וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה בבת ים נגד "אנשים": "עובדת בשביל לחיאני"

7.7.2013 / 15:29

בלעדי: עו"ד אלי יריב פנה הבוקר לרשות השנייה ודרש לבדוק את הופעותיו המחמיאות והחוזרות של ראש העיר בתוכנית מבית קשת. "אנשים": "הגופים האמורים קיבלו את זכות התגובה"

שוב תלונה על קידום פסול של פוליטיקאים ותעמולת בחירות אסורה בתכנית "אנשים" של קשת, הפעם על הבמה הנרחבת שהעניקה התכנית לראש עיריית בת ים המכהן שלמה לחיאני. בשבוע שעבר שידרה התכנית ראיון עם לחיאני, בפעם השנייה, ובו הוא הגיב על המלצת המשטרה להגיש נגדו כתב אישום חמור על עבירות שוחד, העלמת הכנסות הלבנת הון הפרת אמונים. לפני שנתיים שודר בתכנית ראיון נרחב אחר עם לחיאני, באתר הזכיינית מופיע הראיון תחת הכותרת "שלומי לחיאני יהיה ראש הממשלה הבא?".

יו"ר האופוזיציה בעיר, עו"ד אלי יריב, פנה הבוקר לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ודרש לבדוק את הופעותיו המחמיאות של לחיאני בתכנית. לפי יריב הזכיינית קשת והחלטה לשדר את הראיון בעת תקופת בחירות, במכוון או שלא במכוון, משפיעה על הלך הרוח בבת ים שם יתקיימו הבחירות בעוד שלושה חודשים. "מעבר לכך שישנו טעם לפגם וחשש חמור של סיקור מגמתי וחד צדדי במטרה ליצור אווירה חיובית שתשפיע על הליך החקירה, אנו ניצבים באשמורת האחרונה לקראת הבחירות המקומיות וסיקור שכזה בוודאי שמשפיע על דעת הקהל בבת ים ובאופן ישיר על ההליך הדמוקרטי", כתב לרשות השנייה ולמנכ"ל קשת אבי ניר. לפי גורם המעורה בפרטים, בטרם שידורה עברה התכנית למחלקה המשפטית של קשת וקיבלה את אישורה לשידור.

"לא ניתן לשום גורם שאותו התקיף מר לחיאני בכתבה להשיב"

למרות ש"אנשים" - תחת ניצוחו של העורך הראשי של התוכנית מני אבירם - איננה תכנית עיתונאית אלא תכנית בידור ורכילות, מצביע עו"ד יריב על כמה אי דיוקים, לטענתו, ומוסיף בתלונתו כי מערכת התכנית סירבה להכניס לשידור את תגובתו, כמי שחשף חלק מהמקרים שבגינם מתנהלת החקירה נגד לחיאני ולאור "שורה של קשרים, חצי אמת ודברים מסולפים" - כך לדבריו - אשר אמר לחיאני ושודרו בתכנית. יצוין כי הרשות השנייה מגדירה את התוכנית כדוקו.

"נודע לי באמצעות הפרומו ששודר יום לפני בערוץ 2 על הכתבה, וכשנודע לי מיד פניתי לעורכי התוכנית ולזכיינית קשת באמצעות יועצת התקשורת שלי הגב' ליבנת נזרי", נכתב בתלונה, ומצוין כי במערכת התכנית סרבו לבקשתה של ניזרי להוסיף תגובה. "בשיחה נמסר כי הכתבה תהיה מאוזנת ושקולה אך בפועל דבר שלא מומש", טוען עו"ד יריב, שציין גם כי "לא ניתן לשום גורם שאותו התקיף מר לחיאני בכתבה להשיב, לא קודמו בתפקיד או ממלא תפקידים אחרים".

אין זו הפעם הראשונה שנטען כי "אנשים" מקדמת אנשים שעוסקים בפעילות פוליטית. לפני חצי שנה קבעה הרשות השנייה כי קשת ביצעה תעמולת בחירות אסורה בתכנית כאשר שידרה ראיון עם חבר הכנסת סילבן שלום ביום הפריימריז במפלגת הליכוד. מגבלות תעמולת הבחירות אוסרות על שידור תוכן שעלול "להשפיע על דרכי ההצבעה של הבוחר לטובת או רעת מועמד או מפלגה", ובתנועת אומ"ץ התלוננו כי קשת עבר על הוראות הללו. התלונה, כאמור, נמצאה מוצדקת והרשות קבעה הפרה וסנקציה נגד הזכיינית של נטילת זמן פרסום.

"אנשים": "הכתבה היתה הגונה ומאוזנת"

ממערכת "אנשים" נמסר לוואלה! ברנז'ה בתגובה: "הכתבה היתה הגונה ומאוזנת, וניתן להיווכח בכך בצפייה חוזרת. ההחלטה שהתקבלה בשבועות האחרונים להגיש נגד ראש עיריית בת-ים כתב אישום חמור היא סיבה ראויה לכתבה. במהלך הראיון נדרש לחיאני פעם אחר פעם, על ידי הכתב חיים אתגר, לספק הסברים גם לשאלות קשות".

עוד הוסיפו במערכת התכנית כי "אין ולא היה מעולם איסור לראיין מועמדים יותר משלושה חודשים וחצי לפני בחירות מוניציפליות. נהפוך הוא. מדובר לדעתנו בשירות חשוב לציבור הבוחרים. למותר לציין כי מערכת "אנשים" פעלה לפי הכללים המקובלים בתקופה שלפני בחירות ועל פי הנחיות הרשות השנייה בנושא".

"באשר לאחד מיריביו הפוליטיים שביקש להופיע בכתבה – אנחנו סבורים שהחלטת פרקליטות המדינה להגיש כתב אישום נגד לחיאני (בכפוף לשימוע), דו"ח מבקר המדינה בנושא והמלצת משטרת ישראל מדברים בעד עצמם וחזקים פי כמה מכל טיעון של יריב פוליטי. הגופים האמורים קיבלו את זכות התגובה בסוף הכתבה בהתאם לכל כללי האיזון", לשון תגובת מערכת "אנשים".

תגובת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully