וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממסים למעשים

28.7.2013 / 10:19

מכתבי הפיטורים של עובדי החדשות המקומיות טרם בוטלו. הסיבה: הטלת מע”מ רטרואקטיבי על קודה תקשורת, חברת ההפקה, שתאלץ לשלם על העברת הכספים מהאוצר את קופתה

מערכות החדשות של החדשות המקומיות יכונסו לישיבת חירום בשלוש המערכות שבבאר שבע, קרית שמונה ותל אביב - זאת לקראת סגירת המערך ופיטורי העובדים המתוכננים להתבצע השבוע. מכתבי הפיטורים ייכנסו לתוקפם ביום רביעי הקרוב וזאת למרות שאושר בכנסת אישור להמשך תקצוב של המערך. הסיבה - הטלת מע"מ רטרואקטיבי על קודה תקשורת, חברת ההפקה, שתאלץ לשלם על העברת הכספים מהאוצר את קופתה. בחברה הודיעו בשבוע שעבר למשרד התקשורת כי אין בכוונתם לספוג את המס - ושיפסיקו את הפעילות כבר ביום חמישי הזה.

ועד העובדים הודיע הבוקר על כינוס ישיבות חירום, אולם לא נראה בשלב זה כי יש באפשרותו להשפיע על המהלך: קודה עומדת בסירובה לספוג את ההפסד הצפוי מהטלת המס, כשני מיליון שקלים. "קשה להפריז בחומרתה של הפגיעה הישירה בקודה בעקבות הנחייה זו, קודה כבר הוציאה בפועל את הסכומים האמורים והעניקה את השידור לציבור – כאילו התשלום אינו כולל מע"מ", מסרו בחברה למשרד התקשורת. "כעת, מתוך תקציב החדשות המקומיות ב-7 החודשים הראשונים 2013, ייגרעו כ-2 מיליון שקל בגין ניכויי מע"מ. משמעות הדבר הרסנית עבור קודה. היא אינה יכולה, וגם אינה מתכוונת, לספוג אובדן של כ-2 מיליון שקל שכבר הוציאה מכיסה להפקת החדשות המקומיות מבלי שיועבר לה כל החזר מהמדינה בגינם".

תגובת משרד התקשורת לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully