וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשק 60 מעלות

13.3.2013 / 13:40

בהודעת התנצלות שהוציא דו”צ למשפחת הרב דן מרצבך - שלמדה מהתקשורת על ההחלטה שלא להעמיד לדין את חייל צה”ל שירה בו, הוא תולה את האשמה בכתב הצבאי של ynet, יואב זיתון

בצה"ל מתנצלים בפני משפחתו של הרב דן מרצבך שנהרג לפני כשנה מאש חייל צה"ל, על כך שלמדה על ההחלטה שלא להעמיד לדין את היורה דרך התקשורת ולא באמצעות נציגי הצבא, ותולים חלק מהאשמה בכתב הצבאי של ynet, יואב זיתון – מבלי לנקוב בשמו וטוענים כי הוא סרב לבקשתם להמתין עם פרסום הידיעה.

בתגובה שהופצה אתמול (רביעי) על ידי חטיבת דובר צה"ל לכתבי שטחים שסיקרו בתחילת השבוע מפגש שנערך בין מפקד אוגדת יהודה ושומרון לבני משפחתו של הרב המנוח, גינו בחטיבת הדוברות בניסוח זהיר את זיתון על כך שפרסם את ההחלטה שלא להעמיד לדין את היורה – בטרם עודכנה על כך המשפחה. "צה"ל פנה לכתב אשר פרסם את הידיעה לראשונה (יואב זיתון, ד.א) והבהיר לו כי המשפחה טרם עודכנה בהחלטה וביקש ממנו לעכב את פרסום הידיעה עד לאחר הפגישה עם המשפחה. למרבה הצער, הכתב לא נענה לבקשה זו".

בתגובה ששלחו בדו"צ לכתבי שטחים נכתב כי הם נלמד מהטעויות בהתנהלות מול זיתון בנושא וכי לקחים "יופקו ויוטמעו". בחטיבה שומרים על חשאיות באשר ליחסיהם עם כלי התקשורת, אשר עולים לא פעם על שרטון. בחטיבה לא היו מוכנים השבוע לדבר על הנהלים המקובלים בעבודתם מול הכתבים במקרים כאלה, ובקשה לקבלת רקע על נהלי עבודת החטיבה במקרה של נפגעים – סורבה.

כלי התקשורת והכתבים שמסקרים את הצבא מקפידים שלא לפרסם מידע שברשותם על אודות נפגעים בטרם מתקבל אישור של מחלקת נפגעים בצה"ל על כך שהמשפחות מעודכנות בפרטים, אולם במקרה זה ההתנהלות הייתה שונה. ההחלטה שלא להעמיד לדין את החייל היורה התקבלה כשבוע לפני שפורסמה ב-ynet ביום שני שעבר, ודלפה אל מחוץ לצבא בזמן שבו בצבא התעכב הקשר עם המשפחה. גם לאחר שהגיע המידע ל-ynet המתינו במערכת 24 שעות לפני שפרסמו אותו – וגם במשך זמן זה לא עדכן הצבא את המשפחה. במקביל, נעשו ניסיונות להמשיך ולעכב את הפרסום של זיתון, שסרב.

גורם ב-ynet אמר לוואלה ברנז'ה בתגובה כי "מדובר בידיעה בעלת חשיבות ציבורית, איננו מבינים את טענות דובר צה"ל". בדובר צה"ל סרבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully