וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים דורשים מחדשות 2 להתנצל: "המידע שפורסם על הציבור הבדואי היה שקרי"

21.5.2013 / 12:50

"מרכז אעלאם", מרכז תקשורת לחברה הפלסטינית בישראל, דורש התנצלות על הדיווח הראשוני אודות הירי בבאר שבע, לפיו היורה היה בדואי: "מתבסס על סטריאוטיפים ודעות קדומות"

ב"מרכז אעלאם", מרכז תקשורת לחברה הפלסטינית בישראל, דורשים מגוף התקשורת המוביל בישראל חברת החדשות של ערוץ 2, להתנצל על הדיווח הראשוני אתמול אודות אירוע הירי בבאר שבע. לפי המידע שהגיע למערכות החדשות מדובר היה באירוע בו שני ערבים בדואים מרהט מתבצרים בבנק הפועלים עם בני ערובה. המידע השגוי הגיע, מספרים בכלי התקשורת, מכיוון גורם במשטרה - אולם לא ניתן לו אימות רשמי. הדיווח תוקן בהמשך כאשר הגיע מידע מהימן באשר לזהות היורה. לטענת אנשי המרכז, החוק מחייב את זכייני הטלוויזיה להתנצל במקרה כזה.

במרכז פנו הבוקר למנכ"ל חברת החדשות אבי וייס ודרשו כי יפרסם התנצלות בשידור. "המידע שפורסם על הציבור הבדואי היה שקרי ואין בו שמץ של אמת", כתבו. "נבקשכם להסיק את המסקנות המתבקשות לגבי מהימנות מקורות המידע שלכם, שכביכול, מתבססים על סטריאוטיפים ודעות קדומות לפיהם 'כל שודד הוא ערבי'. הפרסום פגע בשמם של ערבים בכלל, ושל הערבים ברהט בפרט". במרכז לא מודעים, ככל הנראה, לכך שמקור המידע המוטעה היה משטרת ישראל.

חדשות 2: "שבים ומתנצלים על הטעות"

חוקי הרשות השנייה, שתחת כלליה פועלות חברות החדשות של ערוצים 2 ו-10 קובעים כי כאשר "נפלה טעות בעת משדר המשודר בשידור ישיר - יתנצל בעל הזכיון ויתקן את הטעות ככל האפשר בתוך אותו המשדר; במשדרים אחרים, ישדר בעל זכיון התנצלות ותיקון בהזדמנות המתאימה הראשונה אחרי גילוי הטעות". לאור כלל זה דורשים בארגון כי החברה תתנצל באופן פומבי "בפני כל התושבים ברהט וזאת בדרך ובאופן בה פורסם המידע מושא מכתבנו, וכמתחייב מכלל 19 מכללי האתיקה בשידורי טלוויזיה". את מכתבם העבירו בארגון גם לשר התקשורת גלעד ארגן, למנכ"לית הרשות השנייה בפועל איילת מצגר, לנשיאת מועצת העיתוונת דליה דורנר ולראש עיריית רהט פאיז אבו סביהאן.

מחדשות 2 נמסר בתגובה: "באופן טבעי במהלך שידור מתגלגל, אנו מוזנים לעתים על ידי גורמים רשמיים באינפורמציה פחות מהימנה. בשידור אתמול התברר תוך דקות כי המידע שנמסר אינו נכון והתנצלנו על כך מיד בשידור חי, בזמן אמת. אנו שבים ומתנצלים על הטעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully