וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העכבר של שוקן לא לבד: ידיעות תקשורת פיטרה בחודשים האחרונים עשרות עובדים

19.3.2013 / 14:40

הקבוצה מודה כי פיטרה כ-30 עובדים ברשת המקומונים שלה, הקטינה משרות של אחרים וצמצמה את משכורות הפרילאנסרים – כך עולה מכתב הגנה שהגישה בתגובה לתביעה של אחד העיתונאים

קבוצת "ידיעות תקשורת" מודה כי פיטרה בחודשים האחרונים ולקראת תחילת השנה הנוכחית כ-30 עובדים ברשת המקומונים שלה, הקטינה משרות של אחרים וצמצמה את משכורות הפרילאנסרים – כך עולה מכתב הגנה שהגישה בתגובה לתביעה עובד באחד המקומונים שפוטר לאחרונה.

הכתב, יריב לוין, עבד ב"ידיעות השרון" מאז שנת 1993 ולפני חודשיים הוא זומן לשימוע שלפני פיטורים כאשר הסיבה לכך, כפי שהוסבר לו, היא קיצוצים בתקציב מערכת העיתון. לטענתו, הוא הסכים לקבל את פיטוריו מהסיבה הזו, אולם לאחר מכן נתקל במודעת דרושים שהתפרסמה בעיתון עבוד התפקיד שמילא ולכן הוא טוען כי ברשת ידיעות השיגו את הסכמתו לפיטורים במרמה. ב"ידיעות תקשורת" טוענים מנגד כי מדובר במודעה לתפקיד אחר – וכי התפקיד שלו ככתב מוניציפאלי בוטל במסגרת הקיצוצים.

בחברה מכחישים גם טענה נוספת של לוין לפיה הוא הוצא לחופשה כפויה כיוון שסרב לכתוב כתבה ש"נגדה את צו מצפונו" ואמורה הייתה לצודד בעובד ציבור שתבע בעבר את העיתון ובתמורה להסרת התביעה קיבל "כתבה מפנקת, רכה, מלטפת ומשחררת מתביעות דיבה", כך לפי כתב התביעה.

ב"ידיעות תקשורת" הכחישו את כתב התביעה כולו ודרישות הפיצויים של לוין, וטענו כי הסיבה לפיטוריו הייתה הירידה בתפקודו וצמצומי מערכת. "ברבות השנים המעיט התובע בכתיבת כתבות והבאת סקופים, כך שלא בכדי צומצמה משרתו בהדרגה עד שלבסוף הוחלט לסיים את העסקתו כליל בשל צמצומי כח אדם וקיצוצי תקציב שהתבצעו בידיעות", נטען.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, לקראת סוף השנה שעברה הודיעה קבוצת ידיעות על קיצוץ רוחבי בשכר עובדיה ופיטורים במערכות העיתונים ואתרי האינטרנט. בקבוצה ערכו קיצוצי השכר לפי מדרגות שכר של 3-10% לעובדים המשתכרים סכום של יותר מעשרת אלפים שקלים בחודש. כעת נודע על היקף הפיטורים שהתבצע ברשת המקומונים של הרשת.

טרם התקבלה תגובת קבוצת "ידיעות אחרונות" לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully