וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תא העיתונאיות בפנייה לנשים בתקשורת: "התלוננו על הבכיר שהטריד מינית"

24.4.2013 / 11:25

העיתונאיות מדווחות כי בידיהן מעל 40 עדויות של נשות תקשורת שלטענתן הוטרדו מינית, פיזית ומילולית, במשך תקופה ארוכה, בידי אותו בכיר - וכעת הגיע לידיהן מידע חדש ומאומת

תא העיתונאיות קורא לנשים שהוטרדו מינית על ידי איש תקשורת מסוים, אשר את שמו הן לא מציינות - לפנות אליהן ולמסור את עדותן תוך חיסיון מוחלט, זאת מתוך תקווה כי אוסף עדויות נרחב יביא לנקיטת צעדים נגד האיש. העיתונאיות מדווחות כי בידיהן מעל ארבעים עדויות של נשות תקשורת שלטענתן הוטרדו מינית, פיזית ומילולית, במשך תקופה ארוכה, בידי אותו איש תקשורת בכיר.

"העדויות מצביעות על דפוס התנהגות חוזר של אותו בכיר, העושה על פי החשד שימוש לרעה בשמו, תפקידו ומעמדו, תוך שימוש לרעה בכוח המשרה", כך בהודעת הארגון. "כנשים, וכעיתונאיות תא העיתונאיות שם לעצמו מטרה למגר את התופעה פסולה שפוגעת בנשים בכלל ,ובמקרה הזה במקצוע העיתונות, יושרו ואמינותו". העיתונאיות קוראות לקולגות שנפגעו להתלונן על כדי שיוכלו לפעול בנושא באופן מעשי.

גורם המעורה בפרטים אמר הבוקר לוואלה! ברנז'ה כי הסיבה להתפתחות בפרשה לכאורה, ולנקיטה הראשונה מסוגה בפנייה רשמית של הארגון, נובע מעדויות חדשות ומהימנות שהגיעו בימים האחרונים אל חברות התא. עם זאת, יצוין כי עד כה נמנע פרסום שמו של אותו עיתונאי בכיר משום שאף אחת מ-40 הנשים לא הסכימה להגיש תלונה ומשטרה ולמסור לרשויות את עדותה. המצב הביא לספקולציות בדבר זהותו של האיש, אשר טענות נגדו צצו ועלו מעת לעת בשנים האחרונות - אולם נותרו ברמת השמועה.

"ברור שהוא גבר, ברור שהוא מערוץ 10"

מנגד, הבוקר הצביעה עיתונאית דה-מרקר טלי חרותי-סובר על הבעייתיות שעולה בראייתה מפעילות הארגון. "שבועות שטורח התא לפזר אין סוף רמזים על אותו אדם, אבל לא לומר את שמו", כתבה חרותי סובר בבלוג שלה באתר "הארץ". "ברור שהוא גבר, ברור שהוא מערוץ 10, ברור שהוא פופולארי מאוד, ברור שהוא מוכר לכל אחד מאיתנו. מי הוא? הס מלהזכיר. חרושת השמועות פועלת כמובן. אישית כבר שמעתי חמישה שמות אפשריים".

בעבר התייחסה כתבת הפלילים של גלי צה"ל הדס שטייף לסוגיה, גם היא אמרה כי יש כמה בכירים בענף שהצטברו תלונות של נשים נגדם - אולם אף לא תלונה רשמית הוגשה. שטייף טענה אז כי "ידוע לי על ארבעה אנשי תקשורת שיש טענות כי הטרידו מינית והנשים חוששות להתלונן במשטרה לבל יפגעו. כל עוד הן לא מתלוננות - אני לא יכולה לפרסם את שמם כדי לא להיתבע בגין הוצאת דיבה". שטייף אמרה כי היא אוספת תלונות נגד האיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully