וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוחטים את התפוז

25.8.2013 / 12:16

אתר "תפוז" ייצא במהלך קיצוצים שיכלול פיטורים וסגירת מחלקות, כך נודע לוואלה! ברנז'ה. הרווח הגולמי שלו ירד בחציון הראשון של השנה ל-4.2 מ' לעומת 5.9 מ' במקבילו אשתקד

אחרי ההפסדים באים הקיצוצים: אתר "תפוז" ייצא במהלך קיצוצים שיכלול פיטורים וסגירת מחלקות, כך נודע לוואלה! ברנז'ה. בין היתר יפסיק אתר הקליפים "פליקס" לפעול כמחלקה עצמאית והוא יוטמע בתוך מערכת התוכן של האתר. ב"תפוז" הבהירו היום כי הפקת התוכן העצמאית של האתר על ידי פרילאנסרים - תימשך.

"תפוז" הוותיק הוא אמנם האתר הרביעי בגודלו בישראל מבחינת היקפי הגלישה עם יותר מ-160 אלף גולשים ביום, אמנם בשנים האחרונות הוא נמצא במגמה מתמשכת של הקטנת היקף פעילות והפסדים. הרווח הגולמי שלו ירד בחציון הראשון של השנה ל-4.2 מיליון לעומת 5.9 מיליון בחציון הראשון של 2012. בכלל, מאז כניסת מכשירי האייפון לשוק סופגת "תפוז" מכה עסקית מתמשכת: החברה הייתה מספקי התוכן הסלולרי (WAP) הגדולים בישראל אולם מאז שאפליקציות מספקות תוכן שקשה להתחרות בו - שירותי המשחקים, אסטרולוגיה, טריוויה ושאר שירותי מידע ב-SMS איבדו מהרלוונטיות שלהם. מסיבה זו ניתקו חברות הסלולר הגדולות בשנה שעברה עם "תפוז" את הקשרים העסקיים, והרווחים של האתר צנחו במהירות.

"הירידה בהכנסות בתחום האינטרנט נבעה ממספר סיבות שהעיקריות בהן הן קיטון במכירות לסקיילקס קורפוריישן בע"מ, חברה אחות של החברה, קיטון בהכנסות פרסום וכן קיטון בשיתופי פעולה שיווקיים ופרויקטים", מסבירים דיווחי האתר. "במקביל חל גידול במכירות פרסום בתפוז עסקים (מנוע חיפוש חדש המתחרה ב-144 ודפי זהב, ד.א), אולם הוא לא מפצה על הקיטון האמור". הקיטון עליו מדובר הוא ירידה של 27% בשנתיים.

את תגובתו לידיעה של מנכ"ל האתר דן חן לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully