וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חם בלילה: כיצד תראה המתחרה של רשת ל”לילה כלכלי”

13.8.2013 / 12:55

המגזין הכלכלי היומי בהגשת שרון כידון יעלה בערוץ 2 כבר בתום תקופת החגים, ובימים אלה מתגבשת המערכת העיתונאית שלו. וגם, האם ”משעל חם” תחזור ללוח הזכיינית? כל הפרטים

גדי סוקניק נכנס לכוננות: מגזין האקטואליה הכלכלי היומי בהגשת שרון כידון יעלה בזכיינית ערוץ 2 רשת כבר בתום תקופת החגים. בימים אלה מתגבשת המערכת העיתונאית שלו, ובחברת "סלוצקי אפיקי תקשורת" מחפשים אחר עורך משנה ותחקירנים עבור המערכת. את התכנית תערוך עליזה אריה-ארנון, לשעבר עורכת תכנית התוכניות "משעם חם" ותוכנית הבוקר של "אורלי וגיא".

המגזין צפוי להיות משודר ברצועת הלייט-נייט, אותה רצועה שבה משדרים בערוץ 10 את המגזין הכלכלי היומי "לילה כלכלי" בהנחיית גדי סוקניק. שרון כידון מנחה כיום לצד שי גולדן את "מדברים על זה" המשודרת ברצועת הבוקר, וטרם הוחלט האם מקומה בתכנית יוחלף. בשנים האחרונות מגישה כידון את התכנית הכלכלית של הטלוויזיה החינוכית "סוגרים חשבון", לסירוגין לצד עידן גרינבאום.

שמה של התכנית החדשה יהיה, נכון לעכשיו, "המהדורה הלילית". התכנית תהיה בת חצי שעה ובזכיינית. בזכיינית מתארים אותה כ"מהדורה קצבית ומהירה, שתתקשר אייטמים שראינו במהדורה המרכזית מזווית חדשה ובאריזה שונה ותשלב בין נושאים כמו כלכלה, אינטרנט, תרבות ותיצור תמהיל הפונה למספר קהלים רחב בו זמנית". בדומה ל"לילה כלכלי" גם "המהדורה הלילית" תוגש בעמידה ובלבוש מכופתר. היא תלווה בשימוש במסכים, חלונות וידאו ואלמנטים גרפיים. האורחים התכנית יעלו לשיחה על מסכי הווידאו ולעיתים יתארח באולפן אורח לצד שולחן גבוה לריאיון קצר.

מבנה התכנית יכלול אייטמים על אירועי היום שחלף שיכללו ראיונות באולפן או כחלונות נפתחים ומבזק חדשות מטעם חברת החדשות ערוץ 2. בכל תכנית תהיה פינה שתיקרא "24/7" שתציג שבע עובדות ב-24 שניות על מושג יומי. בתכנית יהיו אייטמים של מה שצפוי מחר, פינה על התנודות היומיות במשק וניתוח של אירועים אקטואלים דרך האופן שבו ישפיעו על הכסף של ציבור המשקיעים. כמו כן תהיה בתכנית פינת נדל"ן עם המלצות להשקעות והשפעת האירועים אקטאליים על הנדל"ן.

ברשת החלו בגיוס מפרסמים לתכנית, ומסרו להם כי "שילוב תמהיל תכניות אקטואליה המעבדות בצורה אחרת את החדשות החשובות של היום, הוכיחו עצמן בעלייה משמעותית בסך הצפייה, וכן בהגדלת הקהלים הנחשקים כמו בני נוער ובני 35 – 50 בעלי השכלה ואמצעים". קבוצות מיקוד שנערכו לאחרונה הראו בצורה חד משמעית שמשבצת הלייט-נייט צריכה לעסוק באקטואליה על מנת להשאיר את הצופה גם אחרי תוכניות הפריים-טיים. התכנית המתחרה, "לילה כלכלי", נחשבת לאחד המותגים החזקים והיציבים ביותר של ערוץ 10 - וזכייניות ערוץ 2 המתקשות לבסס רצועות לייט-נייט יציבות ינסו לפגוע במעמד הזה ולנכס לעצמם חלק מקהל התכנית.

הלייט נייט כמרקחה

במקביל, לוואלה! ברנז'ה נודע כי ברשת בודקים בימים אלה אפשרות של חזרתה כבר אחרי החגים של "משעל חם" בהגשת ניסים משעל. העונה האחרונה של התכנית שודרה בתקופת הבחירות, והיא הציגה לצד הישגים עיתונאיים טובים גם ממוצע רייטינג משביע רצון של יותר מ-20 אחוזים.

גם ברשת וגם בזכיינית קשת השקיעו בחודשים האחרונים מחשבה רבה ברצועות הלייט-נייט, ובשתי הזכייניות מרגישים כי רצועות השידור המאוחרות שלהן אינן חזקות מספיק. בקשת העלו את "העולם הלילה" בהגשת יעקב אילון, אולם זו לא הביאה לשביעות רצון וירדה מהאוויר תוך זמן קצר תוך שמערכת התכנית פורקה. בזכיינית מסרו באופן רשמי כי היא העלתה את ממוצע הרייטינג של הרצועה וכי היא תשוב לשידור בנובמבר אולם בתעשייה מטילים ספק בהצהרה הזו. בשבוע הבא תעלה לשידור בקשת תכנית האקטואליה-הרכה "חי בלילה" בהגשת נדב בורנשטיין. התכנית תעלה באופן זמני אחרי השידור החוזר של "אנשים", ובהמשך היא צפויה להתמקם ישירות מול "לילה כלכלי" של ערוץ 10.

מרשת נמסר בתגובה: "לא מגיבים על תוכניות בפיתוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully