וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אצלכם קיצוצים? בטלוויזיה החינוכית ייהנו מתוספת של מיליונים

פרסום ראשון: תקציב הטלוויזיה החינוכית יקבל תוספת של 12 מיליון שקלים. התוספת בולטת במיוחד על רקע הקיצוצים הנרחבים בכלי התקשורת, ובשאר אגפי משרד החינוך

תקציב הטלוויזיה החינוכית לשנים 2013-2014 יעמוד על 92.6 מיליון שקלים – עלייה של 14% משנת 2012 אז עמד התקציב על כ-80 מיליון שקלים, כך עולה מנתוני תקציב משרד החינוך. מבדיקת וואלה! ברנז'ה עולה כי מדובר בעלייה של 12 מיליון שקלים בתקציב החינוכית לעומת 2012, כאשר שני מיליון מתוכם הם עדכוני שכר לעובדים. זאת ועוד, במשרד מתכננים להמשיך ולהעלות את התקציב גם בשנת 2014 ב-5 מיליון שקלים נוספים.

לצורך השוואה, תקציב חברת חדשות 10 עומד בשנה הנוכחית על 97 מיליון שקלים ותקציב חברת החדשות של ערוץ 2 עומד בשנת 2013 על 86.5 מיליון שקל, אחרי קיצוץ והתייעלות. תקציב הטלוויזיה החינוכית משולם מקופת המדינה, ומועבר אליה על ידי משרד האוצר. יותר ממחצית התקציב, כך לפי ההערכות, משולם עבור משכורות לעובדים. העלייה בתקציב הטלוויזיה החינוכית בולטת לא רק על רקע הקיצוצים הנרחבים ביתר כלי התקשורת הישראליים, אלא גם על רקע הקיצוצים האחרים בתקציב משרד החינוך. כך למשל תקציב רשות הספורט קוצץ ביותר מ-13%, ותקציב ההוצאות על תרבות קוצץ גם הוא ביותר מ-13%.

"ספין מטעם החינוכית"

בשנה שעברה נכנס לתוקפו קיצוץ של 16 מיליון שקל מתקציב הטלוויזיה החינוכית, אשר עליו הוחלט בעקבות המעבר משידורים אנלוגיים לדיגיטליים. המעבר ייתר את הצורך בתשלום אגרות על תדרים ותשתיות שונות. כעת, למרות שהחינוכית איננה נדרשת עוד לשלם את אותן אגרות - הוחלט להביא לגידול משמעותי בתקציבה - זאת לאחר שבשנה שעברה הודיעה הטלוויזיה החינוכית כי היא נמצאת בגרעון תקציבי ואף מסרה למפיקים כי היא מקפיאה בשל כך מכרזים. ההודעה עוררה זעם במשרד האוצר שם רמזו כי מדובר בספין מטעם החינוכית, שכן לא לא בוצע שום קיצוץ בתקציבים המופנים לטובת תוכן. במקביל, הודיעה הטלוויזיה החינוכית למגישים הבכירים כי שכרם יקוצץ בהיקף של בין 25% ל-40%, וקיצוץ זה בא לידי ביטוי גם במכרזי ההגשה שהוצאו לפועל.

יצוין כי לצד הגידול בתקציב חל גידול גם בנתוני הצפייה של הטלוויזיה החינוכית. החציון הראשון של שנת 2013, כך מסתמן, הוא הטוב ביותר שלה מאז הקמתה. סיכום נתוני הרייטינג של השנה החולפת העלה כי החשיפה הגיעה לשיא מאז תחילת המדידה על ידי ועדת המדרוג כבר ביוני הקודם כאשר חל גידול של 26% בקרב צופים בגילאי 4 ומעלה. בקרב צופים בגילאים 4-7 נרשם גידול של 15%, וגידול של 34% בקרב צופים בני 8 עד 12.

ממשרד החינוך נמסר, כי "משרד החינוך מייחס חשיבות רבה לפעילות הטלוויזיה החינוכית ואף לחיזוקה. בתוך כך הוחלט להגדיל את התקציב לטובת הטלוויזיה".

מהטלוויזיה החינוכית נמסר: "אנו שמחים על ההחלטה להגדיל את תקציב החינוכית. הנהלת החינוכית שואפת להמשיך בצעדי ההתייעלות, במטרה להפנות את המשאבים ליצירת שידורים מגוונים, המעניקים ערך למשרד החינוך ולכל אזרחי מדינת ישראל. אנו מאמינים בתוכן המייצר אלטרנטיבה איכותית לשידור המסחרי הנגיש בכל הפלטפורמות הדיגיטליות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully