וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח החורג: הרשות השנייה פותחת בהליך הפרה נגד זכייניות ערוץ 2

13.5.2013 / 22:14

השקת "האח הגדול" נערכה רק בשבוע שעבר, והרשות השנייה טוענת כבר היום לחריגה משעות השידור המוקצות על פי התקנות לז'אנר. חורגת נוספת: The Voice של רשת

זכייניות ערוץ 2 רשת וקשת חרגו ממכסת הריאליטי המותרת להם לשידור והן צפויות להיקנס על שידוריהן, כך החליטה הערב (שני) הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. היקף שידור תכניות הריאליטי המותר לזכייניות הוא ביחס להיקף השידורים של תכניות מסוג ז'אנר עילית בכל שבוע.

הרשות מצאה כי רשת חרגה בשעתיים מהיקף שידורי הריאליטי ותכניות הבידור כאשר שידרה את The Voice. קשת חרגה בשבוע ההשקה של "האח הגדול". ביום חמישי הקרוב צפויה הרשות לקבל החלטה באשר לתכנית נוספת של רשת, "המירוץ למיליון" שהושקה השבוע ובה נמצא חשש לפרסום סמוי לכאורה לרכבת ישראל ולחברת הספנות צים. החשיפה לצים מעלה חשש לעבירה על חוק הרשות השנייה גם באשר לקידום בעל עניין - שכן צים נמצאת בבעלות האחים עופר בעלי השליטה ברשת.

דיון סוער במועצה לקראת "ברית המועצות"

עוד בישיבתה היום החליטה מועצת הרשות לאשר את מינויו של שי באב"ד לתפקיד מנכ"ל הרשות השנייה אותו ממלאת כיום בפועל איילת מצגר. שר התקשורת אישרר לאחרונה את מינויו השנוי במחלוקת של באב"ד, אשר מונה על ידי שר התקשורת הקודם משה כחלון, והוא עבר לאחרונה גם אישור של ועדת ברנר לבחינת ניגודי עניינים. המינוי צריך לעבור אישור של הממשלה וצפוי להיכנס לתוקף בתחילת חודש יוני. יו"ר מועצת הרשות השנייה, דר' אילן אבישר, מסר כי "המועצה סמוכה ובטוחה כי זהו מינוי ראוי אשר יעמוד במשימות החשובות שעומדות על הפרק ובכלל זה גם רפורמת האיחוד בין הרשות השנייה למועצת הכבלים והלוויין".

רפורמת האיחוד שהזכיר אבישר ("ברית המועצות") היא מקור למחלוקות רבות בין חברי המועצה - חלקן נוגעות לחלוקת הסמכויות העתידית בתוך הגוף המאוחד. הדיון היום היה סוער וגלש גם לטונים גבוהים בין חלק מחברי המועצה לבין היו"ר אבישר.

עוד קיימה היום הרשות דיון בעקבות פרשת עמנואל רוזן, וזאת בעקבות אי-דיווח על פיטוריו של רוזן לפני 3 שנים מחדשות 2 על רקע "התנהגות בלתי הולמת", לדירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 2. ברשות שוקלים לקדם שינוי של הוראות הזיכיון בעקבות המקרה כך שיחייב דיווח לדירקטוריון. ברשות הודיעו כי יזמנו לדיון את מנכ"ל חדשות 2 אבי וייס ואת מנכ"ל חדשות 10 גולן יוכפז, אולם גורם שנכח בדיון אמר כי גולן לא התבקש להתבטא בעניין רוזן - אשר הושעה מחדשות 10 עם פרסום התלות נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully