וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד עובדי מעריב: "החברה הפסיקה להעביר תשלומי פנסיה לעובדים"

25.7.2013 / 15:43

בדרך למשבר קרנות פנסיה נוסף בעיתון: לוואלה! ברנז'ה נודע כי בכוונת ההסתדרות לפנות בתחילת השבוע למו"ל העיתון שלמה בן צבי ולהתריע בפניו על פגיעה נוספת בזכויות העובדים

ושוב לקראת משבר קרנות פנסיה במעריב: בירור שערך ועד עובדי העיתון העלה כי מזה שלושה חודשים שהנהלת החברה אינה מעבירה תשלומים לקרנות הפנסיה של העובדים, כך הודיעו היום (חמישי) בוועד לעובדי העיתון. מדובר גם בעובדי מקור ראשון המבוטחים בחברת "כלל ביטוח". לעובדי "תכלת", לעומתם, החברה שמוציאה לאור את המגזינים של מקור ראשון ומעריב - הופרשו כל הנראה התשלומים כסדרם, כך לפי בדיקת הוועד.

"מדובר בהלנת שכר לכל דבר ועניין, שכוללת גם רכיב פלילי מכיוון שאפילו חלקו של העובד בהפרשות (שמופחת לנו מהשכר) לא הועבר לקרנות", מסרו בוועד עובדי מעריב. בהקשר זה, לוואלה! ברנז'ה כי בכוונת ההסתדרות לפנות בתחילת השבוע למו"ל העיתון שלמה בן צבי, ולהתריע בפניו שמא תיפגענה זכויות העובדים. בד בבד, מאיימים בוועד העובדים כי אם הכספים לא ישולמו יינקטו צעדים נוספים.

"רבים מאיתנו נכוו משערוריית הפנסיות תחת הנהלות מעריב הקודמות – ולא נסכים לשוב לאותו מצב", אמרו בוועד. הכוונה במנוח "שערוריית הפנסיות" היא לכך שלקראת עסקת המכירה של מעריב מידי IDB ובמסגרת בדיקת הנאותות התגלה כי לחברה חוב עתק כלפי עובדים אשר להם לא הופרשו כספים לקופות הפנסיה, ולאחרים שפוטרו לא שולמו פיצויים. גילוי זה גרר שורה של הפגנות של עובדי העיתון נגד בעל השליטה היוצא, נוחי דנקנר, ונגד זה שקדם לו - עופר נמרודי.

בבקשה להקפאת ההליכים שהכינו אז במעריב התגלה כי חובות העיתון לכאלפיים מהאנשים שהועסקו בו במשך השנים יעמדו על סך של כ-95.5 מיליון שקלים. בסוף השנה הקודמת החלו עובדי מעריב, באמצעות עורכי הדין גלילה ואלון הורנשטיין, להכין תביעות חוב האישיות. העובדים התבקשו לפנות לסוכני הביטוח שלהם ולברר מה מצב קופות הפנסיה והפיצויים שלהם, ועשרות עובדים גילו באותה העת כי יש להם חוסרים מהותיים בהפרשות לפנסיה. חלק מהעובדים, בעיקר כתבים בכירים ומנהלים, הגישו לנאמני העיתון תביעות באמצעות עורכי דין פרטיים. בין אלה אף נמצא, כפי שנודע לוואלה! ברנז'ה, גם עורך העיתון לשעבר ניר חפץ.

במעריב סירבו להגיב לטענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully