וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארי שביט VS רזי ברקאי: "בגל"צ הייתם עיוורים למה שהתרחש בפרשת הרפז"

14.8.2013 / 15:02

שיחה בין מגיש "מה בוער" עם עיתונאי "הארץ" הפכה להתנצחות אישית. שביט: "האכילו אתכם, הפכו את התקשורת לסוכנת". ברקאי: "על כל דוגמא שתביא לי, אביא לך עשר מהעיתון שלך"

שיחה בין מגיש "מה בוער" רזי ברקאי לעיתונאי "הארץ" ארי שביט, אשר פרסם הבוקר את תצהירו של שר הבטחון לשעבר אהוד ברק ובו הטענה כי דובר צה"ל אבי בניהו דאג לכך שלעיתונאים מקורבים יועבר מידע שנועד לפגוע בשר הביטחון - הפכה תוך מהרה להתנצחות אישית בין שני העיתונאים הבכירים. שביט האשים את ברקאי, פעם אחר פעם, כי הוא והתחנה הצבאית שיתפו פעולה עם "ספין מגוחך", כלשונו, שהפיץ מפקד התחנה לשעבר בניהו.

אלכס פישמן: "בניהו התנהג כמו יועץ פוליטי ותדמיתי על מנת לפגוע בברק"

ברקאי שאל את שביט לדעתו על אותה מודעה שפורסמה בעיתון הארץ והציתה את הפרשה. שביט התקומם על השאלה. "רזי, על מה אתה שואל אותי? מעניין אותי המודעה? התביעה? גבי אשכנזי? לא מעניין אותי, מעניין אותי הדמוקרטיה הישראלית. תראה איזה טעות נוראה כבר בשאלה הראשונה שלך - אתה שואל מי עשה פוטש נגד מי? פוטש עושה רק דרג צבאי נגד דרג מדיני". שביט אמר כי "התקשורת, כולל תחנת הרדיו הצבאית, עצמה את עיניה מלראות מה התרחש פה ואתה שואל אותי על המודעה".

"הרוב המכריע של התקשורת קנה ספין מגוחך"

ברקאי ניסה להגן על התחנה ועל האופן שבו סיקרה התקשורת את הפרשה. "התקשורת כולל גלי צה"ל לא היה לה צד, לא לאהוד ברק ולא לגבי אשכנזי. היא סיקרה את הדברים כמו שהם", אמר המגיש. "אבל זה לא העניין", ענה לו שביט. "הרוב המכריע של התקשורת קנה ספין מגוחך שכאילו יש לנו שני פוליטיקאים שמתמודדים אחד מול השני, וזה לא המצב. העובדה שבתחנה הצבאית הייתם עיוורים למה שהתרחש פה ורק איילה חסון, דן מרגלית רונן ברגמן ועוד אחד או שניים אמרו לעם ישראל את האמת והרוב המכריע בתקשורת לא רצו להקשיב".

שביט תקף בחריפות את בניהו. "הייתה לו שליטה בתקשורת הישראלית שלא הייתה כמוה. השליטה הצה"לית בתקשורת זה הנושא ואת זה צריך לברר", אמר. כשברקאי אמר שפרקליטו של דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו עומד להתראיין לתכנית תיקן אותו שביט: "מפקדך לשעבר בגלי צה"ל אבי בניהו". ברקאי כמעט ואיבד עשתונות. "זו הערה מיותרת לגמרי, אין לי שום קשר עם אבי בניהו", הטיח בשביט. "לא קשר חברי, אני לא נפגש איתו על שום יאכטה בלב ים ולא מפליג איתו למסעות לבתי מלון כאלה ואחרים".

שביט: "אתה רומז שאני מפליג עם אנשים על יאטות ונוסע לבתי מלון?"

ברקאי: "אתה רומז שהוא נתן לי הוראות מה לשדר".

שביט המשיך ותקף את תחנת הרדיו הצבאית. "האכילו אתכם, הפכו את התקשורת לסוכנת שבונים לה את הפריים. יש מדינה שהצבא בה הוא כל כך חזק ויש לו תחנת שידור, ואם הוא לא תחת בקרה מוחלטת ופיקוח תקשורתי אמיתי - הסכנה היא עצומה וזה מה שקרה פה", אמר.

ברקאי השיב לשביט באותה מטבע. "על כל דוגמא שתביא לי מגלי צה"ל אני אביא לך עשר דוגמאות מהעיתון שאתה עובד בו". על כך ענה שביט: "אני גאה בעיתון שאני עובד בו ואני אגיד לך למה - כי אצלנו אין אחידות דעים והדעה שלי יכולה להיות שונה לחלוטין מהדעה של העורך או המו"ל ובכל זאת היא תושמע בקול רם. בכלי תקשורת אחרים זה לא המצב - רוב כלי התקשורת עבדו אצל צה"ל, וזה לא יכול לחזור על עצמו".

"המיינסטרים רדף את העיתונאים שעשו את עבודתם כמו שצריך"

שביט טען כי "המיינסטרים רדף את העיתונאים שעשו את עבודתם כמו שצריך (בכך התכוון לעיתונאים שהיו ב'מחנה ברק' ונגד הרמטכ"ל, ד.א.)", ונשאל מי רדף אותו. "אתה שואל אותי שאלות שהן לא במרכז העניין", ענה שביט לברקאי. "חברך רוני דניאל קורא לרמטכ"ל 'אחי' ומתאם איתו ידיעות - ואתה הלכת לתכנית טלוויזיה מרכזית והגנת עליו. אז כשאני רואה את ההבדל בין הצורה שבה אתה מדבר עם רוני דניאל ובין הצורה שבה אתה מדבר איתי - זה מדבר בעד עצמו".

"ההבדל ביני לבינך הוא שלך יש סימני קריאה ולי יש סימני שאלה", הטיח ברקאי בשביט, שלא נשאר חייב: "סימני השאלה שלך הולכים לכיוון אחד. יש לי הערכה אליך ולתחנה שבה אתה משדר - אבל זה כמו לפני יום כיפורים (במובן של תקשורת מגויסת, ד.א.). היה פה המצב עדרי שנתנו לקבוצה של מניפולטורים להשתלט על התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully