וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני נשים נגד חדשות 10: מדירים נשים מ"שישי" החדש

15.4.2013 / 14:32

לוואלה! ברנז'ה נודע כי בוויצו פנו הבוקר למנהלי הערוץ ודרשו כי יפעלו באופן מיידי לשילובן של עיתונאיות בפאנל התוכנית: "גם לנשים יש מה לומר"

מגזין "שישי" החדש של ערוץ 10 טרם עלה לאוויר, אולם ההרכב המסתמן של פאנל הפרשנים שלו - כולו על טהרת המין הגברי, מעורר תרעומת בקרב נשים פעילות חברתיות ובקרב ארגוני נשים הטוענים כי בערוץ ממשיכים קו של הדרת נשים מהשורות הראשונות של האקטואליה בישראל. בארגון הנשים ויצו פנו הבוקר למנהלי הערוץ ודרשו כי יפעלו באופן מיידי לשילובן של עיתונאיות בפאנל התכנית, אשר צפויה לעלות לאוויר במהלך השבועות הקרובים ולהציב תחרות ל"אולפן שישי" של ערוץ 2 - תחרות שלא הקיימה מאז ירדה מהאוויר "השבוע" לפני כמעט שנה בעקבות פרשת ההתנצלות בפני שלדון אדלסון.

בערוץ 10 אישרו השבוע את זהות הפרשנים שיקחו חלק בפאנל התכנית, אותה יגישו עמנואל רוזן ואלון בן-דוד: עיתונאי הערוץ רביב דרוקר, נדב איל, שרון גל, ועיתונאי ?סופהשבוע? בן כספית. צוות התכנית יכלול גם את מוטי קירשנבאום וגיל ריבה שיכינו כתבות מגזין. שתי הנשים היחידות במערכת בשלב זה הן הכתבת סמדר פלד שעברה לאחרונה מהערוץ המתחרה ועורכת התכנית טלי בן עובדיה המחזיקה בתפקיד בכיר נוסף בערוץ 10 ומשמשת גם כמנהלת פיתוח התוכן. בוויצו לא מסתפקים בהן, ורוצים לראות על המסך עיתונאיות בכירות בקו אחד עם הפרשנים הגברים.

"פגיעה בלמעלה ‏מ-50% מהציבור"

"אנו ‏מבקשות ‏להביע ‏את ‏מחאתנו ‏על ‏הרכב ‏משתתפי ‏הפאנל ‏בתכנית ‏החדשה ‏של ערוץ 10 בערב‏ שישי, בפאנל ‏המצטייר ‏לא ‏תשתתף ‏אף ‏עיתונאית או ‏פרשנית ‏וזאת ‏למרות ‏שבחברת ‏החדשות ‏של ערוץ 10 עובדות ‏עיתונאיות רבות ‏ומוכשרות", כתבו יו"ר ויצו ישראל גילה אשרת ומנהלת תחום קשרי הממשל של הארגון שרון ‏צ'רקסקי במכתב שהעבירו הבוקר לבן-עובדיה ולמנכ"ל חדשות 10 גולן יוכפז. "התנהלות ‏מעין ‏זו ‏של‏ הדרת ‏נשים פוגעת בלמעלה ‏מ-50% מהציבור ‏הישראלי ומציגה ‏אותן,‏ דה‏ פאקטו,‏ כבלתי‏ רלבנטיות. גם ‏לנשים יש‏ מה ‏לומר ‏על הנושאים שעומדים על סדר היום הישראלי והעולמי וגם ‏להן ‏יש ‏פרשנויות עומק לתהליכים שעולים לכותרות בכל ‏שבוע".

בארגון הוסיפו כי "מתכונת התכנית ‏החדשה ‏ממשיכה שיח ‏גברי אקסלוסיבי שנשים ‏נעדרות ‏ומושתקות ‏ממנו ‏כליל באופן‏ שפוגע ‏בזכותן ‏לשוויון, ‏חופש ‏ביטוי ‏וכבוד,‏ ופוגע ‏בפלורליזם ‏ובשיח ‏תקשורתי ‏מגוון ‏ועשיר".

"מבט הגמוני, גברי כולו, מיושן ולא פלורליסטי"

פניית ארגון הנשים לערוץ 10 מצטרפת למחאה שעלתה בימים האחרונים גם ברשתות החברתיות, שם הודגש כי היעדרן של נשים מהפאנל בולט על רקע העובדה כי את התכנית עורכת אישה. חברת מועצת הרשות השנייה, ד"ר מירב אלוש לברון, כתבה כי "טלי בן עובדיה היא עיתונאית מעולה, משובחת וראויה לתפקידה כעורכת מהדורת החדשות של שישי בערוץ 10 ואני באופן אישי מאוד שמחתי על המינוי הזה של אשה לתפקיד משמעותי זה, וגם על טלי עצמה. בחברת החדשות של ערוץ 10 יודעים לעשות חדשות טובות. אפשר וצריך לומר שבערוץ 10 יודעים להישיר מבט נוקב, אמיץ, מבט עיתונאי תחקירי, שאינו יודע רחם כשצריך. אבל המבט הזה שישקיף אלינו מידי ערב שישי תכף ממש בשבועות הקרובים יהיה מבט הגמוני, גברי כולו, מיושן ולא פלורליסטי. בעיני זה מחפיר".

בוויצו דורשים כי בערוץ 10 יפעלו בנושא באופן מיידי. "כגוף ‏תקשורת, האמור‏ להיות ‏כלב ‏השמירה ‏של ‏הדמוקרטיה‏ הישראלית, מחובתכם‏ לשמור ‏על ‏עקרונות ‏היסוד ‏שאושררו‏ על‏ ידי ‏המשפט ‏הישראלי, ‏ובהם עקרון ‏השוויון ‏ועקרון ‏כבוד ‏האישה", כתבו למנהלי הערוץ.

מחדשות 10 נמסר בתגובה: "עבודת הרכבת צוות פרשני, כתבי ואנשי 'שישי' טרם הסתיימה. הצוות יכלול גם נשים".





לאן נעלמו הנשים ממשדרי האקטואליה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully