וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השד העדתי בתקשורת: רק 15% מהמגישים מזוהים כמזרחים

20.8.2013 / 16:24

הצצה בלעדית לחלק הרביעי של ”השד העדתי” בערוץ 10: רק שלוש נשים מזרחיות מגישות, אף לא אחת בפריים טיים; הפער העדתי הגדול ביותר - בחברות החדשות של הערוצים המסחריים

יח"צ - חד פעמי

כ-85% מהמנחים והכתבים המופיעים בשעות הפריים טיים בערוצי הטלוויזיה המסחריים מזוהים כאשכנזים, זאת לעומת 15% בלבד המזוהים כמזרחים - כך עולה מבדיקה שערכה הרשות השנייה עבור תוכניתו של אמנון לוי "הפנים האמיתיות של השד העדתי", אשר חלקה הרביעי והאחרון יעסוק בפער העדתי בתקשורת.

במחקר הארוך ביותר מסוגו שערכה הרשות, נבדק כל לוח שידורי הפריים טיים על סוגי הז'אנרים השונים המשודרים בו (שעשועונים, חדשות, לייף סטייל וריאליטי) בין השעות 19:00 ועד 23:00, זאת במהלך חודשיים לערוץ 2 (חצי קשת חצי רשת) וחודש אחד לערוץ 10.

במהלך תקופה זו, מציינים ברשות, זוהו סך הכל 2588 מנחים או כתבים, כאשר מתוכם - נתון השיא השלילי נרשם בחברות החדשות, בהן זוהו 1116 דמויות של מנחים/כתבים, מתוכם רק 46 כמזרחיים.

מנגד, דווקא כמות ההופעות של מזרחיים בשעשועונים (38%) מאזנת את התמונה ומספקת הסבר לנתון הסופי שהנו 15%.

עם זאת, מציינים היום בערוץ, הבדיקה שנעשתה ברשות היא "התרשמותית בלבד", ואינה משקללת בדיקה מעמיקה של מוצא על פי מדדים נוספים.

עוד הוסיפו היום בערוץ כי בנוסף למחקר של הרשות, מערכת התוכנית עקבה בעצמה (צפו בסרטון) אחרי המנחים בתכניות האקטואליה היומיות מתכניות הבוקר ועד הלייט-נייט - ומצאה רק שלוש נשים מזרחיות, אף אחת לא בפריים טיים.

נחיתות גם בפרינט ובאינטרנט

מערכת אמנון לוי מספקת היום נתונים גם אודות הנחיתות העדתית של יוצאי עדות המזרח בעיתונות הדפוס והאינטרנט: מבדיקה שערכה, עולה כי מתוך 73 שנות קיומו של "ידיעות אחרונות" היו לו 9 עורכים ראשיים, אף אחד מהם לא מזרחי (יוצאי ברית המועצות לשעבר, כמו גם גרוזיה, הם אשכנזים על פי הלמ"ס). ב"הארץ" היה רק עורך מזרחי אחד בכל 94 שנותיו.

ב"מעריב" המצב קצת יותר טוב כאשר 2 מ-16 עורכיו היו מזרחיים - אחד מהם היה המו"ל נמרודי שמינה את עצמו. ל"ישראל היום" מיום הקמתו יש רק עורך אחד - עמוס רגב האשכנזי. גם בגזרת ארבעת אתרי התוכן המובילים (וואלה!, ynet, מאקו ונענע10) אף לא אחד מהם מזרחי.

הפרק הרביעי והאחרון של "הפנים האמיתיות של השד העדתי" ישודר ביום חמישי ב 21:00, בערוץ 10.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully