וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בדה מרקר: פינת הטור המצולם ב"שישי" של ערוץ 10 - "העתקה גסה"

20.5.2013 / 11:38

"הפורמט הזה מועתק אחד לאחד מפורמט במדור הווידאו של דה מרקר - "TheMarker TV", אשר נמצא כעת בהקפאה בגלל מחסור בכוח אדם", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם בעיתון הכלכלי

מהדורת "שישי" של חדשות 10 עלתה לפני שבועיים עם פורמט חדש עליו עמלו בערוץ כחצי שנה, אולם יש מי שטוען הבוקר כי פינת טור הדעה המצולם בתכנית, המבדל את "שישי" מ"אולפן שישי" המתחרה של ערוץ 2 - היא קונספט מועתק.

"הפורמט הזה מועתק אחד לאחד מפורמט שרץ בדה מרקר איזה שנה ונמצא כעת בהקפאה בגלל מחסור בכוח אדם", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם בעיתון הכלכלי מבית קבוצת הארץ. הכוונה היא לפינה בה בעל הדעה מקריא בקצרה ביקורת מצולמת, כאשר הטקסט שהוא מקריא מוצג מאחוריו באותיות ומשפטים בולטים ובאופן דינמי ביחס לנאמר. את הפינה מגישים לסירוגין טלי מורנו ואלון בן דוד.

מצאו את הבדלים:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האריזה הגרפית ב"שישי"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האריזה הגרפית במרקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדה מרקר טוענים כי מדובר ב"העתקה גסה", כך לפי הגורם, של פינה בשם "מיקרופון פתוח" שהופקה במדור הווידאו של דה מרקר - "TheMarker TV". במסגרת המדור צולמו בכירי העיתונאים של העיתון בהם סמי פרץ, סיוון קלינגבייל, מרב ארלוזורוב, רוני לינדר גנץ ואחרים מקריאים טורי דעה קצרים בענייני היום כאשר מאחוריהם גרפיקה מילולית ודינמית של הטקסט המוקרא. בערוץ 10 הקונספט זהה, כאשר ההבדלים העיקריים הבולט לעין הוא הצבעים: לבן על גבי לבן שחור בדה מרקר ושחור על גבי לבן בערוץ 10.

"עשינו את זה כבר לפני שנה וחצי, זה היה רעיון של מחלקת הווידאו של העיתון", אומר גורם בכיר בדה-מרקר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה. "רצינו להביא את הטורים של הפרשנים בצורה מקורית וחדשה באופן שישים דגש על האמירות המרכזיות בצורה קצרה ותמציתית. בחודשים האחרונים אמנם זה לא עלה, מטעמים טכניים, אבל זה קונספט שאנחנו מתכוונים להמשיך איתו. מה שעלה בחדשות 10 - אפשר להגיד שזה מצלצל מאוד מוכר", הוסיף הבכיר.

בחדשות 10 בחרו שלא להגיב לטענה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully