וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי ”הארץ”: ”מתביישים לעבוד בעיתון”

12.8.2013 / 11:00

קמפיין ”הארץ” ממשיך לעורר הדים, גם בתוך הבית פנימה. עשרות מעובדי העיתון חתמו על עצומה הדורשת להסירו: "במסווה של 'תעוזה' ופנייה לקהל צעיר מקדם תכנים פורנוגרפיים"

קמפיין "הארץ" השנוי במחלוקת ממשיך לעורר סערה: עשרות עובדי העיתון חתמו היום (שני) על עצומה ובה הם דורשים להסיר את סרטוני הפרסומת מהרשת. "דווקא העיתון שאנחנו גאים בו כל כך בוחר לפרסם את עצמו באחת הפרסומות הסקסיסטיות והדוחות שיצאו כאן בזמן האחרון. פרסומת שבמסווה של 'תעוזה' ופנייה לקהל צעיר מקדמת תכנים פורנוגרפיים וגרוע מכך - עושה הקבלה מכוערת ופוגענית בין אישה למוצר", לשון העצומה. עליה חתמו הבוקר בין היתר ירדן סקופ, מאיר לקר, נועה אפשטיין, הילה רז, ניר חסון ואור קשתי.

משפיעים, ומשפיעים יותר: מה עומד מאחורי גיליון "מאה המשפיעים בתרבות" של "הארץ"

"אנו מתביישים היום לעבוד בעיתון שתחת כסות של אירוניה ותחכום (שאיכותם נתונה בספק) מציג אישה שותקת בתפקיד אובייקט מיני ואת חוויית המשתמש בה, באותו אופן שבו היה בוחן את ביצועיו ואיכותו של סמארטפון, מכונית, אתר אינטרנט או כל מוצר אחר שיש לו משתמש". העובדים ציינו כי באמירות שהקמפיין מקדם הוא מרחיק מנויות ומנויים פוטנציאליים ופוגע בעובדות ובעובדי העיתון. "אנו בטוחים שמיזוגניה אינה הדרך הטובה ביותר למשוך מנויים חדשים – בייחוד לא למותג כמו שלנו, שמתגאה בדגש שהוא שם על תוכן איכותי וערכים שוויוניים וליברליים. אנחנו בטוחים גם שניתן לחשוב על דרכים רבות אחרות לבלוט בעידן הדיגיטלי ולעורר תגובה ודיון בדרכים שאינן מבזות את עובדי העיתון וקוראיו". עוד הוסיפו: "לא היינו שותקים לנוכח החרפה הזו לו היתה מייצגת חברה אחרת, ועל אחת כמה וכמה לא נשתוק כאשר היא אמורה לייצג את מקום העבודה שהתגאינו לעבוד בו ולהפיץ את ערכיו. אנו דורשים להסיר את הסרטונים הללו לאלתר", לשון העצומה.

הפרסומת של אתר הארץ מציגה באופן גבר שמקיים יחסי מין עם אישה ותוך כדי שינוי תנוחות הוא מדבר אל המצלמה ומשווה את האישה והאקט המיני עמה לאתר אינטרנט פשוט וסטנדרטי ("חוויית משתמש"). הפרסומת עוררה ביקורת ברחבי האינטרנט, וגם בתוך קבוצת הארץ עצמה יש מי שרואים בו סקסיסטי ומשפיל עבור נשים. בחטיבת הדיגיטל של הארץ הסבירו את הסרטון כך: "היה חשוב לערער על המוסכמות: אפילו הגבר, ההוא ש'רק סקס יש לו בראש' - לפי המוסכמות המקובלות - נמשך יותר לאתר של הארץ".

"הפנים המכוערות של עיתון הארץ"

מוקדם יותר היום, פנתה סגנית יו"ר הכנסת ח"כ פנינה תמנו-שטה (יש עתיד) למו"ל קבוצת הארץ עמוס שוקן וביקשה ממנו להסיר מהרשת את סרטון הפרסומת מעורר המחלוקת שהופץ אתמול, "החיים לא מעניינים כמו האתר של הארץ", אשר גרר אחריו ביקורת על חוסר טעם, רדידות וסקסיזם. תמנו-שטה דורשת שלצד הסרת הסרטון מהאינטרנט תתפרסם גם התנצלות בפני נשים קוראות העיתון.

"ההשוואה בין האישה והאקט המיני עמה לאתר אינטרנט סתמי, חושפת 'פנים מכוערות' של עיתון הארץ אשר מתיימר לשקף יושרה, כנות ומקצועיות ונתפס לא פעם כעיתון איכותי", כתבה ח"כ תמנו-שטה לשוקן. "לצערי הרב, הפרסומת הזו מייצגת תפיסות שוביניסטיות וסקסיסטיות שפוגעות באופן ברור במעמד האישה ומהווה נדבך נוסף בהחפצה של גוף האישה. על מערכת "הארץ" לגלות אפס סובלנות כלפי גילויי סקסיזם בוטים ופוגעניים באשר הם. טיפוח מסרים מסוג זה מביא לידי קיבוע הדעות הקדומות ומונע אפשרות לשינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully