וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעריב: עשרות פרילאנסרים טרם קיבלו את שכרם

13.6.2013 / 10:52

עשרות מעובדי המקומונים אשר פוטרו בשבועות האחרונים מעבודתם, טרם קיבלו את משכורת מרץ - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. בתוך כך, ניצחון זמני לעובדי הדפוס בבית המשפט

עשרות פרילאנסרים של עיתון מעריב, בעיקר מקרב עובדי רשת המקומונים שנסגרה לא מכבר "זמן מעריב" - אשר פוטרו בשבועות האחרונים מעבודתם, טרם קיבלו את משכורות חודש מרץ - כך נודע לוואלה! ברנז'ה.

מדובר בעובדים עצמאיים, מרביתם עיתונאים, אשר מקבלים את משכורתם בשוטף +60. אחדים מהם הביעו הבוקר דאגה בפני וואלה! ברנז'ה, שכן יש להם עוד שתי משכורות לקבל - אפריל ומאי.

"מאז שבוע שעבר, אין ראשי מערכת, אין מפיקות - ואין עם מי לדבר", אומר אחד מהם.

עיתונאי אחר אומר, כי "מיום חמישי מתדפק על הדלתות כדי לבדוק מתי תהיה המשכורות, ולא מצליח לקבל תשובות". לדבריו, "שולחים אותנו ממחלקת החשבונות, לשכר - וכולם מושכים כתפיים בצער, ללא מענה. אף אחד לא חושב שזה מספיק חשוב כדי לקבוע תאריך בו ייכנס לנו הכסף לבנק".

בוטלו מכתבי הפיטורים לעובדי הדפוס

בתוך כך, בית הדין האזורי לעבודה בת"א קיבל הבוקר (חמישי) את בקשת ההסתדרות וביטל את מכתבי הפיטורים ל-60 עובדי הדפוס של מעריב. עוד הוחלט בדיון שהצדדים ינהלו משא ומתן אינטנסיבי. הדיון הבא יתקיים ב-19.6.

אתמול נודע כי חמישה מעובדי מעריב זומנו לשימועים שלפני פיטורים, זאת לאחר ש-115 עובדים בעיתון אושרו לפני כשבועיים על ידי ההנהלה בקבלת הסכם הפרישה מרצון. מנגד, בהנהלה טענו כי ל-135 עובדים הוצע הסכם כזה. על פי ועד העובדים, כ-170 עובדים ביקשו להכלל בהסכם הפרישה, אולם כ-40 סורבו.

על פי וועד הפעולה של העיתון מדובר בהליך שלא תואם עימם: "נודע לנו שבניגוד לסיכומים המוקדמים עם ההנהלה לפני התוכנית לפרישה מרצון התחילו עובדים ביממה האחרונה לקבל זימונים לשימועים לקראת פיטורים", כתבו היום במכתב לעובדי העיתון. "כמו שאמרנו בעבר, מבחינתנו ההנהלה מיצתה מזמן את זכותה להקטנת מספר העובדים הנקלטים ב-10 אחוזים, ועוד הרבה מעבר לכך, ואין לה שום זכות לפטר עובדים נוספים המוגנים על ידי ההסכם הקיבוצי".

במעריב בחרו שלא להגיב לדברים.

עוד בנושא:
זמנך עבר: יואב צור סופד לזמן מעריב
זמנים קשים: מערך המקומונים של מעריב בדרך לסגירה?
"חנקו אותנו לאט לאט. בגיל שלנו להיות מפוטרים בתחום הזה זו מכת מוות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully