וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן הקפיא הרפורמה ברשות השידור: "לא צופים הבראה"

21.7.2013 / 16:32

מכה להנהלת רשות השידור: שר התקשורת גלעד ארדן ושר האוצר יאיר לפיד הודיעו כי הם מקפיאים את הרפורמה, הודעה המהווה הבעת אי-אמון קשה בסיכויים שלה להצליח

מדיבורים למעשים: שר התקשורת גלעד ארדן ושר האוצר לפיד הורו הבוקר (ראשון) על הקפאת הרפורמה ברשות השידור ובחינתה מחדש. השניים הודיעו ליו"ר הרשות אמיר גילת וליוני בן מנחם, מנכ"ל הרשות, על הקפאה מלאה של הרפורמה במתכונתה הנוכחית. במשרד התקשורת מסרו הבוקר כי "צעד זה הינו חלק מהמהלך לבחינה מחודשת של הרפורמה ברשות השידור".

בשנים האחרונות מודיעה רשות השידור, מעת לעת, כי הרפורמה עומדת לצאת לדרך. לאחרונה הושלמו ההסכמים בתוך הרשות, והם הועברו לאישור האוצר, אשר כאמור הקפיא אותם בעצה אחת עם משרד התקשורת.

"שידור ציבורי איכותי הינו חיוני במדינה דמוקרטית, אולם יישום ההסכם במתכונתו הנוכחית מעורר ספקות כבדים בדבר היכולת להביא להבראת השידור הציבורי", כך מסר שר התקשורת בהודעת המשרד. במכתב שהועבר לגילת ציינו השרים ארדן ולפיד כי הם מבקשים לבחון את מתווה הרפורמה ובשל כך הורו על השהיית ההסכם ובקשו את הדרגים המקצועיים במשרדיהם לבחון חלופות נוספות לשיפור השידור הציבורי בישראל.

עם כניסתו לתפקיד תקף השר בחריפות את הנהלת רשות השידור והתנהלותה והצהיר כי בראייתו הכסף שמושקע ברשות יורד לטימיון: "הציבור אינו מרגיש שהוא מקבל תמורה בעד האגרה, והציבור צודק". הצהיר אז. "שיקולי רייטינג אינם חזות הכל, אבל רשות השידור מציגה נתוני צפייה כמעט אבסורדיים ביחס לכסף הרב שמושקע מכספי משלם המיסים ויורד לטימיון". ארדן שמר על קו זה כאשר אמר בחודש שעבר בהתייחסו לרשות השידור כי "כל האופציות על השולחן" ורמז אף לאופציה הקיצונית ביותר, סגירה מוחלטת של הרשות.

אגודת העיתונים: "אי האמון הוא בראש הממשלה"

באגודת העיתונאים בירושלים מסרו בתגובה: "הודעה זו, מהווה למעשה אי אמון בראש הממשלה בנימין נתניהו, בהיותו השר הממונה על רשות השידור משך מספר שנים בממשלה הקודמת, ובתקופתו כשר הממונה נחתם הסכם הרפורמה העיקרי".

"אגודת העיתונאים מציינת כי הרפורמה ברשות השידור היא הדרך הנכונה ולכן יש לעבור מייד לביצועה במטרה להבריא את הרשות ולאפשר שידור ציבורי אמין ואיכותי", לשון תגובת אגודת היעתונאים בירושלים.

ממשרד התקשורת נמסר כי "ההחלטה נתקבלה ע"י השרים על רקע החשש כי יישום הסכם המימון במתכונתו הנוכחית אינו צפוי להביא להבראתה של רשות השידור". תגובת רשות השידור לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully