וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון פסק לטובת "עובדה": התיר לשידור את תחקיר שמעון קופר

11.4.2013 / 11:07

נשיא ביהמ”ש העליון גרוניס, הפך היום את החלטת המחוזי מלפני שלושה חודשים בעניין התחקיר: ”דווקא גוף שמילא את חובתו העיתונאית לעניין בקשת תגובה מראש חשוף לצווי מניעה”

בית המשפט העליון קיבל היום (חמישי) את ערעור מערכת "עובדה" והתיר לשדר את התחקיר העוסק בשמעון קופר, הנאשם ברצח שתי נשותיו.

הרכב של שלושה שופטים, בראשותו של נשיא בית המשפט העליון, הפך את פסק הדין של בית המשפט המחוזי שאסר את שידור התחקיר, הן מטעמים פרוצדורליים והן מטעמים מהותיים. ראש ההרכב, נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס כותב בהכרעה: "אנו סבורים כי שורת הפגמים הדיוניים שנפלו בבקשותיו של המשיב אינן בגדר שטויות כפי שסבר בא כוחו.

לגופו של עניין, כותב גרוניס, בין השאר: "המערערים נתנו למשיב "הודעה מוקדמת" על השידור הצפוי... יש יסוד להניח כי עובדה זו הובילה לנקיטת ההליך נגד המערערים, בניגוד לכלי התקשורת האחרים שפרסמו דברים ביחס למשיב מבלי לבקש את תגובתו. במתן האפשרות להגיב בכתבה, מילאו המערערים את חובתם העיתונאית".

עוד נכתב כי "הותרת צו המניעה על כנו בנסיבות אלה עלולה ליצור מצב שבו "חוטא יוצא נשכר". דווקא גוף שמילא את חובתו העיתונאית לעניין בקשת תגובה מראש חשוף לצווי מניעה, בעוד גופים אחרים, שכנראה לא ביקשו תגובה מהמשיב, צפויים, אם בכלל, אך ורק לסנקציה בדיעבד".

כזכור כתב עובדה עמרי אסנהיים היה זה שחשף לפני כשלוש שנים את פרשת "האלמן הכפול" - סיפור מותן בנסיבות דומות של שתיים מנשותיו של שמעון קופר. לאחר שידור הכתבה פתחה המשטרה בחקירה חוזרת, אחרי שהתיק כבר נסגר מחוסר אשמה. חקירה מחודשת זו הובילה לכתב אישום נגד קופר באשמת רצח כפול. השנה התכוונה מערכת עובדה לשדר את הסיפור המלא, ובו חומרים חדשים על הסיפור שחשפה, אולם בית המשפט המחוזי נענה לבקשתו של קופר ואסר את שידור התכנית מחמת חשש ל"סוביודיצה". מערכת התכנית "עובדה" הגישה ערעור בהול לבית המשפט העליון נגד צו המניעה שהוציא השופט גדעון גינת נגד שידור התחקיר.

פרקליטות התכנית עו"ד טל ליבליך ועו"ד ליאת ברגמן-רביד טענו כי תוצאות פסק הדין מהוות סטייה בלתי מידתית ובלתי מנומקת מכל ההלכות הנהוגות שנקבעו על ידי בית המשפט העליון בנוגע לחשיבות חופש הביטוי.

בערעור שהגישה עובדה נטען כי מאז מעצרו של קופר כלל כלי התקשורת עוסקים בפרשה ומקיימים ראיונות עם הנאשם עצמו, עם בניו, עורכי דינו ועוד. על כן, כך נאמר בערעור, בלתי סביר שרק מערכת "עובדה" לא תוכל לעסוק בפרשה. היות וצו המניעה מופנה רק כלפי מערכת התכנית היא היחידה שתהיה מנועה מפרסום פרטים אודות הפרשה.

כמו כן, לפני שלושה שבועות משך קופר את תביעת הדיבה שהגיש נגד "עובדה" על סך חמישה מיליוני שקלים וחזר בו מכל טענותיו נגד "עובדה" כפי שהופיעו בכתב התביעה. בנוסף הוא התחייב לשלם לתכנית הוצאות משפטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully