וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי רשות השידור הפגינו מול האוצר: ”יש עתיד לשידור הציבורי"

12.8.2013 / 13:00

(עדכון) כ-150 מעובדי רשות השידור התאספו היום מול משרד האוצר בירושלים להפגין נגד ההחלטה על הקפאת הרפורמה ומה שהם מכנים ”כישלון ניהולי מתמשך ארוך ועמוק”. צפו

עומר מירון

(צילום: עומר מירון, עריכה: אמיר קוטיגרו)
(עדכון: 16:24)

כ-150 מעובדי רשות השידור התאספו היום (שני) בשעות הצהריים מול משרד האוצר והפגינו נגד ההחלטה לעצור את הרפורמה, אשר הוצאתה לדרך מתעכבת כבר מזה שנים. הפגנת המחאה לוותה בהפסקת עבודה מהשעה 12:00 עד השעה 15:00, וגורם בוועד העיתונאים בטלוויזיה וברדיו אמר לוואלה! ברנז'ה כי בהמשך צפויים צעדי מחאה נוספים באם השרים לא יחזרו בהם מהחלטתם.

"אנו עדים לתרמית שלטונית", אמר יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים חיקה גינוסר. "במשך שש שנים נוהל משא ומתן עם משרד האוצר על מתווה הרפורמה. הוליכו אותנו שולל ולכן נפעל בהליכים משפטיים שיאלצו את הממשלה ליישם את הרפורמה שהיא הפתרון הנכון להבראת רשות השידור". העובדים קראו לשר האוצר לפיד להיפגש עמם, והניפו שלטים בעד השידור הציבורי ובגנות הפרת ההסכמים עמם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפגינים. יעקב אחימאיר ורותם אבורצקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עם כל זה שאין לנו אהדה ציבורית, לא יהיה פשוט לסגור"

"אנחנו רק בתחילה של המאבק שיהיה מאבק מתמשך", אומר גינוסר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה. "אני לא מאמין שמה שקורה זה אמיתי, המשא ומתן כולו התנהל עם משרד האוצר, וכמעט לא עם הנהלת הרשות".

איזה מסרים קיבלתם מכיוון האוצר בימים האחרונים?

"הם התעניינו לדעת למה אנחנו רוצים להיפגש. קבענו כבר פגישה בעבר שבוטלה, ואני מקווה שהשר ייפגש איתנו כי יש לנו מה להגיד לו. אנחנו מבינים שהוא עורך לאחרונה הרבה התייעצות עם הרבה גורמים והך טבעי שהוא יוועץ גם בנו".

עד כמה ממשי להבנתכם האיום על סגירת הרשות?

"אני לא יודע להעריך. אף אחד לא אומר בצורה מפורשת שהולכים לסגור, אלא ישנם רק כל מיני רמזים. אנחנו לא שמענו משר האוצר או משר התקשורת את הדברים באופן מפורש. אנחנו מאמינים שהאיום הזה קיים ויש רצון כזה ומחשבה שמבחינה ציבורית יעבוד. עם כל זה שאין לנו אהדה ציבורית, כשזה יגיע לנקודה של לסגור את השידור הציבורי, שזו נשמת אפה של הדמוקרטיה - זה לא יהיה פשוט לעשות".

מה תעשו הלאה?

"בימים הקרובים תוגש עתירה בנושא לבג"צ ולבית הדין לעבודה. אנחנו נראה איך הדבירם מתקדמים ומה בית המשפט יחליט ולפי זה נפעל הלאה. יכול להיות שנעשה משמרות מחאה נוספות, כל מה שיידרש על מנת להעביר את המסר שהדבר הכי חשוב זו ההבנה שהרפרומה כן עונה על הבעיות של רשות השידור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הוליכו אותנו שולל". עובדי רשות השידור מפגינים בירושלים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"איום על גורלם של מאות עובדים שאין להם יד ורגל בכישלון"

בתוך כך, האיגוד הארצי של עיתונאי ישראל, ארגון העל של אגודות העיתונאים בירושלים ובת"א, קרא הבוקר לשר התקשורת גלעד ארדן להדיח את הנהלת רשות השידור ולפזר את הוועד המנהל והמליאה - זאת לאור ההחלטה על הקפאת הרפורמה ומה שמכנים באיגוד "כישלון ניהולי מתמשך ארוך ועמוק". קריאה זו מצטרפת לקריאות דומות של פוליטיקאים וגופי פיקוח שקראו לשר לסגור את הרשות ולפתוח ואתה מחדש במתכונת מצומצמת, ואופציה זו נשקלת בימים אלה על ידי ארדן בכובד ראש.

אולם בארגון הארצי מנסים לעצור את הגזירה, ומציבים את העובדים בחזית. "הקפאת הרפורמה והכוונה 'לסגור' אולי כבר בקרוב את רשות השידור מאיימת על גורלם של מאות עובדים שאין להם יד ורגל בכישלון הניהולי המתמשך של רשות השידור", כתבו לשר. "הרשות לא 'נקלעה' למשבר, דוחות מבקר המדינה האחרונים ומכתבים חריפים של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, משרד האוצר ונציבות שירות המדינה בנושאים שונים של ניהול והתנהלות, וכן אמירות ברורות של בג"צ מצביעים כולם על כישלון ניהולי מתמשך ארוך ועמוק".

"מי שמשלם את המחיר הם העובדים"

"לא יתכן שאת תוצאות הכישלון הניהולי הזה ישלמו דווקא עובדי הרשות ולא מקבלי ההחלטות ומי שהיה אמור לפקח עליהם ועל התנהלותם", כתבו. "מקומם במיוחד הוא המצב כי למרבה האבסורד מי שמשלם את המחיר הם העובדים. לא שרשרת הניהול והפיקוח שהביאה את הרשות למצבה כיום. העובדים ששכרם מוקפא, תוספות השכר שלהם מותנות במשך שנים ברפורמה, דרגות ומינויים מוקפאים ומבוטלים, עובדים ותיקים מגיעים לגיל הפרישה אך נאלצים לצאת לפנסיה בלי כל המגיע להם ואחרים מנועים מלפרוש בשל מצבה הכלכלי של הרשות. לא יתכן שהעובדים יהיו בני ערובה וקרבנות של כשלי הניהול. כישלונות הניהול הם תחת אחריותה של ממשלת ישראל על זרועותיה השונות – משרד האוצר, משרד המשפטים, משרד התקשורת והממונה על ביצוע חוק רשות השידור".

שר התקשורת גלעד ארדן ושר האוצר לפיד הודיעו בחודש שעבר ליו"ר הרשות אמיר גילת וליוני בן מנחם, מנכ"ל הרשות, על הקפאה מלאה של הרפורמה. במשרד התקשורת מסרו כי "צעד זה הינו חלק מהמהלך לבחינה מחודשת של הרפורמה ברשות השידור". העובדים, מכוונים הבוקר את מחאתם גם כלפי שר האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully