וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: מעריב שכר את שירותי "מקינזי"; על הפרק: דו"ח התייעלות דרמטי

2.7.2013 / 9:32

לוואלה! ברנז'ה נודע כי בחודשים האחרונים הכינה החברה עבור "הירש מדיה" דו"ח סודי ובו צעדי רה-ארגון כולל באשר לעתיד העיתון. ובינתיים, השמועות במסדרונות משתוללות

קבוצת "הירש מדיה" המוציאה לאור את העיתונים "מעריב" ו"מקור ראשון" שכרה את שירותיה של חברת הייעוץ האסטרטגי "מקינזי", המובילה בעולם בייעוץ ארגוני לחברות ענק ולגופים ממשלתיים. לוואלה! ברנז'ה נודע כי בחודשים האחרונים הכינה החברה עבור "הירש מדיה" דו"ח סודי ובו צעדי התייעלות ורה-ארגון כולל באשר לעתיד מעריב ומקור ראשון וטיוטת דו"ח כבר הוגשה למו"ל העיתון שלמה בן צבי. לפי גורם ב"הירש מדיה", הדו"ח הסופי של החברה צפוי להתפרסם במהלך השבוע הבא, ובהנהלה ממתינים לו על מנת להכריז על השינויים הארגוניים. יצוין כי עלות שכירת שירותי החברה מוערכת בכעשרות עד מאות אלפי שקלים.

גורם המעורה בפרטים כינה את הדו"ח של החברה "דרמטי", אולם ציין כי מלבד בן צבי ומקורביו - לא הרבה יודעים על ההמלצות שצפויה החברה להגיש. ברור בשלב זה כי הן יהיו מבוססות על מהלך איחוד המערכות בין מקור ראשון ובין מעריב, איחוד שנעשה בשלבים בחודשים האחרונים ובמסגרתו אוחדו תקנים, נסגרו מוספים, נעשה הליך סינדיקציית תוכן, הועברו מערכות מתל אביב לירושלים והושקה תכנית פרישה מרצון של עובדים.

שלמה בן צבי. אדי ישראלי, ספק 500
הדו"ח הסופי צפוי להתפרסם במהלך השבוע הבא. בן צבי/ספק 500, אדי ישראלי

"הדיבור הרווח הוא שהולכים לסגור את מעריב"

"השמועות משתוללות, וזה רק מקשה על העבודה הקשה ממילא", אומר לוואלה! ברנז'ה אחד מעובדי מעריב. "הדיבור הרווח הוא על כך שהולכים לסגור את מעריב ולהשאיר רק את את מערכת החדשות והמוסף, אבל בפועל אפשר להגיד שזה כבר קרה". עובד אחר, במקור ראשון, מספר כי חוסר היציבות במעריב מטלטל גם את הסירה שלהם. "מקור ראשון אמנם לא היה עיתון גדול, אבל הוא כן נהנה במשך השנים מקהל קוראים נאמן וקבוע ומיציבות כלכלית. כל הרפתקת מעריב שתהיה כלולה בשינוי ארגוני גם במקור ראשון היא מלחיצה".

"הירש מדיה" הייתה שמחה ליציבות כלכלית כמו זו שהייתה לה במקור ראשון. הקורבנות הראשונים לחוסר היציבות של מעריב הם כמו תמיד העובדים, וליתר דיון אלו מהמעמד הנמוך ביותר בעיתון - הפרילאנסרים, חלקם ממתינים לשכרם כבר יותר מחצי שנה ושבעו מהבטחות באשר למועד התשלום. לאחרונה הגיעו דיווחים על ספקים שונים שגם הם לא קיבלו תשלום, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה - גם עיתון גלובס נמצא ברשימת הספקים הללו והוא הפסיק את הדפסת "גלובס על הבוקר" בשל חובות כלפיו שהצטברו.

הפגנת עובדי מעריב. נמרוד סונדרס
בקרוב, שוב מאבק ברחוב? מהפגנות העובדים, ארכיון/נמרוד סונדרס

מאס בהפסדי הענק שמסבים הרפתקאות המדיה בישראל

אחת הסברות בתעשייה היא כי איל ההון הבריטי קונרד מוריס, חמו של שלמה בן צבי ומי שנחשב ל"גב הכלכלי" של הירש מדיה - מאס בהפסדי הענק שמסבים למשפחתו הרפתקאות המדיה בישראל והחליט לצמצמם את הזרמת הכספים. מנגד, מקורביו של בן צבי מספקים הסבר אחר: "העובדה שהשופטת אלשיך (סגנית הנשיא של בית המשפט בת"א אשר הייתה אמונה על פירוק מעריב, ד.א.) הכריחה את החברה להחזיק את בתי הדפוס וחברת ההפצה והסבה למעריב הפסדים של עשרות על גבי עשרות של מיליונים", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם ב"הירש מדיה", שהוסיף: "החברה עומדת בפני רה ארגון רציני שמושקעת בו הרבה מחשבה. זה אמנם יעלה במשרות, אבל בסופו של דבר זה הדבר היחיד שבטיח למעריב יציבות".

במעריב בחרו שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully