וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי בלאו מציג: מעבודות שירות - להשתלמות ב"הרווארד"

23.5.2013 / 11:53

כתב "הארץ" הזכור מפרשת קם ייצא לשנת שבתון במסגרת הקרן היוקרתית בעולם לעיתונאים פעילים אליה התקבלו 12 עיתונאים בלבד שאינם תושבי ארצות הברית - כך נודע לוואלה! ברנז'ה

כתב "הארץ" אורי בלאו ייצא לשנת שבתון בעקבות קבלתו את מלגת "קרן נימן לעיתונות באוניברסיטת הרווארד" הנחשבת לקרן היוקרתית ביותר בארצות הברית לעיתונאים פעילים - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. בלאו צפוי ללמוד בהרווארד במשך שנה אקדמית אחת, שנת 2014, אליה התקבלו 12 עיתונאים בלבד ברחבי העולם שאינם תושבי ארצות הברית.

המלגה מאפשרת לעיתונאים להנות מכל הקורסים שמציעה אוניברסיטת הארווארד הוותיקה, ומתקבלים אליה עיתונאים מכל סוגי המדיה המשודרת והכתובה - כתבים, מפיקים, עורכים ובעלי טור. הקרן, הקרויה על שמו של מו"ל העיתונות לואי נימן, פועלת מאז שנת 1939. לצד בלאו התקבלו לשנת 2014 הכתב הפוליטי של הפייננשל טיימס, ראש דסק דרום-אסיה של סוכנות הידיעות AP, הכתב המדיני של בלומברג, כתבת של הניו יורק טיימס באפגניסטן ומפיק בכיר ברשת BBC הבריטית.

בלאו טרם הודיע באופן רשמי לעיתון על קבלתו לתכנית אולם במערכת, מטבע הדברים, תומכים ביציאתו לשנת השבתון ובין המסמכים שהגיש להרווארד הייתה גם המלצה מטעמו של עורך העיתון אלוף בן. אורי בלאו הוא עיתונאי "הארץ" הרביעי שמקבל את המלגה היוקרתית. על בוגרי תכנית "נימן" נמנים גם דליה שחורי, יוסי מלמן ולילי גלילי. עיתונאים ישראלים נוספים שבילו שנה בהרווארד במסגרתה הם רביב דרוקר מחדשות 10 וציפי ברנד מחדשות 2.

שמו של אורי בלאו עלה לכותרות בעקבות סדרת כתבות על חיסולים ממוקדים שבוצעו בשטחים שפרסם ב"הארץ", והתבססו על מסמכים שקיבל מענת קם לאחר שזו העתיקה אותם מלשכת מפקד פיקוד מרכז בזמן שירותה הצבאי. לאחר פרסום הכתבות, הוא חתם על הסכם עם השב"כ, במסגרתו העביר לידי שירות הביטחון 50 מסמכים, ומחשבו הושמד. לאחר מעצרה של קם, התברר כי בידיו מאות מסמכים נוספים, חלקם מסווגים כסודי וכסודי ביותר. עם התפוצצות פרשת קם, הוא עזב את הארץ למספר חודשים, ועם שובו נחקר. בית משפט השלום בתל אביב גזר עליו בספטמבר האחרון ארבעה חודשי עבודות שירות לאחר שהודה והורשע בחודש יולי במסגרת הסדר טיעון.

את תגובתו של בלאו, השוהה בימים אלה בחו"ל, לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully