וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני על פרשת רוזן: "הנשים הן הקורבן"

29.4.2013 / 9:31

שרת המשפטים התייחסה הבוקר לפרשת ההטרדות לכאורה בתוכניתה של קרן נויבך ברשת ב' ואמרה כי "יש ריכוז של עדויות, מישהו צריך לעשות את זה עבור המתלוננות"

התייחסות רשמית ראשונה הבוקר (שני) של גורם ממלכתי לפרשת ההטרדות לכאורה של עמנואל רוזן. שרת המשפטים ציפי לבני ("התנועה") אותתה גם לנשים שלא היו עדות מדרגה ראשונה לפרשה, לקום, לעשות מעשה, ולהתלונן במשטרה. "יש ריכוז של עדויות, מישהו צריך לעשות את זה עבור המתלוננות. גם במקרה הזה יש איזה סוג של קשר שתיקה של מישהו שיודע ולא פוצה פה", אמרה בתוכניתה של קרן נויבך "סדר יום" ברשת ב'.

לדבריה: "כיום ברור ש(במעשים המיוחסים ד. ו) מדובר בעבירה פלילית. נשים לא צריכות להוכיח שהן אמרו לא. אני רואה את זה גם בפרשה האחרונה - שהמטריד הרבה פעמים נמצא מעליה ומאוד קשה להגיד לא. כל הסיטואציה היא בלתי נסבלת. החוק אומר שברגע מתקיימים יחסי מרות, לך הגבר אסור לעשות את זה. יש תהליך של תיקון לא רק ברמת החקיקה – אישה יכולה לבחור לאן להתלונן, לנציבות שירות המדינה או למשטרה".

לבני גם התייחסה לאופי ההטרדה לכאורה, הנחשב ב"אזור האפור" ואמרה כי "בשנים האחרונות יש עלייה ברמת התלונות. בעיניי זה טוב. אופי ההטרדה הוא פחות דרמטי, ולכן אני מקווה שנשים מתלוננות יותר וגם גברים מבינים יותר, ולפחות מבינים מה אסור. העבירות יותר מינוריות בשנים האחרונות, אבל בעיניי הכל חמור".

"כל אישה צריכה לדעת שברגע שזה קורה זה לא חשוב אם אמרה כן או לא", אמרה לבני. לדבריה, "הסיפור הזה שזה ינוצל לרעה היא טענה שאין לה מקום. הנשים הן הקרבן. אם יש תלונת שווא, האישה פוגעת בזכותן של נשים אחרות. מנסים לעשות מזה שימוש לרעה. עברנו שלבים – בהתחלה היינו חפץ שאפשר היה לעשות אתו מה שרוצים".

לבני התייחסה גם להרכב הכנסת הנבחרת, בו מספר רב יחסית של נשים, ואמרה כי "ייאמר לזכותן של חברות כנסת חדשות שלמרות אין ביניהן קשר אידיאולוגי – יש חיזוק הדדי ושיתוף פעולה, וזה אחלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully