וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"צ הכחיש ידיעה של ניר דבורי באוזני המתחרים. גורם בחדשות 2: "הם שלא מדייקים"

22.7.2013 / 10:35

כתבים הצבאיים הופתעו לקבל הודעת הכחשה ”אוף רקורד” לדיווח של הקולגה ניר דבורי. גורם בחדשות 2: ”זה גוף בעל אינטרס”. דובר צה”ל: ”אנו לא מתייחסים לעבודתנו”

מדוע בחרו בדובר צה"ל להוציא הודעת הכחשה חריגה לידיעה נכונה שפרסם ניר דבורי, ולשלוח אותה למתחריו - שלא לייחוס? הכתבים הצבאיים של כלי התקשורת השונים קיבלו אתמול (ראשון) הודעה מחטיבת דובר צה"ל ובה נמסרו להם פרטים על חילוץ הקופסה השחורה של מטוס "סופה" שהתרסק לים בתחילת החודש.

לשון ההודעה: "כתבים צבאיים שלום, ה'קופסא השחורה' של מטוס ה'סופה' של חיל האוויר אשר התרסק בים ב- 7.7.2013 חולצה ביום שישי האחרון מגוף המטוס אשר נמצא בקרקעית הים והועברה לידי יצרנית המטוס לצורך חקירת התאונה. חיל האוויר ממשיך במאמצי שליית חלקים נוספים של המטוס, אשר יסייעו בחקירת נסיבות התאונה", כך ההודעה אשר בסופה צוין: "לא לציטוט או ייחוס, (זאת) בניגוד לפרסומים השונים על כישלון מאמץ החיפושים".

בדובר צה"ל לא ציינו שמות, אבל כשציינו "הפרסומים השונים" התכוונו בעיקר לפרסום הראשון של הכתב הצבאי של חדשות 2 ניר דבורי. דבורי פרסם בסוף השבוע כי חיל האוויר "נכשל במאמציו לחלץ מהים את חלקי המטוס ובעקבות כך ביקש צה"ל סיוע ארה"ב בחילוץ". בצה"ל אישרו כי קיבלו סיוע מחברה אמריקאית לצורך הוצאה של חלקי המטוס, אבל לא רואים כל כישלון במאמציהם. דבורי לא יעד לדווח כי הקופסא השחורה נמשתה, ובחטיבה ניצלו את הפרט הזה כדי להכחיש את הידיעה שלו כולה. יחד עם זאת יתר חלקי המטוס - אכן לא חולצו מהים.

יצוין כי בכתבה הובאה תגובת דובר צה"ל, אולם לא הייתה בה כל התייחסות לסוגיית חילוץ חלקי המטוס שעמדה במרכז הכתבה.

"בצבא לא אהבו את הכותרת של הידיעה הזו ("חיל האוויר נכשל בניסיון להוציא שברי ה-F16", .ד.א), ולכן התנסחו כפי שהתנסחו", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם בחדשות 2. "המידע בכתבה הוא נכון ומדויק. זאת לעומת ההודעות שמוציא דובר צה"ל, כמו במקרה הזה - הוא לא תמיד מדייק במידע". הגורם הוסיף כי "צריך לזכור שגם דובר צה"ל הוא גוף בעל אינטרס ולפעמים יש לו עוד שיקולים מלבד מסירה של מידע מדויק, זה לא תמיד נר לרגליו".

בדובר צה"ל סרבו לענות על שאלות וואלה! ברנז'ה בנושא וסרבו למסור תגובה. הנימוק: "אין בכוונתנו להתייחס לעבודת דובר צה"ל מול אמצעי התקשורת השונים". ניר דבורי בחר שלא להגיב והפנה לדוברות חדשות 2, משם לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully