וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי הצפון יפגינו מול עיריית חיפה: החזירו את פרס "ביאנו" לתושבי העיר

5.5.2013 / 15:20

הבוקר התכנסו כ-40 עיתונאים בבניין אגודת העיתונאים בחיפה ודנו בהחלטת ועדת הפרס להעניק אותו למו"ל כלכליסט יואל אסתרון, במקום לעיתונאי תושב חיפה או הקריות כנהוג עד כה

עשרות עיתונאים מקומיים וארציים מתכוונים להפגין ביום שלישי הקרוב בעת ישיבת מועצת העיר חיפה ולפוצץ אותה - כך נודע לוואלה! ברנז'ה, זאת במחאה על הפיכתו של פרס ביאנו שהיה מוענק לעיתונאי מקומי מאזור חיפה והקריות - לפרס מפעל החיים הפתוח לעיתונאים מכל רחבי הארץ. בכוונת העיתונאים להגיש הצעה לסדר על מנת שהנושא יידון בישיבת מועצת העיר הקרובה.

הבוקר (ראשון) התכנסו כ-40 עיתונאים בבניין אגודת העיתונאים בחיפה ודנו בהחלטת ועדת הפרס להעניק אותו למו"ל כלכליסט יואל אסתרון. כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, הכתבים המקומיים פנו לאסתרון וביקשו ממנו לתרום את סכום הפרס לסטודנטים חיפאים. לטענתם ההחלטה להעניק את הפרס לעיתונאי שאינו מקומי נוגדת את רוח הפרס - המוענק על שמו של כתב חדשות HOT בחיפה מארק ביאנו שנהרג בפיגוע במסעדת מקסים בעיר לפני כעשור.

תקנון הפרס, כפי שמופיע באתר עיריית חיפה, קובע אמנם כי אין חובה להעניקו לעיתונאי המתגורר דווקא בחיפה או בסביבתה, אלא לעיתונאי הפועל בזירה מקומית. כלכליסט, כידוע, הוא עיתון ארצי - והעיתונאים בחיפה אומרים כי ילחמו על מנת "להשיב את הפרס לחיפה". לצידם התייצב גם יו"ר רשות השידור אמיר גילת, תושב העיר לשעבר ועיתונאי מעריב. "רוצה מי שרוצה להעניק פרס מקביל לפרס סוקולוב על מנת להעלות את קרנה של העיר? אפשר לחלק פרס מקביל – 'פרס חיפה לעיתונות' שיהיה פתוח לכל איש תקשורת ישראלי או זר באשר הוא", הצהיר גילת. "אבל הפרס ע"ש מרק ביאנו שייך לחבריו ולממשיכי דרכו החיפאים".

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, בתחילת החודש פנו תא עיתונאי חיפה לראש העיר יונה יהב והביעו בפניו מורת רוח על הכוונה להעניק את הפרס לעיתונאי שאינו חיפאי. מדובר היה במועמדותה של אילנה דיין, שלא עברה לבסוף. "יש תחושה שבוועדת הפרס רוצים להעניק אותו לטאלנטים כדי לקבל יותר כותרות", טענו אז העיתונאים.

במפגש העיתונאים נכח היום גם דובר עיריית חיפה עידו מינקובסקי שהגן על חברי הוועדה וראש העיר יונה יהב, ואמר כי "גם אם יש מקום לשינויים, הרי שאף אחד לא מצפה שנשנה החלטה חוקית בצורה רטרו אקטיבית. אם אתם רוצים לפתור דברים בוא נתכנן ביחד את המהלכים ולא נשפוך את התינוק עם המים. אני מבקש במקביל לא לזלזל בפועלו של יואל אסתרון לעיתונות הישראלית כפי שנעשה כאן. אנחנו בכל עת קשובים לרחשי הלב ואנו פועלים להוציא את שמו של מארק ביאנו ז"ל למרחוק".

מינקובסקי סרב להגיב ומסר כי "דיונים פנימיים, הם פנימיים גם אם מדובר בעיתונאים ואני מעביר את דבריי רק בצינורות המקובלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully