וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בכירים לשעבר בחברות החדשות - הם אלו שמנעו את פיזור הכוח בחדשות"

17.7.2013 / 11:13

שר התקשורת ארדן הפנה אצבע מאשימה לחברי הכנסת העיתונאים לשעבר מיקי רוזנטל ושלי יחימוביץ' בכך שהערימו קשיים על העברת התיקון לחוק שיאפשר לחברות הכבלים והלוויין

"בכירים לשעבר בחברות החדשות הקיימות הם אלה שמנעו ביכולות הרגולטוריות שלהם את פיזור הכוח בתחום החדשות", כך אמר הבוקר (רביעי) שר התקשורת גלעד ארדן בנאום פתיחת ועידת MAD של גלובס.

ארדן הפנה אצבע מאשימה לחברי הכנסת העיתונאים לעבר מיקי רוזנטל ושלי יחימוביץ' ממפלגת העבודה בכך שהערימו קשיים, לכאורה, על העברת התיקון לחוק שיאפשר לחברות הכבלים והלוויין להקים חברות חדשות. "אם תשאלו את מיקי רוזנטל איך הוא היה מכנה בכירים בחדשות שהיו נבחרים לכנסת ואז מונעים תחרות מהחברות שבהן הם עבדו – הוא היה קורא לזה שיטת השקשוקה. אני מקווה שההכרעה בנושא הזה תגיע בחודשים הקרובים, אני מאמין שוועדת הכלכלה תאשר זאת היום".

"תחום השידורים מתחיל להתבסס יותר ויותר על האינטרנט"

ארדן התייחס בדבריו לרפורמה בתחום השידורים. בין היתר אמר כי "תחום השידורים מתחיל להתבסס יותר ויותר על האינטרנט והוא עומד בפני פריצה משמעותית. אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך שכבר קיים, יצירת קבוצות תקשורת שמציעות מגוון רחב של שירותים תחת קורת גג אחת - סלולר, אינטרנט וטלוויזיה. אני מאמין שגם בישראל יהיו ארבע או חמש קבוצות תקשורת ואנחנו מחויבים להתאים לכך את שוק התקשורת, וכדי להגיע למצב התחרותי נצטרך לפתוח את הקו המהיר לתחרות כי הכל מבוסס אינטרנט. היום בישראל יש רק שתי חברות שמחזיקות בתשתית, בזק ו-HOT, ואנחנו חייבים לאפשר לעוד שחקנים להתחרות. יש דאופול, ובלי התערבות של משרד התקשורת לא ניתן יהיה להתקדם לתחרות".

"למתן את ההתלהמות - חייבים שידור ציבורי איכותי"

בסוף נאומו התייחס ארדן פעם נוספת להקפאת הרפורמה ברשות השידור, ואמר: "מדינת ישראל חייבת שידור ציבורי איכותי ובלתי תלוי, שממומן רק ע"י הציבור - או הממשלה או ע"י אגרה. זה בטוח. לא בטוח שגובה האגרה ראוי, אבל חייבת להיות אגרה. הערוץ הציבורי חייב להיות בלתי תלוי ועצמאי, ולכן צריך למתן את ההתלהמות והפופוליזם. אני יודע שהציבור חושב שהערוץ הראשון לא מספק כיום תמורה לאגרה ולא מהווה ערוץ איכותי, אבל שידור ציבורי חייב להיות, יש תוכניות חשובות כמו 'תקומה'. אקפיא את המתווה הנוכחי של הרפורמה ברשות השידור ונחשוב על כזו שתייצר התייעלות שתוזיל את האגרה ותיצור רלוונטיות לערוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully