וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: רשת תישאר לפחות חצי שנה ללא תוכנית תחקירים

18.4.2013 / 21:44

בעוד קשת נהנית מ"עובדה", וערוץ 10 קוצר את פירות "המקור", המעבר של "כלבוטק" שתושק השבוע בערוץ 10, הותירה את רשת ללא תוכנית תחקירים, אבל גם ללא תוכנית עבודה

בעוד בערוץ 10 עושים ניקיונות אחרונים באולפן לקראת השקת "כלבוטק" החדשה-ישנה ביום רביעי הקרוב, בזכיינית "רשת" שאיבדה את אחת מתכנית העוגן שלה עדיין נמצאים בעיצומו של הליך בחירת חברת ההפקה שתפיק תכנית חלופית - וזו לא צפויה בשלב זה לעלות לשידור בחצי שנה הקרובה - כך עולה מבדיקת וואלה! ברנז'ה.

תכנית העבודה הנוכחית של רשת, כך לפי גורם המעורה בפרטים, כוללת מתווה לתכנית תחקירים שתעלה לשידור רק ברבעון הרביעי של השנה, כך שלמעשה רשת, לא בהכרח באשמתה, תישאר קרוב לשנה ללא שום תוכנית תחקירים בלוח השידורים. כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, מיד עם ההודעה הרשמית על מעברו של רפי גינת עם תכניתו לערוץ 10, הזמינה רשת ממספר חברות הפקה הצעות לתכנית תחקירים ושש כאלה התקבלו אצלה. עם זאת, בהנהלת רשת לא ממהרים להכריע בנושא, ועדיין לא נבחרה זו שתצא להפקה.

עמדת נחיתות מול המתחרות

גם טרם עזיבתו של גינת ומעברו למשרד הגבוה שבבית הוורד, סבלה רשת שנים מנחיתות בגזרת תוכניות התחקירים. בעוד בערוץ 10 הבינו כבר לפני שלוש שנים כי מדובר בעוגן, בעיקרו גם תדמיתי, ובקשת מתגאים בעונה העשירית של "עובדה" הוותיקה - רשת נמצאת בחוסר מתמיד בתוכנית בעלת גוון עיתונאי מובהק. מלבד "כלבוטק", הנתפסת כצרכנית באופיה, ותכנית התחקירים "360" אשר ירדה מהאוויר אחרי עונה אחת בלבד, בזכיינית טרם גיבשו תכנית תחקירים העונה לצרכי הז'אנר.

בזכיינית מדגישים היום כי התכנית שתעלה במקום "כלבוטק" תפנה לקהל הרחב וכי הם רואים בה את המשך חיזוק מחלקת האקטואליה שהתחיל עם מינויו של שי גולדן למנהלה לפני מספר חודשים.

בעוד חודש יגישו הזכייניות לרשות השנייה את לוחות השידורים לחציון הבא של השנה, וכעת מסתמן כי הרשות תאשר את המשך המצב הקיים, זאת בהתבסס על דרישת הרשות לתחקירים גם אם "באמצעות תוכניות אחרות של הזכיינית". מנגד, גורם בענף אמר הערב לוואלה! ברנז'ה כי "למרות שרשת לא אשמים ש'כלבוטק' ירדה להם מהאוויר, הרשות יכולה הייתה להטיל עליהם חובת צבירה של הז'אנר - במיוחד על הרקע הדל שלהם בתחום בשנים האחרונות".

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "במסגרת מחויבויותיהן, מחויבות הזכייניות לשדר, בכל שנה, תכניות תחקיר. לאחר הורדת התכנית "כלבוטק" מלוח השידורים, פנתה הרשות לרשת ודרשה לקבל את התכנון שלה לתכנית תחקיר חלופית. ועדת טלוויזיה של הרשות אף אישרה את לוח השידורים של רשת לעונה הראשונה בכפוף לכך שרשת נדרשת לחזק, במסגרת תכניות התחקיר, תחקירים העוסקים בנושאים כלכליים.יצוין כי הרשות רואה חשיבות רבה בעמידת הזכייניות במחויבויותיהן ויודגש כי לוח העונה השנייה של שנת 2013 טרם הוגש לרשות ולכשיוגש ייבחן".

טרם התקבלה תגובת רשת לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully