וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: סופה של תקופה - ז'ורנל של מעריב ייסגר

27.5.2013 / 19:41

לוואלה! ברנז’ה נודע כי מוסף התרבות של מעריב ז’ורנל יסגר ובמקומו יצורף לעיתון מוסף תרבות מבית מקור ראשון בשם ”ערב שבת”. טרם נודע האם עובדיו ישתלבו בעיתון בתפקיד אחר

פחות מעריב, יותר מקור ראשון: לוואלה! ברנז'ה נודע כי מוסף התרבות השבועי ז'ורנל של מעריב ייסגר ובמקומו יצורף לעיתון מוסף תרבות מבית מקור ראשון בשם "ערב שבת". את המוסף החדש, שכבר יצא לאור כפיילוט, עורך אלחנן ניר.

גורם במעריב סיפר היום כי מו"ל העיתון, שלמה בן צבי, נפגש אתמול עם רועי בהריר ששימש כראש מערכת ז'ורנל ועורך והודיע לו על הכוונה לסגור את המוסף בתוך שבועיים עד חודש. לפי הגורם, טרם נודע מה יעלה בגורלו ובגורל שלושת אנשי המערכת הנוספים שבו וההערכות הן כי הם יקבלו את חבילת הפרישה מרצון שהוצעה בשבוע שעבר לעובדי מעריב או ישתלבו בתפקיד אחר בעיתון או ב-nrg.

גסיסתו של ז'ורנל החלה כבר לפני שנה, עת הוחלט לאחר פחות משנה מהשקתו לבטל את הדפסת ז'ורנל כמוסף יומי ולשלב את תכניו בתוך עמודי המגזין היומי, אשר גם היקפו שלו הצטמצם בהדרגה והוא צפוי להיסגר. ז'ורנל תוכנן בתקופת כהותנו של עורך מעריב לשעבר אבי משולם, מתוך כוונה להחליף את המגזין היומי ועל מנת להתחרות במוסף התרבות היומי "גלריה" של עיתון הארץ.

בין העיתונאים שכתבו בז'ורנל: ניב הדס, רוגל אלפר, נורית קנטי, אלעד בילו, עופר סקר, אלון עוזיאל, מיה יסעור, מאיר שניצר, אבי גרפינקל ושירי לב ארי. עורך מעריב לשעבר יואב צור אף שימש במשך תקופה קצרה כעורך האחראי, וכך גם מי שהיה סגן עורך מעריב שי גולדן ואת התפקיד מילא עד לאחרונה יואב פרידמן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אומרים קדיש. ז'ורנל/מערכת וואלה!, צילום מסך

היסטוריה רצופה קיצוצים ואי יציבות

הגיליון הראשון של ז'ורנל יצא בספטמבר 2011 ומאז חווה כאמור שורה של קיצוצים ואי-יציבות מערכתית ותוכנית. עם צאתו לאור הודפס על 16 עמודים ובהמשך הוא הוקטן ביותר ממחצית, למרות שבמקור תוכננו לו 24 עמודים. עת בוצעה שורת קיצוצים נרחבים בעיתון על ידי בעלת השליטה במעריב אז, חברת דסק"ש, קוצץ גם תקציב המערכת ופוטרו גם מספר רב של כתבים ואנשי מערכת. עורכו הראשון עמית שהם התפטר בתום חמישה חודשים בתפקיד וסגנו אודי הירש עזב את התפקיד בסמוך אליו. את השניים החליפו ליאת להב אשר פרשה לאחר עסקת הרכישה של מעריב על ידי בן צבי, וכעת צפוי לעזוב את העיתון גם רועי בהריר שהחליף אותה.

מעריב: "משוב חיובי מצד המנויים למוסף התרבות 'ערב שבת'"

ממעריב נמסר בתגובה: "לאור משוב חיובי מצד ציבור מנויי מעריב למוסף התרבות "ערב שבת", שהושק לאחרונה בתפוצה מוגבלת כפיילוט, החליטה הנהלת מעריב להפיצו לכלל קוראי העיתון ולמצבו כמוסף התרבות היחיד של החברה. כפועל יוצא מהחלטה זו יסגר בשבועות הקרובים מוסף ז'ורנל. מוסף ערב שבת שראה אור לפני מספר שבועות נערך על ידי אלחנן ניר ועוסק בהגות, תרבות ויצירה". את תגובתו של רועי בהריר לא ניתן היה להשיג.

מוועד העיתונאים של מעריב נמסר: "אנו שוללים מכל וכל את נסיונות ההנהלה להשפיע על עובדים לפרוש מרצון. אנו מזכירים להנהלה כי גם אם היא בוחרת לסגור מוספים הרי שהעובדים מוגנים עי הסכם קיבוצי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully