וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי מליאה: "איבדנו אמון ביו"ר ובהנהלה - לסגור את רשות השידור"

2.5.2013 / 18:29

חמישה מחברי מליאת הרשות שלחו לשר התקשורת ארדן מכתב חסר תקדים בחריפותו בו תקפו את הנהלת הארגון: "אנו לא פחות מהמומים לראות כיצד היא מעיזה להתנהל במאה ה-21"

במכתב יוצא דופן לשר התקשורת קוראים הערב (חמישי) חמישה חברי מליאת רשות השידור לסגור את הארגון ולהקים במקומו רשות ציבורית חדשה. הצעד החריג של חברי המליאה, שהם נציגי ציבור, נערך לקראת החתימה הסופית על הסכמי הרפורמה ועל רקע הצהרתו השבוע של השר גלעד ארדן כי בכוונתו לבחון מחדש את התנהלות הרשות.

"איבדנו אמון ביכולתם של היו"ר וההנהלה הנוכחית להביא להבראת רשות השידור, אם באמצעות הרפורמה המדוברת ואם בדרכים אחרות, אנחנו לא פחות מהמומים לראות כיצד הנהלת ארגון מעיזה להתנהל במאה ה-21", תקפו את צמרת הארגון. על המכתב חתומים סגנית דיקן בי"ס אריסון למינהל עסקים במרכז הבינתחומי הרצליה ד"ר טלי איכנולד דביר, ראש בי"ס לחברה ולממשל במכללה האקדמית בית ברל ד"ר אורי ארבל גנץ, מנכ"לית עמותת כ"ן כוח נשים יפעת זמיר, יו"ר ועדת האתיקה של מליאת רשות השידור השופטת בדימוס ד"ר בלהה כהנא וחברת המליאה חני פרי. מליאת רשות השידור בראשותו של ד"ר אמיר גילת היא המפקחת על תפקוד הרשות והחברים בה הם נציגי ציבור.

בהמשך, תוקפים החמישה בחריפות את ההנהלה הנוכחית בראשותו של מנכ"ל הרשות יוני בן מנחם ומפרטים שורה ארוכה של כשלים חמורים בהתנהלותה בתחומים של מנהל תקין, ביזוי מוסדות השלטון והתרבות הארגונים ויחסי העבודה. הם מספרים על "על הפעלת לחצים ואיומים ספציפיים, הקשורים לפגיעה במשלח יד, כלפי חברי מליאה שונים אשר הביעו ביקורת כלפי צורת ההתנהלות של הנהלת רשות השידור".

בין המקרים אותם מפרטים החמישה - פרשת קרן נויבך, ההתמוטטות הנפשית של דוברת הרשות לינדה בר, ופינויה לבית החולים של היועצת המשפטית חנה מצקביץ' - שלושת המקרים מיוחסים להתנהלות קלוקלת של הנהלת הרשות. "עשינו ככל יכולתנו בכלים העומדים לרשותנו למלא את תפקידנו על פי חוק רשות השידור - הוכשלנו על ידי יו"ר והנהלת הרשות".

ביום ראשון בצהריים צפויה אגודת העיתונאים לחתום על הסכמי השכר ובכך להסיר את המכשול האחרון שעומד בפני סגירת הסכם הרפורמה.

תגובת הנהלת רשות השידור לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully