שלנו – העיקר הם תכני קשת על המסך ואיך הם באים לידי ביטוי במאקו". היא הוסיפה כי היא "מטפלת בנושאים שקשורים לקשת באותו אופן שבו הייתי מטפלת בכל גוף תקשורת אחר", והזכירה בהקשר זה את טור ביקורת התקשורת השבועי שמתפרסם באתר.

חנוך מרמרי קרא לאתרים לנהוג בשקיפות אל מול קוראיהם באשר לאופי המערכתי שלהם. "אנחנו רגילים להסתכל על מוצר של המדף ולבחון את רכיבים שלו, באופן דומה ראוי שתציג בפני הקורא מה אתה ומי אתה", אמר. "יש דרכים פשוטות לייצר תו תקן ולייצר באופן וולונטרי כללים מוסכמים, לא באופן רגולטורי".

פדר התייחס למשבר הכלכלי בשוק התקשורת. "כסף אין, אבל כסף אין לכל התקשורת. הבעיה הזו היא בעיה מהותית וזה נכון לכולנו". לשאלה כיצד הסוגיה מורגשת בקבוצת ידיעות אחרונות, אמר פדר כי "עוצמתה מוכרת וידועה ובמובן הזה מצבנו טוב, אבל זה לא משנה את זה שהתקשורת חיה על אמצעים דלים מאשר ראוי בחברה דמוקרטית". השלושה נשאלו על התערבות של גורמים חיצוניים, פוליטיים או מסחריים במחלקות התוכן. "יש טענות כאלה על כל כלי התקשורת", אמר פדר, וציין כי את מערכת החדשות מובילים ערכים עיתונאיים. מגל הוסיף: כי "יש כל מיני לחצים מכל מיני מפרסמים, למשל, אולם בסופו של דבר תפקידו של עורך שמייצג את הצד של התוכן הוא לייצג את הערכים העיתונאיים שהוא מאמין בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully