וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'טאם איי לאב יו רוממה

8.8.2013 / 14:53

אחרי שהורדתה גררה ביקורת ציבורית, ברשות השידור שוקלים להשיב ללוח השידורים את התכנית ”מהיום למחר” בהגשת עמנואל הלפרין ודוד ויצטום - כך נודע לוואלה! ברנז’ה

ועדת התוכן של רשות השידור שוקלת את השבתה ללוח השידורים של התכנית "מהיום למחר" ששודרה משנת 1994 ועד לפני כשנה וחצי בהגשת עמנואל הלפרין דוד ויצטום - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. עם השקת לוח המשדרים החדש של ערוץ 1 הוסדרה התכנית מלוח השידורים בצעד שגרר ביקורת ציבורית ואף עצומה להחזרתה.

מנחה התכנית דוד ויצטום שובץ עד לאחרונה להנחיה של תכנית הפרה-פריים שהחליפה אותה, "ערב טוב ישראל", אולם כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה - לאחרונה הוחלט גם על פירוק המערכת של תכנית זו והיא משודרת כעת בשידורים חוזרים. באגודת העיתונאים דרשו הבוקר (חמישי) את השבתה לאוויר עד שיוחלט על תכנית חלופית. "התכנית הופקה במסגרת משמרות החדשות והורדתה לא חוסכת אגורה מאחר ואין לה הוצאות נלוות", כתב יו"ר האוגדה חיקה גינוסר ליו"ר הרשות אמיר גילת. "החלפת התכנית בשידורים חוזרים בפעם המי יודע כמה לא תעלה את הרייטינג והופכת את הערות לבלתי רלוונטי אף יותר".

"'ערב טוב ישראל' לא הצליחה להציב תחרות"

מתשובתו של גילת אשר הגיעה לידי וואלה! ברנז'ה עולה כי ברשות השידורים מתקיימים דיונים רציניים באשר לרצועת השידורים של ערוץ 1 בפרה-פריים, מחמש וחצי בערב ועד מהדורת "מבט". בתשובתו, שהועברה גם לחברי וועדת התוכן, הודה גילת כי "ערב טוב ישראל" לא הצליחה להציב תחרות לתכניות של הערוצים המסחריים ("חמש בערב עם רפי רשף" בערוץ 10 ו"שש עם עודד בן עמי" בערוץ 2) ולכן במקור, חשבה וועדת התוכן לערוך בה שינויים אך ויתרה על כך לבסוף.

גילת הכחיש את הטענות שהורדת התכנית, אותה הגישו לסירוגין דוד ויצטום ומיכל רבינוביץ', אמיר איבגי וליאת רגב, נעשתה באופן פתאומי כפי שטענו חברי המערכת. "תהליך קבלת ההחלטות (המתועד בפרוטוקולים) לגבי התכנית 'ערב טוב ישראל', עד ההחלטה להסירה נמשך כשנה וחצי", כתב גילת. "היה ידוע לכל, מזה מספר שבועות, על כך שהתכנית הורדה. דווקא חזרתה המפתיעה ללוח השידורי ם ב-1 באוגוסט (שעות אחדות לפני השידור) היא שנעשתה באופן פתאומי וללא התראה מוקדמת". גילת לא ציין שמות ספציפיים, אך כתב כי "ברשות השידור ישנם עורכים ומגישי ם מקצועיים , מנוסים ומוכשרי ם המהווים מקור גאווה לשידור הציבורי, אני סבור שיש לשלב מגישי אלה בתכניות השונות בערוץ הראשון".

מתשובתו עולה כי ועדת התוכן תמשיך לדון ברצועת הפרה-פריים ותבחן אפשרויות שונות לגביה, ובין היתר נבחנת האפשרות להעתיק לשעה 17:30 את רצועת הנוער, ולהפיק מוסף יומי בנושאי שוני שבה יורחב שעיסוק בין היתר גם בחדשות חוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully