וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עבדתי בחדשות 2 הרבה שנים, ומעולם לא ישבה שם אישה בהנהלה"

6.5.2013 / 15:51

ענת סרגוסטי בדיון של הוועדה לקידום מעמד האישה: "מאחורי הקלעים מדובר בארגונים נורא גבריים". ח"כ גלאון: "אם אדם מפוטר בשל הטרדה מינית והערוץ לא מיידע - יש בעיה"

הוועדה לקידום מעמד האישה של הכנסת תפנה לגופי התקשורת ותזכיר להם שחובתם למנות ממונה על הטרדות מיניות בעלת סמכויות וכן עליהם לוודא שהממונות מקבלות הכשרה לתפקידן, כך הוחלט היום (שני) בדיון שהתקיים בנושא בעקבות התפוצצות פרשת ההטרדות של עמנואל רוזן. יו"ר הוועדה ח"כ ד"ר עליזה לביא אמרה כי "הוועדה תפנה גם למועצת הרשות השנייה על מנת שזו תבחן את נהלי הדיווח של הגופים השונים על מקרי הטרדה ותדווח לוועדה על כך".

הדברים נאמרו בעקבות ביקורת שהופנתה לחברת החדשות של ערוץ 2 על כך שלא דיווחה לדירקטוריון החברה ובו נציגי ציבור על נסיבות עזיבתו של רוזן.

יצוין כי אף אחד מהמנהלים הגברים בכלי התקשורת המסחריים ובחברות החדשות לא הגיע לדיון, אליו נשלחו היועצות המשפטיות בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הוועדה תפנה גם למועצת הרשות השנייה". ח"כ לביא/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לא רודפות את ראשו של איש"

"לכאורה הם הלכו לפי החוק בצורה מסודרת. אבל למרות שהם השתמשו בכל הכלים - במבחן התוצאה אנחנו בכשלון מערכות טוטאלי", אמרה הבלוגרית טל שניידר, פעילת תא העיתונאיות. "אני לא יודעת לומר מה הם יכלו או לא יכלו לעשות, אבל מבירור שלנו ראינו שזו לא בעיה נקודתית אלא מקיפה".

העיתונאית לשעבר ענת סרגוסטי ביקשה להדגיש: "אנחנו לא רודפות את ראשו של איש והעניין אינו לשים תווית אלא לייצר סביבת עבודה בטוחה עבור נשים". היא הוסיפה: "למרות מה שניבט אלינו מהמסך ובו עיתונאיות חזקות, מאחורי הקלעים מדובר בארגונים נורא גבריים. בכל שדרת הניהול גם האדמניסטרטיבי וגם התוכני הרוב המכריע הוא גברים והם הבכירים גם במעמד של קבלת החלטות וגם במעמד טאלנטים, והנשים הן זוטרות - הן תחקירניות והן מפיקות. אני עבדתי בחדשות 2 הרבה שנים וזה מקום יקר לליבי, אבל מעולם לא ישבה אישה בהנהלה וזה כואב - וזה מאוד מאפיין. המשטרה ומערכת המשפט כשלו ולא הצליחו לטפל בהטרדות מיניות ותיקים נסגרים - אם זה לא פלילי אז זה כשר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הוועדה תפנה גם למועצת הרשות השנייה על מנת שזו תבחן את נהלי הדיווח". הדיון המיוחד, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בשנה האחרונה לא נעשתה אף פעולה הסברתית ממוסדת בערוץ 10"

במהלך הדיון חשפה עו"ד דבורה קימחי, היועצת המשפטית של ערוץ 10 והממונה על הטרדות מיניות בחברה כי "היה מקרה אחד (של תלונה על הטרדה מינית, ד.א.) שטופל לפני שנים רבות". קימחי הוסיפה, לשאלתה של חברת הכנסת תמר זנדברג כי "בשנה האחרונה לא נעשתה אף פעולה הסברתית ממוסדת בתוך הארגון, אבל כמובן שאנחנו מקיימים את כל הוראות החוק". היא סרבה להתייחס לעניין עמנואל רוזן והסכימה לומר רק כי "מיד כשהתקבל המכתב מתא העיתונאיות עוד באותו יום האדם הוצא לחופשה על סמך המכתב".

מנכ"לית הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, איילת מצגר, אמרה כי "הרשות השנייה אחראית לוודא שהזכיינים שלה פועלים על פי דין בהרבה תחומים, אך פה זה פן אחר של העבודה. הכשל כאן הוא שהמידע לא הועבר על ידי ההנהלה לדירקטוריונים שם לרשות השנייה יש נציגים. הרשות השנייה לא מתערבת לחברות החדשות מי העיתונאי מפוטר או מי מועסק". היא הוסיפה כי "המקרה הזה האיר את השאלה כיצד אנחנו יכולים לחדד את ההנחיות אל מול הדירקטוריון כך שהדברים ידווחו".

חברת הכנסת זהבה גלאון התייחסה לדבריה של מצגר ואמרה כי "אם אדם מפוטר בשל הטרדה מינית והערוץ שפיטר אותו לא מיידע אתכם בסיבה - אז יש בעיה".

הועדה לקידום מעמד האישה דנה בהטרדות מיניות בתקשורת, מאי 2013. יואב דודקביץ'
"אם הערוץ שפיטר אותו לא מיידע בסיבה - אז יש בעיה". ח"כ גלאון/יואב דודקביץ'

"תודה לתא העיתונאיות"

חברת הכנסת לביא חתמה את הדיון באמרה כי "הועדה מברכת את תא העיתונאיות ומברכת אותו. הועדה פונה למועצת הרשות השניה ולרשות השידור לבחון שוב ושוב את הנהלים לגבי דיווח ולדווח לועדה גם על ההחלטות וגם על מה שקורה בנושא זה. הועדה תפנה לגופי התקשורת ותדרוש למנות ממונה שתעבור הכשרה מותאמת. שוב תודה לתא העיתונאיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully