וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי האמין שבשנת 2013 גל"צ תהיה פורחת, חיונית ובכלל קיימת"

23.4.2013 / 20:08

מפקדי גלי צה"ל לדורותהם התכנסו הערב למפגש יוצא דופן בבניין התחנה. משה שלונסקי: "חשוב שתשמרו על הבריאות, יש הרבה מחלות מסביב וזה מדבק". גם אנחנו היינו שם, והצדענו

מפגש יוצא דופן נערך אחר הצהריים (שלישי) בבניין גלי צה"ל ביפו, שם התכנסו מפקדי התחנה הצבאית לדורותיהם לרגל טקס תליית תמונותיהם בלשכת מפקד גלי צה"ל. מפקד התחנה הנוכחי, ירון דקל, הוא המפקד ה-14 במספר מאז הוקמה התחנה בשנת 1950 והוא יזם את הנצחת המפקדים הקודמים בלשכה.

לטקס היום הגיע כל מפקדי העבר למעט שני צבי ברוש ובנו צור שהלכו לעומם ואת תמונותיהם תלו בני משפחותיהם, ורון בן ישי ונחמן שי אשר נבצר מהם להגיע. "אתם, קודמי בתפקיד, חלק מהמורשת של גלי צה"ל וחשוב לנו לשמר את המורשת שלנו", אמר דקל. "איש איש תרם מכישרונו, יכולותיו הרבות ומרצו לקדם את גלי צה"ל ולהביאה למקום שבו היא נמצאת היום – פופולרית, ישראלית, משפיעה ודומיננטית בהוויה הישראלית. למעשה לא ניתן לתאר את מדינת ישראל בלא גלי צה"ל".

בטקס נכחו דן בוהם, יצחק לבני, מוטק'ה נאור, צביקה שפירא, אפרים לפיד, משה שלונסקי, זאב דרורי, אבי בניהו ויצחק טוניק. דקל הזכיר בדבריו כי חמישה מהנוכחים קשורים להיותו חייל בתחנה - שהפך בסופו של דבר למפקד הראשון ששרת בה. "צביקה שפירא היה המפקד שקיבל אותי לתחנה, רון בן ישי דאג להעביר אותי מחיל התותחנים, נחמן, אפרים ושלונסקי אפשרו לי להתפתח למרות הצרות שעשיתי למקבלי ההחלטות - הגיבוי מכם היה תמיד מוחלט", אמר. "וטוניק, שבשירותי ככתב בנבטייה, בלבנון, היה שהחליט כעורך לתת לי קרדיט בשידור, אחרי חודשים שכל מה ששמעו הוא 'מדווח כתבנו'".

כנס מפקדי גל"צ. נמרוד סונדרס
"לא ניתן לתאר את מדינת ישראל בלא גלי צה"ל". המשתתפים בטקס, הערב/נמרוד סונדרס

"תחנה שיודעת להתחזק גם כשהמים סוערים סביבה"

בטקס נכחו גם בכירי התחנה וראשי המחלקות בהם מנהלת גלגלצ דלית עופר, ראש מחלקת החדשות גלית אלטשטיין, ראש מחלקת האומר והתעודה אהוד גרף ומנהל הפיתוח והתוכן גלעד אמיליו שנקר. כמו כן נכח במקום גם מפקד חיל החינוך תא"ל אלי שרמייסטר שאף שימש כמפקד זמני של התחנה בתקופת ביניים בת כחצי שנה שהייתה עד למינויו של ירון דקל. "זו תחנה שיודעת להתחזק גם כשהמים סוערים סביבה, מעמדה בחברה הישראלית היום הוא מעודד לאור המציאות הלא-פשוטה", אמר שרמייסטר.

משה שלונסקי שהיה מפקד התחנה במשך שש שנים, עד 1997, נשא דברים בשם המפקדים לשעבר. "בואו נהיה כנים עם עצמנו - מי האמין שבשנת 2013 תחנת גלי צה"ל תהיה פורחת, חיונית ובכלל קיימת", אמר שלונסקי. "חשוב שתשמרו על הבריאות, יש הרבה מחלות מסביב וזה מדבק - יש שאיבדו את המצפון, יש שאיבדו את הדרך ויש שנושמים בכבדות ויש שמעכלים בקושי", רמז למצבם של גופי התקשורת הישראליים. "גלי צה"ל היא נס, מסביב גופים מתרסקים ונמוגים. אנחנו כמעט הגוף היחיד שנושם באופן עצמוני, שפותח את הפה בלי מחסום, שאין קולר כבר על צווארו - שיכול להזיז את הראש ימינה ושמאלה, קדימה ואחורה. תשמרו עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully